Jump to content
Annons

Skillnad mellan Controlroom out och mainout?


ChrioN

Recommended Posts

Annons

Control room out går till monitorerna och main out är huvudutgången :rolleyes: Control room-nivån ställer man ofta in via en separat fader/ratt, medans main out kontrolleras av mix L+R-fadersen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du köpt den beggad? annars har mackie en gammal vana att visa kopplingsscheman för en massa olika tänkbara inspelningsscenarion med ljudkort och allehanda mickar, syntar o.s.v i sina manualer..

Det spelar kvitta egentligen i detta läget om du inte sitter med ett kontrollrum med separat lyssning eller tänker koppla in båda utgångarna samtidigt...som dbd säger du har separat kontrollmöjlighet på båda..däremot har jag för mig att 1202:an bara har en stereofader för Mainout och en vred-pot för controlroom?

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

ahh...just det så var det..men som sagt det spelar ingen roll egentligen vilken du använder...det funkar både och.

Det är en mycket bra mixer..jag sitter själv med en gammal 1202, en 1402VLZ en Behringer MX8000 och en Ramsa WR-DA7 ( som kostade 75000:-ny :rolleyes: ) men använder min 1402VLZ ihop med ett 3 creamwarekort och 16 kanaler in...

och är mycket nöjd

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

demoniqus: kan tänka mig det =)

Föresten vart bor du? (gärna exakt position inkl. gatunummer)

😄

:rolleyes: ...varråå..besöka mig i studiesyfte..eller ta med dig dina polare knäck o bräck o låna mina grejer över helgen? 😆

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...