Jump to content
Annons

Mikrofoner från Jam


teddawid

Recommended Posts

Hej, borde egentligen ha sökt efter detta ämne, men det går ju inte att söka på bara tre bokstäver (Jam).

Är det någon som har provat trummickspaketet från JJlabs på Jam?

Hur funkar dem? Vet att de inte är världsbra, men funkar de relativt bra med tanke på priset?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du söker på trummickar eller jjlabs kanske det går bättre... 😉

Nåja - här är ett par träffar:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=16011

https://www.studio.se/index.php?showtopic=13949

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Jag vet att det finns skrivet om dessa förut, men jag har använt dom och dom är väldigt bra för det priset.

Svagaste länken är dock kagge micken men den kan du ju byta ut vid ett senare tillfälle.

Edit: Claes han före

Redigerat av denton
Link to comment
Dela på andra sajter

Missade att nämna det, men övriga JAM-micar finns med på min testsite, så att du kan lyssna på exempel och jämföra med andra. 😉

Trummicarna har jag däremot inte testat, eftersom jag inte har några trummor att testa med... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, borde egentligen ha sökt efter detta ämne, men det går ju inte att söka på bara tre bokstäver (Jam).

Är det någon som har provat trummickspaketet från JJlabs på Jam?

Hur funkar dem? Vet att de inte är världsbra, men funkar de relativt bra med tanke på priset?

Testade dom för ganska länge sedan och jag gillar dom inte alls. Självklart så hävdar dom att dom låter exakt som sm-57:or mm, men så är inte fallet. Nu vet jag iofs inte vad dom kostar men det spelar mindre roll för dom är helt enkelt inte bra.

//Fredster

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Hej, borde egentligen ha sökt efter detta ämne, men det går ju inte att söka på bara tre bokstäver (Jam).

Är det någon som har provat trummickspaketet från JJlabs på Jam?

Hur funkar dem? Vet att de inte är världsbra, men funkar de relativt bra med tanke på priset?

Testade dom för ganska länge sedan och jag gillar dom inte alls. Självklart så hävdar dom att dom låter exakt som sm-57:or mm, men så är inte fallet. Nu vet jag iofs inte vad dom kostar men det spelar mindre roll för dom är helt enkelt inte bra.

//Fredster

Vem har har hävdat att JJ Labs trummickar låter exakt som SM57:or? Tycker själv att miksetet är väldigt prisvärt och låter mycket bra , men självklart finns det bättre mikrofoner. Men då får man lägga ut bra mycket mer pengar för ett något bättre resultat och tåligare konstruktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har har hävdat att JJ Labs trummickar låter exakt som SM57:or? Tycker själv att miksetet är väldigt prisvärt och låter mycket bra , men självklart finns det bättre mikrofoner. Men då får man lägga ut bra mycket mer pengar för ett något bättre resultat och tåligare konstruktion.

JAM har hävdat det! (ja jag har hört det själv).

Prisvärt eller inte, jag tycker inte dom låter bra. (då blir dom inte prisvärda i mina öron).

Men smaken är väl olika i guess. Bästa är väl att ta dom på öppet köp och testa själv! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du söker på trummickar eller jjlabs kanske det går bättre... 🙂

Nåja - här är ett par träffar:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=16011

https://www.studio.se/index.php?showtopic=13949

Tack! Sökte på både jjlabs och trummickar men fick inget, gjorde nog nåt fel...

Sökte enbart inlägg gjorda de 30 senaste dagarna? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Vem har har hävdat att JJ Labs trummickar låter exakt som SM57:or? Tycker själv att miksetet är väldigt prisvärt och låter mycket bra , men självklart finns det bättre mikrofoner. Men då får man lägga ut bra mycket mer pengar för ett något bättre resultat och tåligare konstruktion.

JAM har hävdat det! (ja jag har hört det själv).

Prisvärt eller inte, jag tycker inte dom låter bra. (då blir dom inte prisvärda i mina öron).

Men smaken är väl olika i guess. Bästa är väl att ta dom på öppet köp och testa själv! 🙂

Blandar du inte ihop trummikrofonerna med JJ-Labs handhållna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blandar du inte ihop trummikrofonerna med JJ-Labs handhållna?

