Dreamtones Postat 15 november 2005 Postat 15 november 2005 Hejsan! Vad Ă€r denna trĂ„d till för? Att presentera sig sjĂ€lv? Ăr 22 Ă„r i alla fall... Ganska nyinflyttad i VĂ€xjö, pluggar Musikvetenskap hĂ€r. Har producerat egen musik mer eller mindre seriöst under 9 Ă„r. Började med FTII och bytte för ett par Ă„r sedan till Renoise. Köpte första numret av Studio för ganska lĂ€nge sen nĂ€r de recenserade Renoise 1.281. Har de recenserat den senaste (mycket förbĂ€ttrade) versionen, btw? Aja, vet inte vad mer man kan berĂ€tta. mvh /k_e (mer kĂ€nd som "Kricke")
android Postat 15 november 2005 Postat 15 november 2005 Hejhej! TrackermĂ€nniska... Kanske inte sĂ„ stor vits att frĂ„ga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju nĂ„gra möjliga svarsalternativ iallafall, sĂ„ vi kör pĂ„... đ
Dreamtones Postat 15 november 2005 TrÄdstartare Postat 15 november 2005 Hejhej! TrackermÀnniska... Kanske inte sÄ stor vits att frÄga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju nÄgra möjliga svarsalternativ iallafall, sÄ vi kör pÄ... Vilken genre tÀnker du pÄ ?
Dreamtones Postat 15 november 2005 TrÄdstartare Postat 15 november 2005 (redigerat) Hej vetenskapsman. Vilket varmt vÀlkomnande frÄn dig dÄ Men alla andra, Tackar! Redigerat 15 november 2005 av k_e
DÄligtGehör Postat 15 november 2005 Postat 15 november 2005 Hej vetenskapsman. Vilket varmt vÀlkomnande frÄn dig dÄ Oj oj, det var inte menat som nÄgot negativt. Kanske lÀt det sÄ. UrsÀkta.
Dreamtones Postat 15 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 15 november 2005 Hej vetenskapsman. Vilket varmt vĂ€lkomnande frĂ„n dig dĂ„ đ± Oj oj, det var inte menat som nĂ„got negativt. Kanske lĂ€t det sĂ„. UrsĂ€kta. Ja tyckte det lĂ€t lite dumt bara, men ursĂ€kten godtas.
D Vibe Postat 15 november 2005 Postat 15 november 2005 Tjabba! SjĂ€lv kör jag Madtracker 2 nĂ€r jag trackar. HĂ€nder dĂ„ och dĂ„ att jag gör fulla produktioner i det đź VĂ€lkommen! /Daniel
Lundin Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 Hej vetenskapsman. đ det ser lite underfundigt ut..men inte stötande. Kricke: VĂ€lkommen hit
android Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 (redigerat) Hejhej! TrackermĂ€nniska... Kanske inte sĂ„ stor vits att frĂ„ga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju nĂ„gra möjliga svarsalternativ iallafall, sĂ„ vi kör pĂ„... đ Vilken genre tĂ€nker du pĂ„ ? đ Ăr dĂ„ligt insatt i den elektroniska dansmusikens olika subgenrer, sĂ„ jag brukar kalla allt för "techno".... đ Men det Ă€r vĂ€l iallafall dĂ€r nĂ„nstans de flesta trackersarna (oj, Ă€r det ett ord?) brukar hĂ„lla till..? Eller? đ Redigerat 16 november 2005 av android
Neko Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Skoj med fler vÀxjöbor, vi fÄr ta och ses nÄgon dag! Snart dags för nÀsta IRL hÀr tycker jag.
Sushi Brother Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Hejsan! Vad Ă€r denna trĂ„d till för? Att presentera sig sjĂ€lv? Ăr 22 Ă„r i alla fall... Ganska nyinflyttad i VĂ€xjö, pluggar Musikvetenskap hĂ€r. Har producerat egen musik mer eller mindre seriöst under 9 Ă„r. Började med FTII och bytte för ett par Ă„r sedan till Renoise. Köpte första numret av Studio för ganska lĂ€nge sen nĂ€r de recenserade Renoise 1.281. Har de recenserat den senaste (mycket förbĂ€ttrade) versionen, btw? Aja, vet inte vad mer man kan berĂ€tta. mvh /k_e (mer kĂ€nd som "Kricke") Tjena k__e, Jag kör ocksĂ„ Renoise, betald version tom eftersom den Ă€r sĂ„ billig. Den nya versionen tycker jag Ă€r en stor förbĂ€ttring och passar mig utmĂ€rkt till komposition.
