tbruce Postat 16 oktober 2005 Postat 16 oktober 2005 Jag undrar hur jag fÄr datorns inbyggda quicktime-ljud att höras i Logic Express (7.0.0)? Jag har inte haft nÄn större anvÀndning av det innan men nu har jag lite midifiler som jag skulle vilja spela upp i Logic, utan att behöva sitta och leta upp au-ljud som passar till varje kanal. Jag sitter med OS X 10.4. Tacksam för svar!
L.C Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Ăr lite tveksam till att det gĂ„r. Vad Ă€r det för inbyggda ljud du pratar om btw?
tbruce Postat 21 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 oktober 2005 Quicktimesynthen. De ljud som anvĂ€nds nĂ€r man spelar upp midifiler i Quicktime player t ex? Jag vet att det har gĂ„tt att anvĂ€nda dom i Logic i tidigare versioner, men jag hittar inte hur man gör nu... đ Men det borde ju gĂ„, för det Ă€r ju midistandard sĂ„ det borde ju bara handla om att fĂ„ Logic att förstĂ„ var den synthen ligger? đ
MusicNixon Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Jag har Pro, men jag tror inte det spelar nÄn roll... GÄ in i Environment/MIDI Instr och skapa ett Multi Instrument. LÀgg sedan till Apple Quicktime ur Internal. Dra en sladd frÄn Multi Instrument till QT-synthen. Döp Multi Intrumentet till nÄt roligt, t.ex. "Min GM-synth". GÄ igenom de 16 kanalerna och se till att Program, Volume och Pan Àr förbockade. Nu kan du gÄ över i Arrange-fönstret och lÀgga till en kanal frÄn "Min GM-synth". VÀlj ljud ur GM-listan vid Program i Parameterfönstret,
tbruce Postat 21 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 oktober 2005 Aaaaha! Environment. Har typ inte hunnit sĂ€tta mej in i det Ă€n. Tack! đ Ska pröva!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.