Jump to content
Annons

Groove Agent i ProTools


Musiker

Recommended Posts

Hej!

Har testat att använda Groove Agent i ProTools med hjälp av VST till RTAS adaptern "FXPansion". Det funkar si så där. Groove Agent vägrar att starta och stanna när programmet gör det. Blir ju lite svårt att synka om det skall vara på det viset.

Någon som testat liknande eller samma uppsättning? Fått det att funka? Tips?

/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du skriver inget om OS, burk, version av Protools, version av VST2RTAS, etc. Så det är lite svårt att svara exakt.

Men ja, jag har GA i PT och det fungerar bra. GA är lite knäppt på det sättet att du får starta GA först, sätt igång PT sedan (mellanslag), stoppa PT på en gång , nu är GA triggad.

Men så här är GA i Logic/Cubase/mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Win XP och Pro Tools LE 6.7.

Nix, gör som du säger, men GA vill inte lyda PT. Den stannar inte när man stannar programmet (mellanslag).

Får man samma antal utgångar och så? Jag har fått strul med att vissa funktioner inte alls fungerar i PT som de gjort i VST-formatet.. på många av de pluggar jag testat...

Har ett reverb jag brukar använda på VST, och det ville jag ha med mig.. (TC native reverb) Och det saknade regeln för "mix".. vilket gjorde den helt oanvändbar efter att jag omvandlat den... Gör jag nåt fel? Finns det alternativa metoder att använda konverteraren?

Link to comment
Dela på andra sajter

På KVR så finns det en lista på vad som fungerar och inte . . .

Jag använder den senaste vers av VST2RTAS 1.6

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...