Sushi Brother Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Hejhej! TrackermÀnniska... Kanske inte sÄ stor vits att frÄga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju nÄgra möjliga svarsalternativ iallafall, sÄ vi kör pÄ... Fördomar Àr till för att gÄ sönder, vilken sorts musik syftar du pÄ?
Dreamtones Postat 19 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 november 2005 Skoj med fler vĂ€xjöbor, vi fĂ„r ta och ses nĂ„gon dag! Snart dags för nĂ€sta IRL hĂ€r tycker jag. Definitivt. Meddela mig nĂ€r nĂ€sta Ă€r đ
Dreamtones Postat 19 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 november 2005 Ăr dĂ„ligt insatt i den elektroniska dansmusikens olika subgenrer, sĂ„ jag brukar kalla allt för "techno".... đMen det Ă€r vĂ€l iallafall dĂ€r nĂ„nstans de flesta trackersarna (oj, Ă€r det ett ord?) brukar hĂ„lla till..? Eller? đ Skulle definitivt inte vilja pĂ„stĂ„ att 'Trackare' (som Ă€r ett ord, men kanske inte finnes i ordboken) enbart gör techno musik. TvĂ€rtom, har det varit ett ganska oskramligt och oslamrigt sound som definierat trackermusik. Idag, tycker jag dĂ€remot, det Ă€r mer utbreddat. MĂ„nga som gör techno gĂ„r över till Reason t ex, och de som vill göra "seriösa" kompositioner hĂ„ller sig kvar med tracking. Det Ă€r visserligen mycket lĂ€ttare att göra elektronisk musik Ă€n akustisk musik i en tracker, om det var det du syftade pĂ„? Men nuförtiden Ă€r det bara att recorda en gitarr t ex, och slĂ€nga in som wav file i trackern sĂ„ har man ett gitarr-track. đ Har hĂ„llit pĂ„ med alla möjliga slags elektroniska stilar, men pĂ„ sistone har det blivit mer och mer pop eftersom det Ă€r mer sjĂ€l och tanke bakom strukturen i den stilen. Jag gör vanlig pop musik med mycket synth-elektroniska influenser, men försöker sjĂ€lvklart fĂ„ med akustiska sound.
Dreamtones Postat 19 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 november 2005 Jag kör ocksĂ„ Renoise, betald version tom eftersom den Ă€r sĂ„ billig. Den nya versionen tycker jag Ă€r en stor förbĂ€ttring och passar mig utmĂ€rkt till komposition. Skönt att man inte Ă€r ensam. SjĂ€lvklart har jag köpt min ocksĂ„ đ HĂ„ller med helt och hĂ„llet, den nya versionen Ă€r en revolution!
Dreamtones Postat 27 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 27 november 2005 Tack för alla svar i denna trĂ„d! Btw, bytte faktiskt anvĂ€ndarnamn till Kricke nu đ
Neko Postat 1 december 2005 Postat 1 december 2005 (redigerat) Tack för alla svar i denna trĂ„d! Btw, bytte faktiskt anvĂ€ndarnamn till Kricke nu đł Vad du gör saker och ting komplicerat đł Byter namn och allt. Det dyker nog upp en trĂ„d hĂ€r pĂ„ forumet nĂ€r vi aviserar nĂ€sta IRL. Vi fĂ„r se nĂ€r det blir, alla har vĂ€l ont om cash sĂ„hĂ€r nu nĂ€r det lackas mot jul. Men det hindrar iofs inte att man trĂ€ffas tidigare, om Ă€n under kanske andra omstĂ€ndigheter. Vill du ha min MSN eller sĂ„, sĂ„ finns den nedan. Redigerat 1 december 2005 av Neko
Richie76 Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 Tja Kricke! LÀgg upp nÄt sÄ man fÄr höra vettja!
Dreamtones Postat 13 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 juni 2006 (redigerat) Tack för alla svar i denna trĂ„d! Btw, bytte faktiskt anvĂ€ndarnamn till Kricke nu đ Vad du gör saker och ting komplicerat đ Byter namn och allt. Det dyker nog upp en trĂ„d hĂ€r pĂ„ forumet nĂ€r vi aviserar nĂ€sta IRL. Vi fĂ„r se nĂ€r det blir, alla har vĂ€l ont om cash sĂ„hĂ€r nu nĂ€r det lackas mot jul. Men det hindrar iofs inte att man trĂ€ffas tidigare, om Ă€n under kanske andra omstĂ€ndigheter. Vill du ha min MSN eller sĂ„, sĂ„ finns den nedan. Sorry, kom aldrig tillbaka till den hĂ€r trĂ„den förrĂ€n nu lol... Vad var din MSN nu igen? Den dĂ€r knappen funkar inte för mig. Redigerat 13 juni 2006 av Kricke
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.