Jump to content
Annons

della windows i två samma användare


FXboy

Recommended Posts

hej . jo jag undrar om nån vet hur man dellar sitt windows till två användare. alltså jag vill ha två användar name på den ena vill jag bara instalärra musik och inspelinigs program, den andra vill jag bara sorfa och chata osv. jag har windows ME. alltså det jag instalärar ska inte povärka den andra användar namnet. de program jag instalärar på användare 1 ska inte instalärars på användare 2. går det att göra så ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Osäker om det går att göra så i ME att bara installera på ett konto.

I Windows XP erbjuder en del program att bara installera för aktuellt konto eller för ALLA konton.

Det finns såklart någon hackerlösning på detta. Du kan ju iofs göra med två operativsystem. Då påverkas de inte alls av varandra. Om de inte ligger på samma disk det vill säga! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

At ha två anvandare - som har vart sitt "skrivbord", gick i Windows 98+98SE, men då har ni i grunden samma windows.

Det du kan gøra, ar att ha både Me o 2000 installerat, då du i uppstarten valjer vilket windows som ska starta. ( valjer du inget- så startar 2000 automatiskt )

Jag tror ( kan ha fel...) att du då kan ha windowsarna på var sin partition på C:-hårddisken.

Jag hade både Me o 2K på samma maskin, men kommer inte ihåg om det va samma partition, två partitioner, eller två fysiska hårddiskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så skaffa Dual/Multi-Boot för 17 hästar!

En smidig lösning. Partitionera din hårddisk (om du inte redan gjort det). WinME måste ligga på "C" (går inte att installera på annan partition) och partitionen bör inte vara större än 38GB...och helst mindre. Orsaken är att WinME har FULLT stöd för hårddiskar eller partitioner UPP TILL 38GB. Över det kan prestanda bli lidande (och så snackar vi FAT32).

På "D" installerar du XP (t ex) och ...vips är det klart 😉 . Vid uppstart får du frågan vilket OS du vill köra. 😄

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

hej igen. jag fick låna windows 2000 av en kompis o testa om de skulle funga som tamadrummer sa. allt funkar bra utan ljud kortet som är itergrerat i dator. hittar jag inte i Win 2000 . måste jag pila nåt på bios el vad kan de vara fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

hur ficksar jag 2k drivrutin till ljudkortet då?

Sök på ljudkortets namn plus "drivers" så hittar du säkert. Men en sak som hände mig vid installation av 2k och ett "enklare" ljudkort var att de inte kom överrens...troligtvis pga av att 2k snackade 24-bitars...och ljudkortet bara 16-bitar...:S

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh, ok...så du testade med andra ord inte en "dual boot" utan du "upp(ner)graderade" istället. Men det är lätt fixat...stoppa i installations-CDn för WinME för en nyinstallation. Observera bara att den kommer att påpeka att det finns NTFS-filer på hårddisken och föreslå en formatering till FAT32...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...