Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Vad Àr denna trÄd till för? Att presentera sig sjÀlv?

Är 22 Ă„r i alla fall... Ganska nyinflyttad i VĂ€xjö, pluggar Musikvetenskap hĂ€r.

Har producerat egen musik mer eller mindre seriöst under 9 Är. Började med FTII och bytte för ett par Är sedan till Renoise.

Köpte första numret av Studio för ganska lÀnge sen nÀr de recenserade Renoise 1.281. Har de recenserat den senaste (mycket förbÀttrade) versionen, btw?

Aja, vet inte vad mer man kan berÀtta.

mvh

/k_e (mer kÀnd som "Kricke")

Annons
Postat

Hejhej!

TrackermĂ€nniska... Kanske inte sĂ„ stor vits att frĂ„ga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju nĂ„gra möjliga svarsalternativ iallafall, sĂ„ vi kör pĂ„... 😄

Postat
Hejhej!

TrackermÀnniska... Kanske inte sÄ stor vits att frÄga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju nÄgra möjliga svarsalternativ iallafall, sÄ vi kör pÄ... :rolleyes:

Vilken genre tÀnker du pÄ ? :rolleyes:

Postat

Hej och vÀlkommen!

Postat
Hej vetenskapsman.

Vilket varmt vĂ€lkomnande frĂ„n dig dĂ„ đŸ˜±

Oj oj, det var inte menat som nÄgot negativt. Kanske lÀt det sÄ. UrsÀkta.

Ja tyckte det lÀt lite dumt bara, men ursÀkten godtas.

Postat

Tjabba!

SjĂ€lv kör jag Madtracker 2 nĂ€r jag trackar. HĂ€nder dĂ„ och dĂ„ att jag gör fulla produktioner i det 😼

VĂ€lkommen!

/Daniel

Postat (redigerat)
Hejhej!

TrackermĂ€nniska... Kanske inte sĂ„ stor vits att frĂ„ga vilken sorts musik du brukar göra,  men det finns ju nĂ„gra möjliga svarsalternativ iallafall, sĂ„ vi kör pĂ„... 😎

Vilken genre tĂ€nker du pĂ„ ? 🙂

Är dĂ„ligt insatt i den elektroniska dansmusikens olika subgenrer, sĂ„ jag brukar kalla allt för "techno".... 🙂

Men det Àr vÀl iallafall dÀr nÄnstans de flesta trackersarna (oj, Àr det ett ord?) brukar hÄlla till..?

Eller? 🙂

Redigerat av android
Postat

Skoj med fler vÀxjöbor, vi fÄr ta och ses nÄgon dag! Snart dags för nÀsta IRL hÀr tycker jag.

Postat

Tjena!

Postat
Hejsan!

Vad Àr denna trÄd till för? Att presentera sig sjÀlv?

Är 22 Ă„r i alla fall... Ganska nyinflyttad i VĂ€xjö, pluggar Musikvetenskap hĂ€r.

Har producerat egen musik mer eller mindre seriöst under 9 Är. Började med FTII och bytte för ett par Är sedan till Renoise.

Köpte första numret av Studio för ganska lÀnge sen nÀr de recenserade Renoise 1.281. Har de recenserat den senaste (mycket förbÀttrade) versionen, btw?

Aja, vet inte vad mer man kan berÀtta.

mvh

/k_e (mer kÀnd som "Kricke")

Tjena k__e,

Jag kör ocksÄ Renoise, betald version tom eftersom den Àr sÄ billig. Den nya versionen tycker jag Àr en stor förbÀttring och passar mig utmÀrkt till komposition.

Postat
Hejhej!

TrackermÀnniska... Kanske inte sÄ stor vits att frÄga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju nÄgra möjliga svarsalternativ iallafall, sÄ vi kör pÄ... :rolleyes:

Fördomar Àr till för att gÄ sönder, vilken sorts musik syftar du pÄ?

Postat
Skoj med fler vÀxjöbor, vi fÄr ta och ses nÄgon dag! Snart dags för nÀsta IRL hÀr tycker jag.

Definitivt. Meddela mig nĂ€r nĂ€sta Ă€r 😎

Postat
Är dĂ„ligt insatt i den elektroniska dansmusikens olika subgenrer, sĂ„ jag brukar kalla allt för "techno".... 😎

Men det Àr vÀl iallafall dÀr nÄnstans de flesta trackersarna (oj, Àr det ett ord?) brukar hÄlla till..?

Eller? 😏

Skulle definitivt inte vilja pÄstÄ att 'Trackare' (som Àr ett ord, men kanske inte finnes i ordboken) enbart gör techno musik. TvÀrtom, har det varit ett ganska oskramligt och oslamrigt sound som definierat trackermusik.

Idag, tycker jag dÀremot, det Àr mer utbreddat. MÄnga som gör techno gÄr över till Reason t ex, och de som vill göra "seriösa" kompositioner hÄller sig kvar med tracking.

Det Ă€r visserligen mycket lĂ€ttare att göra elektronisk musik Ă€n akustisk musik i en tracker, om det var det du syftade pĂ„? Men nuförtiden Ă€r det bara att recorda en gitarr t ex, och slĂ€nga in som wav file i trackern sĂ„ har man ett gitarr-track. 😉

Har hÄllit pÄ med alla möjliga slags elektroniska stilar, men pÄ sistone har det blivit mer och mer pop eftersom det Àr mer sjÀl och tanke bakom strukturen i den stilen. Jag gör vanlig pop musik med mycket synth-elektroniska influenser, men försöker sjÀlvklart fÄ med akustiska sound.

Postat
Jag kör ocksÄ Renoise, betald version tom eftersom den Àr sÄ billig. Den nya versionen tycker jag Àr en stor förbÀttring och passar mig utmÀrkt till komposition.

Skönt att man inte Ă€r ensam. SjĂ€lvklart har jag köpt min ocksĂ„ 😎

HÄller med helt och hÄllet, den nya versionen Àr en revolution!

Postat

WhÀlkommen Kricke!

Postat (redigerat)
Tack för alla svar i denna trÄd!

Btw, bytte faktiskt anvĂ€ndarnamn till Kricke nu 😳

Vad du gör saker och ting komplicerat 😳 Byter namn och allt.

Det dyker nog upp en trÄd hÀr pÄ forumet nÀr vi aviserar nÀsta IRL. Vi fÄr se nÀr det blir, alla har vÀl ont om cash sÄhÀr nu nÀr det lackas mot jul. Men det hindrar iofs inte att man trÀffas tidigare, om Àn under kanske andra omstÀndigheter. Vill du ha min MSN eller sÄ, sÄ finns den nedan.

Redigerat av Neko
  • 6 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)
Tack för alla svar i denna trÄd!

Btw, bytte faktiskt anvĂ€ndarnamn till Kricke nu 😉

Vad du gör saker och ting komplicerat 😆 Byter namn och allt.

Det dyker nog upp en trÄd hÀr pÄ forumet nÀr vi aviserar nÀsta IRL. Vi fÄr se nÀr det blir, alla har vÀl ont om cash sÄhÀr nu nÀr det lackas mot jul. Men det hindrar iofs inte att man trÀffas tidigare, om Àn under kanske andra omstÀndigheter. Vill du ha min MSN eller sÄ, sÄ finns den nedan.

Sorry, kom aldrig tillbaka till den hÀr trÄden förrÀn nu lol... Vad var din MSN nu igen? Den dÀr knappen funkar inte för mig.

Redigerat av Kricke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.