Jump to content
Annons

furstan

Recommended Posts

Jag tänkte beställa Cubase SE idag.. men det visar sig att den är slutsåld på www.thomann.de där jag tänkte beställa.. och den kommer inte in igen.. så vart annars hittar jag den?

tacksam för VÄLDIGT snabbt svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

den verkar finnas hos www.mi7.com som är steinbergs underleverantör här i sverige (kan beställas på webshoppen). tror att de fick en ny shipment i slutet av den här veckan med Cubase SE3, Steinberg Studiocase II och uppgraderingen från SE till studiocase II.

smiles,

~ force

som borde pluggat mer matte än vad han gjort idag

Link to comment
Dela på andra sajter

den verkar finnas hos www.mi7.com som är steinbergs underleverantör här i sverige (kan beställas på webshoppen). tror att de fick en ny shipment i slutet av den här veckan med Cubase SE3, Steinberg Studiocase II och uppgraderingen från SE till studiocase II.

smiles,

~ force

som borde pluggat mer matte än vad han gjort idag

Det var ju där jag sade att den INTE finns... 🙂😆

Den går att beställa - men det finns inga på lager för stunden.

Jag kan däremot se att Studio Case 2 finns på lager...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju där jag sade att den INTE finns... 😆  😄

Den går att beställa - men det finns inga på lager för stunden.

Jag kan däremot se att Studio Case 2 finns på lager...

oops, får jag skylla på trötthet? 😎

kollade igen nu och det står ju klart och tydligt med röd text i informationsrutan: "This product will start shipping in October."

kan ju vara bra att kolla sånt innan man postar..hehe.

furstan: som sagt, var noga med att programmet är äkta så att du får hårdvarulåset och helst även en oregistrerad kopia! är inte helt säker men jag tror att om den är registrerad kan inte du komma åt möjliga gratis uppdateringar och möjligen supportproblem? claes eller någon annan får gjärna rätta mej om jag har fel på den punkten, heheh..

puss,

~ fårs

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. så det är alltså säkrast att köpa ett nytt? Kan vara mest prisvärt ifall att det skulle uppstå problem? Även om jag köper ett Cubase SE? Kommer inte använda alla extra funktioner i de mer avancerade versionerna.. blir nog mest reverb, kompressor, chorus och allt sånt vanligt =)

Mvh Kristoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

förresten.. vad är hårdvarulås? 😉

Det ser ut som ett USB-minne och innehåller ett hyggligt avancerad kopieringsskydd för programmet.

Hårdvarulås= Hårdvara som innehåller en mjukvarukod för programmet... så hårdvarulås i sig låter kanske lite konstigt.

Borde kanske heta Mjukvarulås i hårt skal 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

AHA!! okej =) då är jag med.. men sen undrar jag om det där med registeringen stämde?

Och spelar det någon roll hur gammalt det är? Eller är SL 2.0 alltid SL 2.0?

Sen så undrar jag vidare vad skillnaden är på en "try before buy" version och en vanlig? Jag har en sån där "try before buy" nu och den fungerar utmärkt! men det kanske är licensen som skiljer?

Tack för all hjälp! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en sån där "try before buy" nu och den fungerar utmärkt! men det kanske är licensen som skiljer?

Tack för all hjälp! =)

Då är nog antipiratbyrån intresserade att ta kontakt med dig... 😉

det finns inget "try before buy"..det är en påhittad fras, men det har inget juridiskt stöd hos exempelvis Steinberg.. de vill nog bara ge dig en klubba i skallen för att du inte betalt din licens 😠

Men det är ett bra initiativ att köpa programmet om man tycker det är värt pengarna..

Och SL2 är alltid SL2..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...