Jump to content
Annons

Cd-brännare till Yamaha Aw16g

Guest krajl

Recommended Posts

hej.. har en fråga angående yamahas digitalporta aw16g.. har köpt en utan cd-brännare på blocket.. är det nån som vet om man måste köpa en speciell cd-brännare till den eller går det bra med vad som helst?

lite kul att höra vad folk tycker om modellen också, fick den för 4000, känns som ett bra köp..

Annons

Jag har en Yamaha AW4416 och jag tycker att den fungerar perfekt. Den craschar aldrig (ta i trä), har schyssta inbyggda effekter, compressorer och sånt, och det är lätt att synka datorn till den. Här har du Yamahas sida på alla deras tre hårddiskporta modeller. Vet inte om du behöver någon speciell cd brännare så här står det på deras hemsida.

"Internal CD-RW drive CDRW 16G

Installing the optional CD-RW drive is quick and easy. Simply slide it in and secure two screws. There's no need to open up the unit or install any software drivers. Just plug and play."

Men om du är osäker så ring nån musikhandlare som säljer eller har sålt dom. Dom har nog koll.

okej, jag hoppas att den ska funka till mitt ändamål, sitta hemma och testa låtideér på.. har du nåt förslag på en bra mikrofon att spela in sång med? har ingen jättekoll om man säger så..

Jag har inte heller så stor koll. Köpte själv en Röde NT-3 på rekommendation av min lokale musikhandlare som jag är nöjd med. I studio nummer 5 2005 så finns det ju ett test med billiga och bra kondensatormikrofoner. De två som fick bäst omdöme av studio var Behringers B-1 och Studio Projects B-1. De ligger runt tusenlappen båda två.

Men du kan ju även söka här på forumet gjorde en snabb sökning på forumet. Här är en tråd om ADK A51e VS Studio Projects B1. Här är en om JJ labs mikrofoner.

Här har du även en länk till Claes mikrofon-testinspelningar

*edit* la till Claes

Edited by Bone

Grattis till ett bra köp.

Om du vill ha en svensk manual så ring till Yamaha´s huvudkontor så skickar dom en, funka för mej.

Vad gäller brännare så är jag ganska säker på att du måste skaffa en som tillhör, kan inte förstå hur fet annars skulle funka.

Har en likadan burk och är super nöjd snvänd till live och studioinspelning.

Ohoj!!!!1

bone: tack för tipsen!

fick den i tisdags, än så länge är jag helnöjd.. reverben kanske inte är hundraprocentiga, men med lite pillande kan man nog få till det..

då ska jag ringa yamaha, mycket smidigare med svensk manual, slipper man bli helt trött i huvudet av alla termer på engelska 🙂