Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar hur jag fÄr datorns inbyggda quicktime-ljud att höras i Logic Express (7.0.0)? Jag har inte haft nÄn större anvÀndning av det innan men nu har jag lite midifiler som jag skulle vilja spela upp i Logic, utan att behöva sitta och leta upp au-ljud som passar till varje kanal. Jag sitter med OS X 10.4. Tacksam för svar! :rolleyes:

Annons
Postat

Är lite tveksam till att det gĂ„r. Vad Ă€r det för inbyggda ljud du pratar om btw?

Postat

Quicktimesynthen. De ljud som anvĂ€nds nĂ€r man spelar upp midifiler i Quicktime player t ex? Jag vet att det har gĂ„tt att anvĂ€nda dom i Logic i tidigare versioner, men jag hittar inte hur man gör nu... 🙂 Men det borde ju gĂ„, för det Ă€r ju midistandard sĂ„ det borde ju bara handla om att fĂ„ Logic att förstĂ„ var den synthen ligger? 😉

Postat

Jag har Pro, men jag tror inte det spelar nÄn roll...

GÄ in i Environment/MIDI Instr och skapa ett Multi Instrument. LÀgg sedan till Apple Quicktime ur Internal. Dra en sladd frÄn Multi Instrument till QT-synthen. Döp Multi Intrumentet till nÄt roligt, t.ex. "Min GM-synth". GÄ igenom de 16 kanalerna och se till att Program, Volume och Pan Àr förbockade.

Nu kan du gÄ över i Arrange-fönstret och lÀgga till en kanal frÄn "Min GM-synth". VÀlj ljud ur GM-listan vid Program i Parameterfönstret,

Postat

Aaaaha! Environment. Har typ inte hunnit sĂ€tta mej in i det Ă€n. Tack! 😛 Ska pröva!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.