Jump to content
Annons

min första kortfilm (video)


Recommended Posts

Annons

Eliasson: det är mitt favorit theremin ljud i Virus kb´n 🙂

iHz: Tack än en gång! Novellfilmen kanske har mer chans att hamna i TV.

Det verkar som DR (dansk tv) kanske kommer visa den. Sen borde man ju prova SVT.

Tyvärr har vi inte kommit igång med nån riktig hemsida än. Vi har denna:

www.pingpongfilm.com - men där finns bara en email adress och så kan man se en vinjettfilm vi gjorde till en filmfestival.

Denna: BUFF (wmv)

Men vi ska väl ta tag i den också...hmm...det borde vi iallafall.

Har precis även gjort en musikvideo med danska D-A-D (disneyland after dark)

Den har inte börjat visas än men när den börjar göra det ska jag lägga upp den om det är okej.

MusicGene: Stämmer - har lagt upp introt innan har jag för mig.

Ska lägga upp hela filmen lite senare i höst. Skulle vara kul att höra hur en svensk publik reagerar på den.

Tackar för alla vänliga kommentarer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Pga av frånvaro av budget fick det bli DV så vi filmade den på en Panasonic DVX100a.

Du får det att låta som om kameran var en "enkel" hemma-DV. 😮

DVX100 och PD-150 är väl närapå standard när det gäller seriöst filmande på tape istället för film. Som en SM58 på en musikscen liksom 😱

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Pga av frånvaro av budget fick det bli DV så vi filmade den på en Panasonic DVX100a.

Du får det att låta som om kameran var en "enkel" hemma-DV. 😄

DVX100 och PD-150 är väl närapå standard när det gäller seriöst filmande på tape istället för film. Som en SM58 på en musikscen liksom 😉

Tänkte på samma sak.

Hehe, kul vinjett ju! 😄 Himla snygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe - fast det är ju bara en DV kamera 😎

Visserligen en bra DV men fortfarande en DV.

Men tolka mig inte fel - jag älskar DV - gillar smidigheten - bara att tuta och köra liksom.

Fotografer kan ju vara som gitarrister - de ska ju liksom spela solo hela tiden och det är inte alltid det är för låtens bästa 😱

Med en DV tar man bort en massa alternativ för dom.

Det är kalas tycker jag - så kan man fokusera på storyn som alltid är det viktigaste tycker jag.

Har absolut ingen ambition om att göra snyggt visuella filmer. Det tar för lång tid och blir så himla tekniskt. Dessutom kostar det en förmögenhet.

Grubblar fortfarande hur jag på ett effektivt sätt ändå kan få okej bilder utan att tekniken tar över.

På "Havanna" sköt vi hela filmen på Steadicam med en stor HD kamera.

Det sättet kändes hyfsat snabb jobbat - en bra kompromiss som jag gärna vill prova mer.

BUFF grejen sköt vi på 35mm med dolly/räls, bauta lampor och en stor sabla kran.

Det blir snyggt men ack vad tidskrävande det är.

Epilog: Jag diggar DV! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Mr.Math. Kul att du också håller på. Hoppas man får se er film när den är klar.

Nu finns musikvideon jag & min kollega gjorde med dom danska D-A-D (tidigare disneyland after dark) online.

En video som utspelas i en gammal tant´s broderade tavla 😄

Nu ligger den ju väldigt låg upplöst online så man kanske inte kan se så mycket.

Fast det gör man iofs inte heller när den är hög upplöst 🙂 (pga den lo-fi broderade grejen)

Länk:

hey now (streaming video 1)

Finns även här:

hey now (streaming video 2)

Översta länken har lite bättre kvalitet.

dad10.jpg

bild från inspelingen. fudgesson kollar i monitorn.

http://www.d-a-d.dk/

Redigerat av fudgesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Oohhh! Det måste vara så dj-vla kul att få göra både musik, manus och regi!!

Havanna har jag sett innan, den är cool. Basen låter så dj-vla mycket DU. Hade inte kunnat gissa fel på upphovsmannen bakom den. 😛

BUFF är innovativ, både manus och regi. Du har avancerat där. 🙂 Effekten med den krossade spegeln är ball, detaljerna är dj-vligt noggrannt gjorda (verkar det som iaf). Vad gör du ljusstrålen med för effekter egentligen?

Hollywood har jag inte titta på ännu, tänkte vi skulle se den till kvällen sushi som anländer om en kvart. Schlurph.

