Fred Posted November 12, 2005 Share Posted November 12, 2005 När breathcontrollern gjorde debut var någon gång kring 1984-85 om jag inte minns fel. Jag köpte min första Yamaha DX7:a sommaren 84 och det var en känsla efter ha jobbat hela sommaren innan och som extra utrustning fanns då Yamaha breath controller att köpa som tillägg. Nu idag 21 år senare så letar jag efter en sådan breath controller och jag har hittat en modell som heter Yamaha BC3A och den finns på amerikanska hemsidor men inte på någon europeisk hemsida eller musikaffär vilket jag tycker är lite konstigt. Det är väl inte bara amerikanarna som skall ha glädje av en sådan multifunktionell manick. Om den nu inte skulle gå att få tag på så kanske det finns någon här på forumet som känner till någon bättre begagnad till försäljning. Snart är ett mycket fräscht och nytt mjukvaruinstrument ute på marknaden som heter BRASS ifrån Arturia. Inne på Arturias hemsida finns det en demovideo om hur BRASS fungerar och vilka otroligt autentiska ljud man kan få genom modulering med hjälp av den s.k. breath controllern. M.v.h. Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheQuo Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 När breathcontrollern gjorde debut var någon gång kring 1984-85 om jag inte minns fel. Jag köpte min första Yamaha DX7:a sommaren 84 och det var en känsla efter ha jobbat hela sommaren innan och som extra utrustning fanns då Yamaha breath controller att köpa som tillägg. Nu idag 21 år senare så letar jag efter en sådan breath controller och jag har hittat en modell som heter Yamaha BC3A och den finns på amerikanska hemsidor men inte på någon europeisk hemsida eller musikaffär vilket jag tycker är lite konstigt. Det är väl inte bara amerikanarna som skall ha glädje av en sådan multifunktionell manick. Om den nu inte skulle gå att få tag på så kanske det finns någon här på forumet som känner till någon bättre begagnad till försäljning. Snart är ett mycket fräscht och nytt mjukvaruinstrument ute på marknaden som heter BRASS ifrån Arturia. Inne på Arturias hemsida finns det en demovideo om hur BRASS fungerar och vilka otroligt autentiska ljud man kan få genom modulering med hjälp av den s.k. breath controllern. M.v.h. Fred Är själv också intresserad av en sådan...tror thompson har...men är inte säker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
godhead Posted September 1, 2006 Share Posted September 1, 2006 (edited) - 😳 Edited September 1, 2006 by godhead Link to comment Share on other sites More sharing options...
dancedancedance Posted September 1, 2006 Share Posted September 1, 2006 thomann Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted September 2, 2006 Share Posted September 2, 2006 thomann vill någon vänlig själ förklara hur man använder en sån? Jag trodde man skulle koppla in den via midi, men bilden på thomanns hemsida är ju ett par hörlurar med nått man kan suga på... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts