Jump to content
Annons

Lite cool pianojazz i vinterkvällen?


Bonamici

Recommended Posts

Hej alla tomtar!

Här kommer en nyarrad låt från i sensomras, hoppas ni gillar den...

LÅTNAMN: Member of You

ARTIST/GRUPP: Bonamici

GENRE: Jazz

LÅTLÄNGD: 5:25

KOMPOSITÖR: Christian Thordin

PRODUCENT: Christian Thordin

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: 192kbps mp3

STORLEK: 7 816 174 byte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK/Ladda ner: http://artistlaunch.com/artists/songs/Bona...mber_of_You.mp3

Bonamici: http://www.artistlaunch.com/bonamici

Sylvan & Bonamici: http://www.sylvanandbonamici.com

Nad Sylan: http://www.artistlaunch.com/nadsylvan

Inspelad och mastrad i Propellerheads Reason 3 som vanligt 🙂

Mvh. Bonamici 🙂

Redigerat av Bonamici
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Härligt långsamt gung. Blir sådär avslappnad och glad.  🙂

Passar jättebra att sätta på under julmiddagspratet som hänger kvar sådär efter maten.

Superhärlig låt!

.:Fnykis

Woho Fnykis!

Tackar så mycket!

Ha en duktig jul och njut av alla gosaker...

Mvh.

Bon 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stör mig väldigt mycket på den där trumpeten. Skaffa dit en riktig istället... Låter för mycket generalmidi om trumpeten. Jag blir så arg... 🙁

Men jag gillar låten. Skönt att lyssna på nu mitt i natten.

Tumme upp!

😎

Tackar Grahn!

Tyvärr har jag ingen i närheten som kan spela trumpet just nu 😉

Det viktigaste var dock att du gillade låt-demon!

Tack för att du postade!

mvh.

Bon 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Visparna låter mest som nån som sopar replokalen medans dom andra jammar. 😉 Skulle gärna ha ett lite mjukare ljud i piano och/eller bas, längre sustain, så det inte bara blir ett "klonk" och sen dör ut snabbt. Trumpeten och stråkpadsen är rätt otrevliga också.

Men själva låten: mysigt! Fina improvisationer på pianot, lagom balans mellan kaos och kontroll (naturligtvis bara kontroll i själva verket). Enda som stör är att när pianot drillar iväg som mest och pianisten håller på att trilla av pallen pga att han lever sig in så mkt i musiken (ok det kanske var en överdrift), så hänger inte kompet med för fem öre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visparna låter mest som nån som sopar replokalen medans dom andra jammar.  😉  Skulle gärna ha ett lite mjukare ljud i piano och/eller bas, längre sustain, så det inte bara blir ett "klonk" och sen dör ut snabbt. Trumpeten och stråkpadsen är rätt otrevliga också.

Men själva låten: mysigt! Fina improvisationer på pianot, lagom balans mellan kaos och kontroll (naturligtvis bara kontroll i själva verket). Enda som stör är att när pianot drillar iväg som mest och pianisten håller på att trilla av pallen pga att han lever sig in så mkt i musiken (ok det kanske var en överdrift), så hänger inte kompet med för fem öre.

Hej tbruce!

Det var ord och inga visor, jag tar till mig och begrundar, tack för ditt svar och respons 😎

mvh.

Bon 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att visparna är lite väl släpiga, kanske för mycket reverb.

Hade varit skönt att höra Miles Davies tuta i denna låten, istället för den lite tråkiga miditrumpetmunspelshybriden.

Som demo betraktat är detta dock störtskönt. Bra jobbat! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Uj, uj så mycket hjärta och känsla i detta att jag glömmer att trumpeten är midi! Träffar rakt i "the mellow part of my soul". Några saker fängslar väldigt: tonartsbytet med durpassagen (när stråkpadsen kommer in, första gången vid 01:10), blandningen av Rhodes och flygel och den tvåstämmiga sista versen. Någon liten närhet kanske går förlorad med reverbet på visparna (som nämnts) men det är en skitsak. Pianosolot är lysande. Väldigt vackert och jag köper lätt plattan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att visparna är lite väl släpiga, kanske för mycket reverb.

Hade varit skönt att höra Miles Davies tuta i denna låten, istället för den lite tråkiga miditrumpetmunspelshybriden.

Som demo betraktat är detta dock störtskönt. Bra jobbat! 😮

Hej martin!

Live-instrument är alltid mycket bättre, det tycker jag också, men jag får

försöka bli bättre på att använda mina Refills för det är de enda jag har... 😄

Kul att du gillade demon det var juh som sagt det viktigaste 😮 TACK!

Mvh.

Bon 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha en duktig jul och njut av alla gosaker...

Tack desamma. Man kanske ska ta och lägga låten på en skiva för att på julafton lyssna.. 😮

.:Fnykis

Glöm inte skicka en chokaldbit i STIM-ersättning 😄

mvh.

Bon 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Uj, uj så mycket hjärta och känsla i detta att jag glömmer att trumpeten är midi! Träffar rakt i "the mellow part of my soul". Några saker fängslar väldigt: tonartsbytet med durpassagen (när stråkpadsen kommer in, första gången vid 01:10), blandningen av Rhodes och flygel och den tvåstämmiga sista versen. Någon liten närhet kanske går förlorad med reverbet på visparna (som nämnts) men det är en skitsak. Pianosolot är lysande. Väldigt vackert och jag köper lätt plattan!

Uj-uj-uj!

Vad kan jag mer säga än STORT TACK (e)qualitymusic !!!

mvh.

