Jump to content
Annons

Monitorer genom wavelab 192m


berch

Recommended Posts

Har lyssnat via Logitech-högtalare hittade inte modellen längre på deras hemsida men ser ut som x530 och är THX-certifierade. Funderar på att köpa monitorer.

Kommer i så fall att satsa på monitorer på runt 3-4000:- Kommer att stå i en liten hall i en etta vad gäller rummet.

1. måste jag ha aktiva monitorer för att köra via ljudkortet wavelab 192m, eller räcker det med passiva?

2. Är det någon ide alls, börjar vara ganska van vid datahögtalarna nu och jämför med stereon och annat för att kolla att det låter ok. Alla säger ju att man får en "sannare" ljudbild med monitorer så kanske smart ha att jämföra med. Vad tror ni?

Letade lite på forumet men blev inte klokare så lika bra att fråga...

Edit: stavning

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ljukortet klarar inte att driva passiva.

Så ja du måste ha aktiva. Eller gå genom en förstärkare.

M-audio har ett par små aktiva som kanske passar.

Lägg till ett par ordentliga studiolurar för referenslyssning så kommer du långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt ett par Koss Hörlurar Pro 4aa Titanium efter att ha läst lite recensioner.

Ska titta på M-Adios aktiva eller något från Behringer. Tack för svaret 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du van att lyssna via dina datorhögtalare och tycker att du får till bra resultat så skulle jag nog hellre rekomendera dig att skaffa ett par hyffsade hörlurar att variera lyssningen med. Själv kör jag med Denon AH-D750 och är nöjd.. men dom finns ju tyvärr inte längre.. Snegla på nåt Beyer Dynamic gör.. Dom brukar vara bra. Berch nämde Koss vilket brukar vara bra lurar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...