equality Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Vilken sÄng! Vilken lÄt!!! What have I become, my sweetest friend? Everyone I know, goes away in the end, and you could have it all: my empire of dirt. I will let you down, I will make you hurt.
surikatmamma Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Ja den Àr grym, mycket bÀttre Àn originalet faktiskt.
Jejje Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Ja den Àr grym, mycket bÀttre Àn originalet faktiskt. Ja originalet Àr verkligen inge vidare alls. NIN brukar ju vara bra iofs men Johnny fÄr fram en grym kÀnsla i lÄten
suedehead Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Ja den Ă€r grym, mycket bĂ€ttre Ă€n originalet faktiskt. Ja originalet Ă€r verkligen inge vidare alls. NIN brukar ju vara bra iofs men Johnny fĂ„r fram en grym kĂ€nsla i lĂ„ten instĂ€mmer đ
allansson Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 ok... personligen tycker jag NINs orginal Àr bÀttre för den lÄten fÄngar det mörka och sjukliga i texten och sÀtter ut det i toner. Hela den lÄten kÀnns sÄ ostÀmd pÄ nÄt sÀtt, medan Cashs version Àr lite mer trallig. Men den Àr bra det Àr den... Det jag inte gillar dock Àr nÀr Cash byter ut lÄtraden: "I wear this crown of shit" med "I wear this crown of thorns". Helt plötsligt har huvudkaraktÀren i lÄten gÄtt frÄn att bara vara en som mÄr jÀvligt dÄligt pÄ grund av sitt eget drogberoende och inser att det Àr hans eget fel och att drogerna verkligen inte gjort hans liv bÀttre (I wear this crown of shit), men nÀr cash sjunger sin rad Àr helt plötsligt huvudkaraktÀren ett offer eller en martyr inte helt olik Jesus (I wear this crwon of thorns)... men
surikatmamma Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Det Àr vÀl mer kommersiellt gÄngbart att sjunga thorns istÀllet för shit antar jag. Men angÄende Reznor tycker jag att han sjunger sÄ bajsnödigt krystat, lite tillgjort, men Cash lÄter helt Àrlig (speciellt under "you could have it all"), och tillsammans med videon och faktumet att hans fru hade dött och han sjÀlv strax efter gör lÄten sÄ mycket bÀttre.
allansson Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 (redigerat) Det Àr vÀl mer kommersiellt gÄngbart att sjunga thorns istÀllet för shit antar jag. mmm... det Àr vÀl dÀrför... och sen har vi det faktum att det passar Cashs stil att anknyta till biblen.... EDIT: Stavfel... Redigerat 12 januari 2006 av allansson
equality Postat 12 januari 2006 TrÄdstartare Postat 12 januari 2006 ...och faktumet att hans fru hade dött och han sjÀlv strax efter gör lÄten sÄ mycket bÀttre. Precis de tankar som for genom mitt huvud! Samtidigt som upphovsmannen till lÄten troligen gjort erfarenheter man inte önskar nÄgon medmÀnniska men lyckats göra stor konst av dessa.
Majken Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 (redigerat) LĂ„ten Ă€r bra men inte lika bra som originalet eftersom texten inte riktigt passar Cash. DĂ€remot Ă€r videon desto bĂ€ttre. đ± Annars kan jag tipsa varmt om live-versionen dĂ€r Trent sjunger duett med David Bowie. Finns pĂ„ minst tvĂ„ olika bootlegs Children Of The Night med NIN och Stage1 Hurling Disdain med Bowie om jag minns rĂ€tt. De gör förresten Reptile och Scary Monsters ihop ocksĂ„. Och appropĂ„ covers sĂ„ har förresten Tori Amos kört delar av Hurt live. Vill minnas att hon hade ihop det lite halvt om halvt med Trent ett tag pĂ„ nittiotalet nĂ„n gĂ„ng. Och nej jag Ă€r inte en fanatisk Trent Reznor fan, jag rĂ„kar bara Ă€lska karln đł /Majken Redigerat 12 januari 2006 av Majken
surikatmamma Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Jag har absolut inget emot Reznor heller, tycker att han Àr helt fantastisk pÄ det mesta, men just Hurt Àr rÀtt kass nÀr han gör den.
equality Postat 12 januari 2006 TrÄdstartare Postat 12 januari 2006 Det Àr vÀl mer kommersiellt gÄngbart att sjunga thorns istÀllet för shit antar jag.Men angÄende Reznor tycker jag att han sjunger sÄ bajsnödigt krystat, lite tillgjort, men Cash lÄter helt Àrlig (speciellt under "you could have it all"), och tillsammans med videon och faktumet att hans fru hade dött och han sjÀlv strax efter gör lÄten sÄ mycket bÀttre. Videon tyckte jag var sÄdÀr. Lite jobbigt amerikansk övertydlig och sentimental.
sixties Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 Cash har gjort mÄnga bra tolkningar av andras lÄtar. han har ju sjÀlv varit drogberoende sÄ han kan sÀkert relatera till texten.
Elvispen Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 Har inte coldplay tagit med lite av texten i nĂ„got livesammanhang, har för mig att jag hörde det pĂ„ nĂ„n live dvd med dom... det finns ju ett par stycken.. đ btw. sĂ„ tycker jag inte lĂ„ten riktigt passar Cash Tjaop
Dahla Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 Jeg synes Cash gjÞr en fantastisk versjon av den jeg. jeg fÄr gÄsehud hver gang jeg hÞrer den...!
berra_- Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 cash gör den vÀldigt bra. Men orginalet Àr ocksÄ vÀldigt bra (: btw, lite off topic... NÄgon som har sett Ted à ströms tolkning av Cash? (:
Hellpig Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 Cash is king. En av de fĂ„ artister (som jag pĂ„ rak arm komma pĂ„), som blivit bĂ€ttre med Ă„ren. Visst har han gjort en del bra lĂ„tar i sin tidiga karriĂ€r men en del av hans tolkningar de sista Ă„ren Ă€r bara lysande helt enkelt. En av de fĂ„ artister som lyfter covers ovanför originalutförandet - bara min Ă„sikt. đ
android Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 Jag skulle vilja höra NINs version, fast med Johnny Cash pĂ„ sĂ„ng... đ Bra lĂ„t som funkar vĂ€ldigt bra i bĂ€gge de hĂ€r versionerna!
MrPhil (oregistrerad) Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 Cash is king. En av de fĂ„ artister (som jag pĂ„ rak arm komma pĂ„), som blivit bĂ€ttre med Ă„ren. Visst har han gjort en del bra lĂ„tar i sin tidiga karriĂ€r men en del av hans tolkningar de sista Ă„ren Ă€r bara lysande helt enkelt. En av de fĂ„ artister som lyfter covers ovanför originalutförandet - bara min Ă„sikt. đ Cash's Hurt o Jeff Buckley's Hallelujah var sommarens soundtrack. TvĂ„ enastĂ„ende covers som visar att orginalet inte alltid Ă€r bĂ€st. BĂ€gge dessa slĂ„r orginalen med hĂ€stlĂ€ngder.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.