Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjena,

undrar om någon av er "där ute" vet om det går att stereo-linka ingångskanalerna för de två micingångarna som är i mono i EMU´s patchmix mjukvara? :rolleyes:

Lite irriterande att de ska behöva ta upp två ASIO send/bussar i anspråk då de är i mono och det finns 16 ASIO bussar allt som allt. Har tänkt att använda min EMU 1616 ihop med ett M-Audio Octane för upp till 16 kanalig inspelning.

Tacksam för all svar. 😕

Ha de gött...

Annons
Posted
Lite irriterande att de ska behöva ta upp två ASIO send/bussar i anspråk då de är i mono och det finns 16 ASIO bussar allt som allt.

Jag kollade igenom manualen för 1616m, och det verkar stämma som du säger. Mycket konstig sak att snåla in på. 😉

Har ingen erfarenhet av 1616, men jag har inte kommit på något sätt att köra mic-ingångarna som en stereoingång på mitt 1820m.

Om du kommer på en smidig lösning, skriv gärna ett inlägg här!

Posted

Tack för svaret,

Då kanske det är som jag anade...

Man får hoppas på en uppdatering 😉

Återkommer om jag kommer på något...

// Klas

Posted

Tjena

Efter kontakt med EMU´s support så fick jag tips om hur man kan köra de två mono mic-ingångarna som en stereoingång i sin mjukvara. 😐

Svaret jag fick:

"No you won't be able to do so, unless you use one of the auxiliary.

Right click the send auxiliary 1 and choose within the list Insert Send

(Output to ASIO/WAVE or Physical Out) then select the pair of asio you

wish to use.

In both strips turn the up the level of auxiliary 1 all the way to the

right.

You should be able this way to obtain what you want."

Ha de!

// Klas