Jump to content
Annons

Daniel Mass - livetechno


Skulle du dansa till detta?  

6 röster

  1. 1. Skulle du dansa till detta?

    • Yeah!
      2
    • Nääh!
      4


Recommended Posts

Annons

Gav ett "nääh!", eftersom jag inte gillar att dansa! 😛 ... 😄

Nej, men ärligt då! Absolut inte min kopp te, och tycker det bara låter jobbigt genom hela låten nästan, med vissa undantag. Man ska ju njuta när man lyssnar på musik. 😆

Men det är helt ok proddad, med tanke på alla konstiga effekter som ligger och cp:ar sig lite snyggt! 🙂

Konstig låt, dehär! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Livetechno?

Syftar titeln på att du lirat in den i Ableton Live? Får nämligen känslan av att det är en hög olika låtar som "mixats" ihop till en lång, väldigt lång jäkel.

Anyways, låten är skapligt flummig, på tok för lång och har ett mumligt sound. Det brummar liksom för mycket.

Vissa grejer känns dock fräsha, som den distade pling piip grejen vid 10 snåret, lite Bjorn Svin över den, vilket är bra.

Trummorna vid 5:15 skulle också kunna bli något.

Den vidriga metallrörsbakloopen som går i bakgrunden mestadels av låten måste väck så är det bara!

Försök ta några prylar ur denna mastodont låt som du gillar. Klipp ihop det och gör det till en mer kompakt, fartfylld och mer full on låt. För att vara techno har den väldigt många och långa breaks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hola.

Bör kanske berätta att det är ett uttag från en 30-40 minuter lång livetest. Jag har alltså övat inför framtida livegig (hoppas jag) med rec på. Tack ändå för de konstruktiva förslagen. 😆

Inget Ableteon Live har brukats. Låten är gjorde med Korg ESX-1, microKorg, Korg ER-1 genom Alesis Bitrman, Philtre och Smashup. Vidare hade jag Yamaha R100 eller vad reverbet nu heter på Aux send/return vilket jag drog på då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med föregående talare om att det här nog kan fungera live, men att det är rätt tråkigt att lyssna på i inspelad form. Det är lite väl spretigt och ofokuserat på nåt sätt. Så håller jag med demomannen om att kicken inte borde försvinna så långa stunder, det kan funka att plocka bort kicken en liten stund för att skapa ett sug och på så sätt återfå draget när den kommer tillbaka, men den är borta alldeles för länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spretigt och ofokuserat håller jag med om. Ska öva för att bli bättre. 😛

Kicken är borta ungefär tre av tio minuter i den biten jag postat här vilket jag personligen tycker är helt okej. Det ger ju ändå över 40 minuter dunk på en timme. Technoskallar vill dock säkert ha mer än så.. jag ska tänka på det framöver.

Tack. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Spretigt och ofokuserat håller jag med om. Ska öva för att bli bättre. 😛

Kicken är borta ungefär tre av tio minuter i den biten jag postat här vilket jag personligen tycker är helt okej. Det ger ju ändå över 40 minuter dunk på en timme. Technoskallar vill dock säkert ha mer än så.. jag ska tänka på det framöver.

Tack. 😄

Jag skulle nog snarare säga att kick ungefär 58 minuter av en timme är mer lagom, men det är det kanske bara jag som tycker 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...