Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Äntligen sĂ„ har Synthogy Ivory kommit i en ny version! 1.5 Ă€r namnet och fungerar nu Ă€ven till PC. 😕

Samplingarna Àr tagna frÄn tre st olika flyglar:

- Steinway D 9’ Concert Grand

- Bösendorfer 290 Imperial Grand

- Yamaha Âź C7 Grand

För mer information, och för att ladda ner ljudexempel, gÄ in pÄ:

http://www.ilio.com/features/news/ivory15ship.html

och:

http://www.ilio.com/synthogy/ivory/

PC-formaten Àr VST och RTAS

Mac-formaten Àr AU, RTAS och VST 2.0

Det tar upp 40 glada GB pĂ„ din hĂ„rddisk! 😳

Annons
Postat

NÄn som vÄgat sig pÄ att lyssna Àn?

Jordan Rudess frĂ„n Dream Theater gör en mycket trevlig improvisation pĂ„ Bösendorfer-flygeln... 😆

hehe... *bump*

NÄn som redan hunnit köpa det Àn förresten?

Postat (redigerat)

en nyhet Àr bland annat att varje piano nu har 10 velocity layers istÀllet för föregÄende 8 layers.

vilket dÄ gör biblioteket typ 10 GB större Àn förra versionen.

och dessutom nÄn typ av noise reduction för ett mer naturtroget ljud..

NĂ€r köpte du ditt ex av det? om du köpte det efter den 1 april detta Ă„ret sĂ„ fĂ„r du uppgraderingen gratis 😆 och om du köpte den innan dess sĂ„ kostar den Ă€ndĂ„ bara $39 Ă„ det Ă€r ju inte sĂ„ mycket pengar...

Redigerat av aorfreak
Postat
en nyhet Àr bland annat att varje piano nu har 10 velocity layers istÀllet för föregÄende 8 layers.

Jag som brukar vara nöjd med 4-5 lager... đŸ˜±

Fast dÄ ska jag erkÀnna att jag brukar vara ute efter ett piano och inte en konsertflygel...

Kollar pÄ skÀrmdumparna frÄn Ivory, och ser "Release samples" och "Key Noise", och dÄ kan jag börja förstÄ att den sÀkert Àr mer realistisk Àn andra "multi-gigabyte-flyglar".

DÄ skulle jag gÀrna se Synthology göra en piano-plugg. Inte ostÀmt men bara en gnutta surstÀmt, piano med knarrande pedaler och mÄnga mikrofoner och placeringar. UngefÀr ett pianos motsvarighet till BFD.

Är nyfiken pĂ„ NI:s nya pianoplugg...

Postat
DÄ skulle jag gÀrna se Synthology göra en piano-plugg. Inte ostÀmt men bara en gnutta surstÀmt, piano med knarrande pedaler och mÄnga mikrofoner och placeringar. UngefÀr ett pianos motsvarighet till BFD.

Är nyfiken pĂ„ NI:s nya pianoplugg...

ja det skulle vara kul =) ett vanligt piano. typ som vĂ„rt 100 Ă„r gamla piano som lĂ„ter helt ok nĂ€r det Ă€r stĂ€mt. đŸ˜±

finns det nÄgon tillverkare som gör detta?

Postat

Hmmm....finns det inte redan att skitigt piano.....!?!? hmmm....har för mig att nÄn som hÀnger pÄ vst-forum höll pÄ med nÄn sÄn greja för nÄgot Är sedan, nÄtt risigt barpiano typ....fast jag kan minnas fel!?!? NÄn annan som minns?

hmmm....jag minns inte riktigt nÀr jag köpte ivory...ska leta upp kvittot och kolla datumet, fast jag tror nog fan att det var innan april!

Men jag vet inte om jag egentligen vill uppgradera....kÀnns inte som jag behöver 10layers istÀllet för 8.......möjligtvis brusreduceringen kanske....hmm....

men Àr det inte jobbigt att öka antalet layers sÄ dÀr? det lÀr ju inte bara vara att skjuta in tvÄ layers dÀr man kÀnner för det!? Intervallen mellan de olika leyersarna(??) lÀr ju vara anpassade för att vara just 8st....borde ju vara tvungen att göra om alltihopa om man vill ha 10 istÀllet!?!? hmm....

Postat
men Àr det inte jobbigt att öka antalet layers sÄ dÀr? det lÀr ju inte bara vara att skjuta in tvÄ layers dÀr man kÀnner för det!? Intervallen mellan de olika leyersarna(??) lÀr ju vara anpassade för att vara just 8st....borde ju vara tvungen att göra om alltihopa om man vill ha 10 istÀllet!?!? hmm....

tur att det inte Ă€r du som behöver tĂ€nka pĂ„ att göra allt det jobbet dĂ„ haha... đŸ˜„đŸ˜±

...har dock ingen aning om de har samplat ihop allt en gĂ„ng till men troligtvis kan jag tĂ€nka mig att de redan har spelat in de förut och att de vĂ€ntar med att lĂ€gga till saker sĂ„ att de alltid har nĂ„t nytt till varje uppgradeiring av pluggen... va vet jag... 😉

Postat
Fan, vad jag Ă„ngrar att jag köpte Bösendorfer 290 đŸ˜±

jasÄ, varför det?

