Jump to content
Annons

Lars-Olof - Jag Ville Ha Dig Då


Lars-Olof

5 = bra, 1 = dåligt  

9 röster

  1. 1. 5 = bra, 1 = dåligt

    • 5.
      0
    • 4.
      2
    • 3.
      4
    • 2.
      2
    • 1.
      0


Recommended Posts

Ny mix!!!

LÅTNAMN: Jag ville ha dig då

ARTIST/GRUPP: Lars-Olof

GENRE: Pop (!)

LÅTLÄNGD: 3.11

KOMPOSITÖR: Lars-Olof

PRODUCENT: Lars-Olof

EV. MEDVERKANDE: Lars-Olof

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3Mb

STATUS: Skiss

OBS! Uppdaterad låtlänk. Nu med koklocka, piano, orgel samt bas! 😉😛😮

LÅTLÄNK: Jag Ville Ha Dig Då

Redigerat av Lars-Olof
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle vilja ha lite mera "tryck" i gitarren! Kanske lite mera "attack"-känsla? Nu låter gitarren väldigt anonym trots att den är det enda instrumentet. (förutom sången) Sången funkar och är ju lite trubaduraktig sådär. Jag antar att det är den känslan du är ute efter!? Texten har jag inte så mycket att säga om egentligen. Känns som en helt ordinär gitarrvisetext.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter väl bra och lite "Rosenströmskt" med en lite mer naiv touch på det hela. Skulle vilja ha lite mer skärpa i gitarren. Fin sång. Så många ord hade jag nog inte kunnat trycka in tror jag....

Edit: Mellanspelet tycker jag du ska skippa..iaf om du ska ha låten så naken som den är nu.

Redigerat av bengan_gbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jejje: Jag ska se om jag kan dona nåt med gitarren. Texten handlar om när jag träffade min kära flickvän under en säsong i St Anton så jag antar att den betyder mer för mig än för nån annan 😄 Tack för att du lyssnade! Du var ju inte nådigt snabb med att svara 😆

bengan: Har du nå tips på hur man skruvar till mer "skärpa" i gitarren. Egentligen skulle jag nog inte riktigt vilja ha låten så naken som den är nu, men jag kände inte att jag lyckades riktigt när jag försökte lägga till fler instrument. Därför tänkte jag att jag skulle få lite tips här 😄 Tack iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bumpar upp den här lite för mitt eget höga nöjes skull 🙂

Nä men jag skulle verkligen uppskatta lite fler funderingar och åsikter angående mixningen som den är nu och jag skulle verkligen behöva lite idéer på hur jag skulle kunna jobba vidare med låten... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe! Mycket likt Rosenström, som tidigare sagt.

Sången:

Det puffar några gånger. Lead passar visserligen bäst i mono, men körerna kan du väl panorera ut?

Gitarren:

Här skulle jag tvärtom sänka stereopanoreringen lite. Det känns som om gitarristerna sitter på varsin sida om öronen istället för snett framför mig.

Gitarrerna rör på sig. Det handlar inte om stora avstånd, men tillräckligt för att höras. Gitarren åker närmare mikrofonen ibland, och bakåt ibland, och det påverkar ljudet. Plötsligt blir det mycket proximity och gitarren blir lite bumligare. Vad har du använt för mikrofon?

Totalt:

Mixen behöver diskant. Har du sänkt diskant?

Att mp3:an är 128kbps försvårar visserligen för krisp-diskanten...

Link to comment
Dela på andra sajter

bengan: Har du nå tips på hur man skruvar till mer "skärpa" i gitarren. Egentligen skulle jag nog inte riktigt vilja ha låten så naken som den är nu, men jag kände inte att jag lyckades riktigt när jag försökte lägga till fler instrument. Därför tänkte jag att jag skulle få lite tips här 😆 Tack iaf!

Du kan testa att skära av lite botten på dem kanske. Jag är värdelös på att ge hz/km/cl-anvisningar dock.

Lite fler instrument? Tja...ett ägg eller ngn annan rythmhistora kanske en elbas/trumma från hälften och in i mål, eller så??? Det behöver ju liksom inte bli fullt rocknrollställ bara för att man lägger på lite grejer. OM man vill. Jag gör ju rätt mkt låtar med bara gitarr med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Linus: Tack för tips! Jag ska testa att följa dina råd angående panoreringarna. Det där med diskanten får jag alltid höra. Jag försökte höja diskanten en del på både sång och gitarr men jag kanske måste skära lite i botten också för att det ska få bättre effekt... Rosenström ja, ok att det är sång och gitarr och att jag kanske låter lite som honom (?) men låten och texten skulle jag nog helst låta bli att jämföra med honom... Men jag är inte bitter 😆 Men tack som sagt...

Bengan: Jag ska testa och skruva lite till... Det blir nog några ytterligare instrument också om jag lyckas få till det. Tack för tipsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag får lite Björn Rosenström känsla. Kanske inte är den största komplimangen. Men du gör ett bra jobb. Prova få till basljudet lite snärtigare. Jag vet att det inte är lätt. Orgeln ligger lite långt bak i mixen.

Jobba på så blir det bra.

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får lite Björn Rosenström känsla. Kanske inte är den största komplimangen. Men du gör ett bra jobb. Prova få till basljudet lite snärtigare. Jag vet att det inte är lätt. Orgeln ligger lite långt bak i mixen.

Jobba på så blir det bra.

Jimmy

Oh no! Inte Björn Rosenström nu igen... 😳 Jag hade det lite på känn det där med basen men jag hade inte riktigt orken att fixa till det senaste vändan. Får se om det blir ändring på det framöver. Tack för feedbacken! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...