Nej. Iofs jag vet ju inte vilka mikar säljaren på JAM menade eftersom jag bara hörde det i bakgrunden, men mikarna jag har testat är de (sk.) trummikarna från JJ-labs....jag är ledsen jag gillar dom inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jams jjlabs-mikrofoner har jag aldrig nånsin hört nåt gott om. Alla är förbannade på dom verkar det som. Har aldrig använt dom själv men det jag hört tycker jag låter "kina" fast typ värre. Skränigt, onaturligt och jobbigt uppe i toppen och rörigt i det lägre mellanregistret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, nä ingen verkar gilla dem, men kanske de duger att ha till lågbudet-demoinspelningar i alla fall! Har inte råd med mycket mer...

Tack i alla fall!

De duger helt klart till en demoinspelning, och om du inte har någon större erfarenhet av inspelning/mixning så är det tveksamt om det kommer göra någon skillnad i slutresultatet. Men är du däremot en fena på mixning/inspelning och har kräsna öron så kan det vara bättre att vänta med inköpet tills du har råd med lite bättre utrustning.

halvt OT: Är det bara jag som tycker att många billigare mikrofonmärken (men absolut inte alla) verkar göra en lite presence - höjning (eller hur jag nu skall beskriva det) på miken för att få den låta tydligare (eller "dyrare"). ?

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Jams jjlabs-mikrofoner har jag aldrig nånsin hört nåt gott om. Alla är förbannade på dom verkar det som. Har aldrig använt dom själv men det jag hört tycker jag låter "kina" fast typ värre. Skränigt, onaturligt och jobbigt uppe i toppen och rörigt i det lägre mellanregistret.

Lyssna hellre på testinspelningarna än att lyssna på illvilliga rykten... 😛

Jag tycker inte att de lät så fruktansvärt illa när jag testade dem. Som alltid, finns det bättre - men visst duger de i många lägen.

Jag kanske hade extra låga förväntningar på dem efter att ha lyssnat på vad folk har sagt - så att jag fick ett bättre intryck än förväntat. Får kanske ta och lyssna igen för säkerhets skull... 😉😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Haha, nä ingen verkar gilla dem, men kanske de duger att ha till lågbudet-demoinspelningar i alla fall! Har inte råd med mycket mer...

Tack i alla fall!

halvt OT: Är det bara jag som tycker att många billigare mikrofonmärken (men absolut inte alla) verkar göra en lite presence - höjning (eller hur jag nu skall beskriva det) på miken för att få den låta tydligare (eller "dyrare"). ?

Jo men det gäller ju även dyrare mikrofoner inte många mikrofoner är totalt karaktärlösa eller ofärgande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jams jjlabs-mikrofoner har jag aldrig nånsin hört nåt gott om. Alla är förbannade på dom verkar det som. Har aldrig använt dom själv men det jag hört tycker jag låter "kina" fast typ värre. Skränigt, onaturligt och jobbigt uppe i toppen och rörigt i det lägre mellanregistret.

Lyssna hellre på testinspelningarna än att lyssna på illvilliga rykten... 😱

Jag tycker inte att de lät så fruktansvärt illa när jag testade dem. Som alltid, finns det bättre - men visst duger de i många lägen.

Jag kanske hade extra låga förväntningar på dem efter att ha lyssnat på vad folk har sagt - så att jag fick ett bättre intryck än förväntat. Får kanske ta och lyssna igen för säkerhets skull... 😉😛

Alltså, jag har ju givetvis hört inspelningar med dom, och då har dom inte övertygat alls. Har dock inte jobbat med dom själv. Det finns en viss skillnad där.

Link to comment
Dela på andra sajter

halvt OT: Är det bara jag som tycker att många billigare mikrofonmärken (men absolut inte alla) verkar göra en lite presence - höjning (eller hur jag nu skall beskriva det) på miken för att få den låta tydligare (eller "dyrare"). ?

Jag håller med helt. Det är det som får mikrofonerna att låta "kina" till stor del. Totalt meningslöst, eftersom om man har en bra EQ så skulle man med fördel pressa upp med den istället för att det ska sitta "i" mikrofonen. Vissa neumann har ju också ganska mycket diskant, men den diskanten låter ju riktigt bra. Vill man ha mindre kan man ju skruva ner den lite bara och ingen skada är skedd. Med kinamickarna är det skitsvårt att lyfta fram en välljudande diskant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...