Kul som fan att följa din framgång. Är övertygad om att det kommer att rulla på som fan för dig.. 🙂

Hade jag varit 15 bast hade jag bett om att få praktisera hos dig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack hackeman 😛

Visst är det Vårfruskole elever. Underbara kids. Faktiskt är hela BUFF vinjetten inspelad i Lund (förutom projektorn).

Hoppas du gillar "Hollywood" och inte sätter sushin i halsen.

Och var försiktig med wasabin 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack hackeman 🙂

Visst är det Vårfruskole elever. Underbara kids. Faktiskt är hela BUFF vinjetten inspelad i Lund (förutom projektorn).

Hoppas du gillar "Hollywood" och inte sätter sushin i halsen.

Och var försiktig med wasabin  🙂

Tyckte väl jag kände igen gågatorna, speciellt korsningen St. Tvärgatan precis utanför skolan, men trodde jag såg fel. Men så när Max (min sambos son) kände igen sina kompisar så förstod jag, hehe... 😄

08:33 knäckte jag slutet på Hollywood. Då visste jag vad som skulle hända. 🙂

Kul att kolla igen nu när man vet... man skulle oxå kunna knäcka slutet på t.ex 06:42, 06:58, 07:16 och några ställen till. Är det medvetet gjort, eller? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det medvetet gjort, eller? 😱

Spoiler:

Jajamensan - man har ju lagt ut lite planteringar under filmen.

Och så vill man ju gärna att om folk grubblar så finns det lite alternativ som kan ske.

Tex att det är råttan de äter eller helt enkelt att när hon gör sitt performace

så visar hon dom att hon verkligen kan.

Och sen så kommer då den riktiga "punchlinen" 😆

Havanna är däremot klurigare. Dock inte lika makaber.

Altzi: Tackar 😉

Och kul att du fick lite H.P vibbar över den.

Fast om man skulle typ ta deras toapappers budget och dela den ett par

tusen gånger så skulle fortfarande BUFF vinjetten vara billigare 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag tyckte faktiskt att den var lite märklig. Det blev lite jobbigt att hänga med i broderi-effekten. Men det funkade. Det var ju inte världens bästa kvalitet på den upplagda filmen heller. Men själva låten var ju så jävla go tycker jag! De är stora i Danmark va?

Bra gjort ändå! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Wow. Jag är verkligen jätteimponerad. BUFF vinjetten var skitsnygg, riktigt stilig. Hollywood var hemsk. Och vacker. Hemskvacker. 😆 Proffsigt. Mycket proffsigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen!

Tittade på Havanna och BUFF-vinjetten. Jag gillar stilen. Verkligen. Gillar arbetet med färgerna. Tycker att färgerna och musiken hänger ihop (jag tycker och alltid tyckt att musik kan ha färg och tvärtom... fråga inte varför...). Den resulterande stämningen är väldigt lyckad. Äsch ska inte vara så teknisk i mina kommentarer, kommer ta en evighet annars. Väldigt snyggt!

Kul att DAD-videon gick hem. Känns att bandet tål en vågad ide.

Skrattade gott om din HP-kommentar! Men som för Jeunet: han visade talang o sedan fick han större o större budget, med tiden o lite tur.

Jag tycker att du visar otvivelaktiga talanger båda för manus, regi o filmmusik. Sedan är det ju det här med tiden...

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

iHz: Den är ju visserligen lo-fi deluxe men sen att den är låg upplöst på nätet hjälper ju heller inte.

Och yeps - de är väldigt stora i Danmark.

MarcusRombo: Tack ska du ha!

Hehe - visst är "hollywood" egentligen hemsk. Den är ju lite som en skröna.

Man går förbi nåt hak så säger ens vän "vet du vad som hände där inne för några år sedan - jo en Servitris bla bla bla...".

Epilog: Ge dricks! 😆

LDB: Tackar för responsen. Du gav mitt självförtroende en boost 😆

Helt rätt det där med tiden - största problemet. Förutom allt det där man vill leka med så ska man ju vara där för flickvännen och vår dotter.

Dessutom är jag en lat s.o.b.

Jag & min kollega har iallafall en hel del intressant film projekt vi vill sjösätta. Vi får väl se hur det går... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu finns musikvideon jag & min kollega gjorde med dom danska D-A-D (tidigare disneyland after dark) online.

Länk:

hey now (streaming video 1)

Finns även  här:

hey now (streaming video 2)

Översta länken har lite bättre kvalitet.

dad10.jpg

bild från inspelingen. fudgesson kollar i monitorn.

http://www.d-a-d.dk/

Hörde denna på Rockklassiker idag på väg hem från jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...