Jump to content
Annons

Stora musikaliaska upplevelser


DåligtGehör

Recommended Posts

När man var liten så var man ju ganska "oskriven" vad det gällde musik. Men några av de starkaste upplevelserna kom också då. Själv har jag ungefär tre sådana riktigt starka minnen.

På Valhalla badet i Göteborg ca: 8-9 år gammal. Plötsligt kommer musik någonstans ifrån högt och tydligt. Introt till Voodoo Chile (Slight Return) hörs och sen är det tyst igen. Jag visste att det här var viktigt. Att det här måste jag höra igen. Hade aldrig hört något liknande och blev rädd att jag aldrig skall fatta vad det här var, att det skulle vara borta för alltid.

9-10 år och hemma hos en klasskamrat. Han plockar fram en av hans äldre brors skivor och ur högtalarna strömmar Whole Lotta Love. Sån tyngd , så fräckt, sånt vrål. Det här blev mina favoriter. Å sen den underbara What Is And What Should Never Be.

Smått gråtfärdig blev jag av den alldeles underbart vackra och vemodiga Lyckliga Gatan med Anna-Lena Löfgren. Vilken melodi, vilken sång, vilka ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...