Bon 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

vispen låter som om någon smeker en vägg och trumpeten låter sinuston. utöver det är dethär riktigt klockrent 60-tals storstads lovestorydeckaraktigt. r e s p e c t , för soft ljud. Kanske byta ut trumpeten mot gitarr eller något om du inte får ta på en riktig.

Tona ner vispet och kapa trumpeten så e dehär 9 av 10 i sin genre

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan skall jag kunna var opartisk här?

Jag tycker väl Du har gjort så gott Du kunnat med refillsen, trumpeten alltså.

Men Du mer för reverb än jag i mångt om mycket, och här känns visparna omotiverat blöta, de skall ju helst bara smeka, här river de upp hav!!

Men pianot och stråkarna är mums och som komposition är den döskön. 😳

Väääldigt svenskt, 60-tals svenskt...svartvit film osv. Gillar verkligen det.

Melankolin är påtaglig och det känns som hemma. Slutet skitskönt.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag tycker att jazz bygger mycket på akustiska och riktiga instrument. Jag har svårt att njuta när det är GM över produktionen. MEN spelar du in låten med riktiga instrument så är det en killer! Mycket bra låt!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ett stycke försök till jazz.

Positivt:

* Åtminstone ett försök.

* Det faktum att skaparen struntat i vilka instrument det framförs på. Det är själva låten jag lyssnar på så det stör mig inte så mycket, även om självklart alla helst önskar riktiga instrument.

* Detta väcker då också en tanke om varför vi egentligen köper synthar överhuvudtaget, om de som ni indirekt menar, inte går att använda! Intressant...

Negativt:

* Att du spelar fel vid 3:19.

* Att den här låten inte ger mig känslan av att vilja lyssna på den många gånger.

* Att Summertime nog gjorts i bättre versioner.

* Att ljuden (trots allt) inte är särskilt upplyftande. Pianot är värst! Visparna rätt sköna ändå. Trumpeten (är det det är?) tänkte jag inte på.

2- av 5.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva ljudet lämnar, som sagt, en del att önska ( visparna och trumpeten got to go )

Sedan är hela stycket lite för porrigt för min smak, men det låter absolut bra. Svängigt på sitt lilla vis. Bra jobbat!

Tackar Pluffo!

God Jul!

mvh.

Bon 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

vispen låter som om någon smeker en vägg och trumpeten låter sinuston. utöver det är dethär riktigt klockrent 60-tals storstads lovestorydeckaraktigt. r e s p e c t , för soft ljud. Kanske byta ut trumpeten mot gitarr eller något om du inte får ta på en riktig.

Tona ner vispet och kapa trumpeten så e dehär 9 av 10 i sin genre

Tack för fin feedback Coffeemidget!

God Jul!

mvh.

Bon 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan skall jag kunna var opartisk här?

Jag tycker väl Du har gjort så gott Du kunnat med refillsen, trumpeten alltså.

Men Du mer för reverb än jag i mångt om mycket, och här känns visparna omotiverat blöta, de skall ju helst bara smeka, här river de upp hav!!

Men pianot och stråkarna är mums och som komposition är den döskön. 🙂

Väääldigt svenskt, 60-tals svenskt...svartvit film osv. Gillar verkligen det.

Melankolin är påtaglig och det känns som hemma. Slutet skitskönt.

Hej på 're din gamla prog-tomte! 😳

Tack för inlägget!

Vi hörs sen...

Bon

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag tycker att jazz bygger mycket på akustiska och riktiga instrument. Jag har svårt att njuta när det är GM över produktionen. MEN spelar du in låten med riktiga instrument så är det en killer! Mycket bra låt!

🙂

Hej Thimmie!

Jag behöver väl inte tjata mer om midi-tugget och om mina Refills,

det är s s låten/kompositionen i sig jag är intresserad att få feedback på...

och det fick jag juh 😳 Tack!

God Jul!

mvh.

Bon 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ett stycke försök till jazz.

Positivt:

* Åtminstone ett försök.

* Det faktum att skaparen struntat i vilka instrument det framförs på. Det är själva låten jag lyssnar på så det stör mig inte så mycket, även om självklart alla helst önskar riktiga instrument.

* Detta väcker då också en tanke om varför vi egentligen köper synthar överhuvudtaget, om de som ni indirekt menar, inte går att använda! Intressant...

Negativt:

* Att du spelar fel vid 3:19.

* Att den här låten inte ger mig känslan av att vilja lyssna på den många gånger.

* Att Summertime nog gjorts i bättre versioner.

* Att ljuden (trots allt) inte är särskilt upplyftande. Pianot är värst! Visparna rätt sköna ändå. Trumpeten (är det det är?) tänkte jag inte på.

2- av 5.

:musik

Hej Musik! (Vad kul det lät) 😛

Jag har tagit till mig din kritik...

Jag är litet förundrad över att ni tycker den låter som "summertime"?!

Copycat eller bara stämningen i låten? Frågar jag tebax...

God Jul!

Mvh.

Bon 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag tycker att jazz bygger mycket på akustiska och riktiga instrument. Jag har svårt att njuta när det är GM över produktionen. MEN spelar du in låten med riktiga instrument så är det en killer! Mycket bra låt!

😠

Hej Thimmie!

Jag behöver väl inte tjata mer om midi-tugget och om mina Refills,

det är s s låten/kompositionen i sig jag är intresserad att få feedback på...

och det fick jag juh 😛 Tack!

God Jul!

mvh.

Bon 😎

Hehe... jag ska inte tjata mer om det. 😠

God jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...