Jump to content
Annons

Få en ut-ekande ton efter sampling i NN19?


oheimeryd

Recommended Posts

Har en sampling som jag kör i NN19 som låter i knappa 2 bars.

Problemet är att i loopen jag jobbar på nu är 4 bars och de resterande barsen blir rätt tomma på något vis.

Kan man typ eka ut samplingen så att den vish-voshar in lite. Typ ekar ut, fast ändå inte. Typ så att den "läcker" igenom?

Andra tips på att få det att inte låta lika dött tas gärna emot också 😉

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för svar!

Har testat med delay och reverb och jag tycker samplingen helt tappar sin tajthet. Förståligt förståss, men så vill jag inte ha det. Själva samplingen ska vara intakt men det ska "eka"/läcka efter.

Finns det inget annat sätt?

Redigerat av oheimeryd
Link to comment
Dela på andra sajter

Kör samma sampling på en egen kanal på mixern och sätt den delay och reverb du vill ha, aktivera/höj upp volymen när det är dax. Vad det gäller 7000 reverbet så finns det avancerade inställningar där du kan framhäva ekot i specifika frekvensområden i ett ljud, få en delay på ekot m.m. Mycket trevligt...

Redigerat av Henkera
Link to comment
Dela på andra sajter

detta har jag funderat på också. hur får man en viss ton i det man spelar att ha reverb eller eko men inte dom andra. jag kan bara få effekten på allt jag spelat.

Genom att låta den tonen spelas upp av en separat enhet i racket. Du kan inte ha en effekt på särskilda toner, då effekter appliceras på enhetens ljudutgång. Fungerar på precis samma sätt med alla instrument, till exempel gitarrer.

Om du använder NN-XT kan du dock låta en av samplingarna få en egen utgång, 3-4 exempelvis, och sedan koppla effekterna på denna utgång istället för 1-2, som är den vanliga. NN-XT är dock den enda enheten du har den möjligheten med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...