Jag Ă€r i och för sig nöjd med det, men jag hade velat testat Syntoghy och sett vilket jag gillade mest innan jag köpte. Det verkar jĂ€kligt bra och det Ă€r ju aldrig fel med flera alternativ innan man bestĂ€mmer sig 😉

Postat
Jag Ă€r i och för sig nöjd med det, men jag hade velat testat Syntoghy och sett vilket jag gillade mest innan jag köpte. Det verkar jĂ€kligt bra och det Ă€r ju aldrig fel med flera alternativ innan man bestĂ€mmer sig 😄

ja iochmed att bösendorfer pianot hföljer med synthogy sĂ„ kan det ju kĂ€nnas lite trĂ„kigt att "bara" ha 1 flygel istĂ€llet för 3... 😄

Postat
Jag Ă€r i och för sig nöjd med det, men jag hade velat testat Syntoghy och sett vilket jag gillade mest innan jag köpte. Det verkar jĂ€kligt bra och det Ă€r ju aldrig fel med flera alternativ innan man bestĂ€mmer sig 😏

ja iochmed att bösendorfer pianot hföljer med synthogy sĂ„ kan det ju kĂ€nnas lite trĂ„kigt att "bara" ha 1 flygel istĂ€llet för 3... 😠

Precis!julli-glad.gif

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Kan inte hitta Ivory pÄ nÄn leverantörs hemsida.

Vad betalar man för den ungefÀr? BÄde 1an och 1.5an?

EDIT: gick in pÄ Forex och dÄ blir usa-priset motsvarande 2715:-. SÄ dÀr omkring kanske?

Redigerat av mtornros
Postat (redigerat)
Kan inte hitta Ivory pÄ nÄn leverantörs hemsida.

Vad betalar man för den ungefÀr? BÄde 1an och 1.5an?

EDIT: gick in pÄ Forex och dÄ blir usa-priset motsvarande 2715:-. SÄ dÀr omkring kanske?

sÄg att Halmén Musik har den... sök pÄ Ivory sÄ hittar du den dÀr.. dock lite dyrare Àn USA-priser som vanligt... 3195:-

Redigerat av aorfreak
Postat

Fattar inte hur datorn orkar med att skyffla 10 gb sÄdÀr..

/Daniel

Postat

sÄ lÀnge man bara har en keystation 49 att spela den feta flygeln pÄ sÄ gör det ju ÀndÄ ingen skillnad. det Àr först dÄ man har riktigt bra tangenter att lira pÄ, som man överhuvudtaget kan utnyttja kvaliteten i den.

Postat
Hmmm....finns det inte redan att skitigt piano.....!?!? hmmm....har för mig att nÄn som hÀnger pÄ vst-forum höll pÄ med nÄn sÄn greja för nÄgot Är sedan, nÄtt risigt barpiano typ....fast jag kan minnas fel!?!? NÄn annan som minns?

www.sampletekk.com

Rain Piano!

Postat (redigerat)

Hej!

Jag börjar tycka dom gör ljuden (för) stora med flit! PMI har separata samplingar för nedtryckt pedal, kÀnns kanske lite overkill

om man samtidigt inte ens samplat varje tangent (bara de vita). Sen har de typ + halv minut lÄnga samplingar för varenda ton

samt nedslagsstyrka vilket ocksÄ kÀnns lite överdrivet, hur ofta ligger man kvar sÄ lÀnge! 12 sekunder och skippa pedal ned

och helt plötsligt har 4GB Pianot blitt mindre Àn 1 GB stort! 8 sekunder vid 16 bit blev till mindre Àn 500 MB o.s.v!

Redigerat av Hans
Postat

För lÄnga samplingar kan jag hÄlla med om. Men separata samplingar för nedtryckt pedal tycker jag inte Àr overkill.

Postat

www.sampletekk.com

Rain Piano!

Tack Worra!

Jag minns nu att jag tittat pÄ den tidigare...

Note: Please disregard the text "out of stock" below this text. This comes from shortcomings in the store software

Avaliable as DirectDownload only!

Price: $1.00

Out of Stock

Det lÄga priset beror ocksÄ pÄ mjukvaran eller? :rolleyes:

Eller stĂ€mmer priset? 1 dollar för en nedladdningsversion Ă€r ju nĂ€stan gratis. IsĂ„fall kommer vĂ€l forumanvĂ€ndarna att storma din server! 😆

Postat

Hej!

Finns massa coola grejor för 50 cent, ty $1 + Discounts Apply! DirectDownload Halloween Special 50% off! 🙂!

Postat

TyvÀrr sÄ kostar inga instrument bara $1, mjukvaran för affÀren stökar till det! Vi ska fixa detta snart.

Men, fortfarande sjyssta prise, speciellt som det Àr 50% pÄ alla DirectDownloads just nu.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.