Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj igen..

Tror det blev lite missuppfattning förra inlÀgget.

Det jag söker Àr alltsÄ inget mixerbord egentligen, utan en REN controller.

Som ersÀtter software mixern, dvs jag kan röra pÄ rattarna pÄ controllern (hÄrdvaran) istÀllet för att in o pula i sotfware mixern osv

nÄt tips om nÄt billigt, som funkar bra, gÀrna med motor reglage.

/Perrra

Annons
Postat

Skulle precis ta bort inlÀgget, för jag har hittat den jag tÀnker köpa .

NÀmligen den för ~2000:- ..

den Behringer

MEN, ni har ju koll pÄ allt =)

InnebÀr en sÄdan hÀr att jag tex:

8 kanaler / midikanal ? som jag tex spak1 = reverb, spak2=cutoff, spak3=delay, spak4=kompressor tex tex m m m m ???

osÄfall Àr detj u exakt en sÄn jag vill ha!!!

/Perrra

Postat

Steinberg har ju sin egen controller Houston. Men den kanske de har lagt ner? 😏

Postat
Steinberg har ju sin egen controller Houston. Men den kanske de har lagt ner?  😏

jo.. men 17.500:- ? 😛

ÂŁ699.99

Jag fÄr det till 9360:- inkl. moms. Men jag hittar inte controllern varken i Turnkeys databas eller Steinbergs hemsida, sÄ jag misstÀnker att den floppade...

Postat

Jag vill inte ha en sÄn dyr, blir en behringer.

Jag har fortfarande inte fĂ„tt svar pĂ„ min frĂ„ga över,. detta med ha reverb, cutoff, kompressor osv, pĂ„ blablabla.. lĂ€r det inlĂ€gget över.. svara please! 😏

om det gÄr att jobba med den pÄ det sÀttet.

/Perrra

Postat (redigerat)

Tror inte det.

Inte per Automatik i alla fall.

I sÄfall fÄr du skapa egna profiler för instÀllningar om det gÄr ?

Du fÄr gÄ in pÄ Behringer sida och forska eller frÄga dÀr ..

Med alla dom fuktionerna du Àr ute efter Àr

antigen Huoston eller Mackie bÀttre alternativ.

Redigerat av Piccazzo
Postat

jag kör bcf i sonar (mackie mode) och man kan Ă€ndra varje parameter i varje plugg med den. En funktion som jag saknar Ă€r att jag skulle vilja programmera den (mĂ„nga parametrara Ă€r ointressanta) sĂ„ man fĂ„r funktionen som man vill ha, men det gĂ„r inte i Mackie mode - och jag vill ju ha motoriserade kontroller 😉

I Cubase vet jag inte hur det funkar. Men tanken Àr ju att det Àr sÄnt man ska styra.

Postat
jag kör bcf i sonar (mackie mode) och man kan Ă€ndra varje parameter i varje plugg med den. En funktion som jag saknar Ă€r att jag skulle vilja programmera den (mĂ„nga parametrara Ă€r ointressanta) sĂ„ man fĂ„r funktionen som man vill ha, men det gĂ„r inte i Mackie mode - och jag vill ju ha motoriserade kontroller 😉

I Cubase vet jag inte hur det funkar. Men tanken Àr ju att det Àr sÄnt man ska styra.

LÀste lite om den , och det ska gÄ att full configurera den till precis vad man vill ha den till jui, perfekt!

och jag köper givetvis den med motoriserade prylar i 😉

/Perrra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.