Jump to content
Annons

Radera audiospår som inte används


JJMusik

Recommended Posts

Halloj grått folk!

Någon som vet om man kan och hur man får cubase att radera de audiospår som inte används i projektet

Om jag tillexempel tagit 150 tagningar på ett gitarrsolo innan jag nailar det sparas ju ändå de 149 tagningarna som jag inte vill ha i "audio" -mappen.

Kan man på något sätt få cubase att radera de filerna som inte används när man stänger ner cubase.

Ja ni förstår med säkerhet vad jag är ute efter!

Tacksam för hjälp /Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Precis...gå in i pool som finns under nått ...tror det är den till höger om file. Men ändå, sen finns det lite olika alternativ typ emty trash, remove unused media osv...Vad jag har erfarat så måste man spara projektet när man vart inne 😳 o tömt papperskorgen..annars finns filerna kvar när jag öppnar projektet nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm okej märkligt att jag missat detta. Men det är stensäkert att de filerna som används inte försvinner då?

Om jag har fattat er rätt: Jag väljer remove unused media eller nåt i den stilen och sparar projektet efter att jag gjort det och då försvinner alla ljudspår som inte används i projektet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm okej märkligt att jag missat detta. Men det är stensäkert att de filerna som används inte försvinner då?

Om jag har fattat er rätt: Jag väljer remove unused media eller nåt i den stilen och sparar projektet efter att jag gjort det och då försvinner alla ljudspår som inte används i projektet?

Ja, ligger filerna med i sequensern så ska de inte försvinna. Stensäkert kan jag inte svara på, ingen programvara är perfekt 😄

Remove unused media har jag aldrig använt utan jag har lärt mig att använda Empty trash för att ta bort filer som inte används, vet inte vad skillnaden är. Möjligt att man måste spara efteråt, så mycket har jag inte provat men spara ska man ju alltid göra ändå 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...