claypool Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 Ja vilka låtar skulle du vilja att det stod ditt namn efter. För mig är det bla. 1. Micro cuts - Muse 2. Kalamazoo - Primus 3. O fortuna - Carl Orff 4. Grace- Jeff Buckley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 En fråga: Är inte detta ännu en tråd av typen; Vilken låt är bäst, störst och vackrast? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 Jag skulle vilja ha skrivit den låten som har genererat mest pengar i historien... skulle inte sitta fel med stålar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 14 september 2005 Trådstartare Dela Postat 14 september 2005 (redigerat) Pluffo: Nja, visst gillar jag banden men med vissa låtar är det så att jag önskar att jag själv skrivit därför jag skulle vilja använda delar av dom i något eget utan att det skulle vara stöld. Carl B: Ja det vore ju inte fel heller. Redigerat 14 september 2005 av claypool Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Procedomani Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 The Look med Roxette. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 Police - Englishman in NY Mars Volta - Cicatriz Esp Samuel Barber - Adagio For Strings op. 11 Kent - Glider ...och en massa andra! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 Queen - The show must go on Skid Row - 18 and life Accept - Amamos La Vida At the Gates - Slaughter of the Soul Mark Knopfler - What it is Dire Straits - Sultans of Swing, Money For Nothing Och många många mer. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 Holymen - Last Universe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Edge Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 Thriller! Då hade jag kunnat gå i pension när jag blir 20... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 Jag skulle vilja ha skrivit den låten som har genererat mest pengar i historien... skulle inte sitta fel med stålar. Precis. Som Hugh Grant i About a Boy. En jullåt som totalt söndertjatas en gång om året och kammar in tillräckligt med miljoner för att man ska leva fett till nästa jul. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 Jag skulle vilja ha skrivit Cures "Just Like Heaven"; den perfekta poplåten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nelerion Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 Det finns bara en och den heter 'Mad World'. Blir helt till mig och tårfylld och det har inte med några minnen att göra, den är bara så fruktansvärt perfekt skriven. Ta den här raden som ett klockrent exempel på fulländad orgasm : Children waiting for the day they feel goodHappy birthday Happy birthday Någon dag skall jag försöka mig på en över- sättning som gör låten lite rättvisa, skall hit- ta den perfekta sinnesnärvaron först bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 (redigerat) Michael Jackson - Bille Jean $$ 😱 The Beatles - She loves you Elvis Presley - Love me tender $$ 😱 Elvis Presley - Return to sender $$ Iron Maiden - Run to the hills 😮 ----------------------------------------------------------------------------------------------- För att nämna några.. som kungen brukar säga... Redigerat 15 september 2005 av Starion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bebopkeys Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Baker street - Gerry Rafferty (önskar jag hittat på sax- och gitarrsolona också) You got it - Roy Orbison (enkel svängig bit som är skitsvår att göra) Somebody to love - Queen (älskar falsett-körer ala Elo och Queen) När det gäller att håva in pengar så skulle det räcka med Moviestar - Harpo. Han håvar in ca 200 000 kronor på den varje år bara i Tyskland! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 (redigerat) Ähh, ni listar en massa låtar som har inbringat kosing. Men ni, om några, borde ju veta att om NI hade skriviit låten så skulle den ha genererat några halvt schyssta kommentarer i demoforumet och inget mer. Marknasförning är allt. Åtminstone när vi pratar om musik som Britney Spears och....brrr....Black Eyed Peas...Igår hörde jag några idioter som lyssnade på Shakira...Haha! 😄😄 Redigerat 16 september 2005 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nightfly Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 (redigerat) Tja. Låtskrivarteamet bakom Britney är ju blytungt. Tycker inte att man ska dissa bara för att det är kommersiellt. Black Eyed Peas har ju också gjort en hel del bra. Låten med stort L som jag skulle vilja ha skrivit är "I can't make you love me" - Bonnie Raitt. Kommer inte ihåg vem som har skrivit. Och jo, "Every breath you take" - skriven av Sting förstås. Den senare är ju perfekt - både en fantastisk låt och en superhit. Låg väl etta på engelska singellistan i 8 veckor eller så. Redigerat 16 september 2005 av Nightfly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Tja. Låtskrivarteamet bakom Britney är ju blytungt. Tycker inte att man ska dissa bara för att det är kommersiellt. Black Eyed Peas har ju också gjort en hel del bra. BWÄÄÄÄHÄHÄHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! 😄😆😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nightfly Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 BWÄÄÄÄHÄHÄHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! 😄😆😄 Mmm. Så låter väl Max Martin och Jörgen Elofsson när de går till banken... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Bohemian rhapsody och då behöver jag inte några royalties, hade jag skrivit den skulle jag kunna dö lycklig, nöjd med livet.... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suedehead Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 helt klart the smiths - meat is murder ! tänk vilken betydelse man skulle fått, och inte bara i musikhistorian 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Culloden Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 I mitt eget Blue Hawaii med Yngwie Malmsteen 😳 ??! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Wilhelm tell overtyren har jag alltid tyckt var en av musikhistoriens tyngsta låtar. (iobs detta är varken ironi eller skoj) finge jag välja så skulle jag vilja ha skrivit den. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 BWÄÄÄÄHÄHÄHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! 😄 😎 😄 Mmm. Så låter väl Max Martin och Jörgen Elofsson när de går till banken... 😛 Jo...det tvekar inte jag en sekund på. Det skulle jag också ha gjort. Men det är fortfarande smörja 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 16 september 2005 Trådstartare Dela Postat 16 september 2005 Angående britney så tycker jag "toxic" är en grymt skön låt. Så den med en annan artist, typ muse 😄 , och produktion skulle bli en kanonlåt. Felet med många av "hit"-låtarna är att artisterna som framför dom är totalt ointressanta och följdaktligen blir låten några snäpp sämre. Men det föringar ju inte fakumet att orginalidén och melodierna är kanon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Angående britney så tycker jag "toxic" är en grymt skön låt. Så den med en annan artist, typ muse 😄 , och produktion skulle bli en kanonlåt. Felet med många av "hit"-låtarna är att artisterna som framför dom är totalt ointressanta och följdaktligen blir låten några snäpp sämre. Men det föringar ju inte fakumet att orginalidén och melodierna är kanon. Amen! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonas Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Procol Harum - Whiter Shade Of Pale Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 BWÄÄÄÄHÄHÄHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! 🙂 😆 😆 Mmm. Så låter väl Max Martin och Jörgen Elofsson när de går till banken... 😛 Jo...det tvekar inte jag en sekund på. Det skulle jag också ha gjort. Men det är fortfarande smörja 🙂 Inte enligt många andra 🙂 (inte jag då) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henkera Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 You´r the Best-låten i karatekid 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 BWÄÄÄÄHÄHÄHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! 🙂 😆 😆 Mmm. Så låter väl Max Martin och Jörgen Elofsson när de går till banken... 🙂 Jo...det tvekar inte jag en sekund på. Det skulle jag också ha gjort. Men det är fortfarande smörja 🙂 Du skulle hört mig när jag sjunger One more time. Fy f-n vad bra låt det blir då. 😄 Men med Britney är den ju inte så bra... 😛 I övrigt håller jag med om att det handlar mycket om marknadsföring. Önskar inte att jag hade skrivit någon annan låt än de jag själv skriver. Det är väl inte lönt att göra låtar som man själv inte älskar 😎😛 (Hyfsat kaxigt va? 🙂 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pXp Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Alla Stevie Wonders låtar (inklusive hans 800 outgivna) //peAk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.