Jump to content
Annons

UPPDATERAD Why Should I Care - Färdig mix


Staplegun

Recommended Posts

Fy vad charmigt! Det funkar hela vägen för mig. Det ska vara lite surt och ostämt på sina ställen här. Men jag instämmer med vad någon annan sa tidigare, att lite backgrundsstämmor skulle sitta fint till. Bra sångljud som f*n!

Tack,

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra och skön låt i sin helhet. Bra ideer. Bra text. Och bra performance för varje instrument för sig. Tycker att sången ligger rätt för henne.

Tycker dock att basen och bastrumman är lite väl diskreta i ljudbilden som om ni/du var rädda för att dränka sången. EQ:a, hittade en frekvensnisch för varje instrument/spår och höj instrumentena.

Det saknas också lite punch, lite attack i gitarren. Eller så är det för mycket diskant i den. Antingen eller. Det blir liksom lite platt och jämt som en pad, fast med diskant. Har ni/du komprimerat lite väl mycket kanske? Kanske skulle sidechaina gitarren? Fast det kanske räcker att höra basen närmre iofs...

En annan ide vore att dubbla gitarren och splitra de 2 gitarrspåren i stereo för att få lite mer volym.

I alla fall tycker jag att låten har en stor potential om ni/du mixar om så att man hör alla instrument (utan att ni ens behöver spela in andra stämmor eller spår iofs).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...