Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2006


MusicGene

Recommended Posts

Tror att kuverten med kända namn synas först och en hel del utan fina namn slängs i soptunnan.

Med tanke på hur jäkla dåliga låtar det har varit senaste åren så MÅSTE det fan va sådär. Finns många amatörer som skriver bättre låtar än de som medverkar i Melodifestivalen...

Just för att förhindra det där står inte artistnamnen med på CDn, utan man skriver endast låtnamnet på CDn.

Mitt bidrag är inte med på listan, men det var ju knappast någon överraskning. 😮

Var står artistnamnet då - på kuvertet?! 😉

På den tillhörande blanketten man fyller i, och denna ser aldrig juryn. Jag förmodar bidragen numreras när de kommer in för att man ska kunna koppla artistnamn och låttitel till varandra efter uttagningen, men juryn ser som sagt inte artistnamnen. Däremot lär de ju känna igen låtarna av artister från sina egna bolag... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 218
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tror att kuverten med kända namn synas först och en hel del utan fina namn slängs i soptunnan.

Med tanke på hur jäkla dåliga låtar det har varit senaste åren så MÅSTE det fan va sådär. Finns många amatörer som skriver bättre låtar än de som medverkar i Melodifestivalen...

Just för att förhindra det där står inte artistnamnen med på CDn, utan man skriver endast låtnamnet på CDn.

Mitt bidrag är inte med på listan, men det var ju knappast någon överraskning. 😆

Var står artistnamnet då - på kuvertet?! 😮

På den tillhörande blanketten man fyller i, och denna ser aldrig juryn. Jag förmodar bidragen numreras när de kommer in för att man ska kunna koppla artistnamn och låttitel till varandra efter uttagningen, men juryn ser som sagt inte artistnamnen. Däremot lär de ju känna igen låtarna av artister från sina egna bolag... 😮

För det första så är det musikförlagen som sållar bort det värsta i den första omgången och om dom känner igen ett av sina egna bidrag så finns speciella jäv-regler (jävla-regler höll det på att bli). Men det blir nog ett jävla lotteri när varje förlag får 150-200 låtar att sålla bland. Vad har dom som sållar för musiksmak? Sitter ett förlag med en massa discolåtar? Vilka premisser går dom efter? Har ett förlag fått alla "skitlåtar"?

Man skall ha en jävla tur om man kommer med, det är klart. Lotteri!

För det andra: När förlagen har gjort sina "kvalitétskontroller" lämnas återstående bidrag till Svt:s jury bestående av lekmän, Jovan och andra (det är här Björkman och kompani kommer in). Svt väljer hur dom vill. Dom vill ha bredd för att det är ett underhållningsprogram för dom mer än en tävling.

För det tredje: Namnen på upphovsmännen står på en blankett INNE i kuvertet. Inte på utsidan. Där står bara låtens titel. Tror Hackeman är på rätt spår när han säger att skivan, kuvertet och texten får en gemensam identitet (nummer). Kuvertet sprättas först när det är klart vilka låtar som blir med i festivalen.

För det fjärde: NINA OCH KIM kom inte med förra gången, trots att dom gått ut i pressen och sagt att dom hade några bidrag med. Iband hjälper det INTE att man är ett känt namn. Konstig nog kom Rickard Engfors med? Ja så kan det gå.

Det är klart att det hörs vilka som sjunger vissa bidrag men jag tror ändå att alla har en rimlig chans att komma med. Om man gjort en jävligt bra låt.

Förlåt att det blev lite besserwisser-långt och drygt men.....................

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp!

3 låtar är inskickade... 1 är med bland i första gallringen... det var kul...

Per

Kul som f*n!

Vi har en med också.

Funderar på att fira............på riktigt alltså 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att kuverten med kända namn synas först och en hel del utan fina namn slängs i soptunnan.

Med tanke på hur jäkla dåliga låtar det har varit senaste åren så MÅSTE det fan va sådär. Finns många amatörer som skriver bättre låtar än de som medverkar i Melodifestivalen...

Just för att förhindra det där står inte artistnamnen med på CDn, utan man skriver endast låtnamnet på CDn.

Mitt bidrag är inte med på listan, men det var ju knappast någon överraskning. 😳

Var står artistnamnet då - på kuvertet?! 🙁

På den tillhörande blanketten man fyller i, och denna ser aldrig juryn. Jag förmodar bidragen numreras när de kommer in för att man ska kunna koppla artistnamn och låttitel till varandra efter uttagningen, men juryn ser som sagt inte artistnamnen. Däremot lär de ju känna igen låtarna av artister från sina egna bolag... 😛

Ja undra vilka som får vara med och plaska i ankdammen i år 😄

man kanske skulle vänsterplaska med dom stora Ankorna 🙁

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp!

3 låtar är inskickade... 1 är med bland i första gallringen... det var kul...

Per

Kul som f*n!

Vi har en med också.

Funderar på att fira............på riktigt alltså 😱

Kolla hela listan nu

och 2 ess är totalt uppätna av berts hund

ja hundgodis gossi gossigossi

de måste ha knaprat fint där under skrivbordet

Men ja har 2 bidrag kvar i leken varav ett , som mycket väl

kan gå långt med en ojävig brigdekväll 🥰

men de är väl ingen risk

vov vov ( knaper , knaper ) slafs slurp 😛

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad roligt att ni kom en bit med era låtar i alla fall!

Jag har tänkt flera gånger att jag ska skriva något och skicka in, det skadar ju inte att försöka, och att skriva saker efter en speciell "mall" kan vara roligt som omväxling.

Fast jag har det lite svårt med den där hooken.

Link to comment
Dela på andra sajter

monika ))) monika ))) amonika )))

så kan de gå å då )))

 

moonika moonika harmonica

hunden han plaskar på )))

 

vovvica ))) slaglika ))) rabies spot )))

på radion han vovvar så )))

viken hit

 

nu måste ja bara hitta lite samplade hundar

 

2007 års bidrag kanske

Ja artistnamn

 

mina förslag är

 

" Hunden brinner " el " Dom samplade hundarna " el

 

" doberman kall,e "

 

 

man borde kunna ordna nån bra vovvelydisk hundkör i melodyne ochså

ja måleriet fortsätter , undra om de här kan vara lösningsmedlet , hehe

på ens schlagerdrömmar

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Lämnade in tre bidrag och ett är kvar, dock inte alls det jag hade gissat på. Skoj ändå.

Grattis!

Men de har inte kommit så långt att det betyder att den kommer vara med i programmet sen va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämnade in tre bidrag och ett är kvar, dock inte alls det jag hade gissat på. Skoj ändå.

Grattis!

Men de har inte kommit så långt att det betyder att den kommer vara med i programmet sen va?

Nej det är ju bara första gallringen, är det nån som vet hur många låtar som är kvar efter den förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...