Jump to content
Annons

Kan inte få 127 i velocity med klaviaturet


Mr. Math

Recommended Posts

Annons

.. jag har också problem med det. Kommer inte upp högre än 100 i velocity ..

.. men för mig är det nog att anslagskänsligheten i min gamla DX7:a troligtvis är ganska sliten.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

.. jag har också problem med det. Kommer inte upp högre än 100 i velocity ..

.. men för mig är det nog att anslagskänsligheten i min gamla DX7:a troligtvis är ganska sliten.. 😏

Samma med min DX7. Men midit i dom rackarna är ju också primitivt. Om det kan ha med saken att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att DX7:ans implementation av MIDI har ett intervall på 0-100, även om protokollet stödde (åtminstone) 0-127 redan från början... Bara en sån sak 😛

Låter som en trovärdig förklaring. Kanske läge att byta upp sig till en modern DX7 II då? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta nu...det här är intressant information. Har inte CME-klaviaturerna någon form av inställning för känslighet på tangenterna? ( Jag ska ju för bövelen köpa en UF8 imorgon!! 😠 )

Precis! d borde d ju ha, me tanke på alla funktioner å knappar å skit som finns. D här måste kollas upp omgående, så ja inte lämnar tillbaka, vad jag tror är, skiten för att den inte fungerar "korrekt"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har CME UF7 och den fungera perfect i SX3 fick 125 i velocity, det måste vara någon inställning i SX3 men vet inte vad det kan vara, hur har ni kopplat den med USB eller Midikabeln, min är kopplat med midikabel om det kan vara till någon hjälp. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta nu...det här är intressant information. Har inte CME-klaviaturerna någon form av inställning för känslighet på tangenterna? ( Jag ska ju för bövelen köpa en UF8 imorgon!!  😠 )

Precis! d borde d ju ha, me tanke på alla funktioner å knappar å skit som finns. D här måste kollas upp omgående, så ja inte lämnar tillbaka, vad jag tror är, skiten för att den inte fungerar "korrekt"

Men i övrigt då? Är du nöjd med klaviaturen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har CME UF7 och den fungera perfect i SX3 fick 125 i velocity, det måste vara någon inställning i SX3 men vet inte vad det kan vara, hur har ni kopplat den med USB eller Midikabeln, min är kopplat med midikabel om det kan vara till någon hjälp. 😠

Borde vara samma med UF8:an....Finns det någon som har UF8:an och lyckats få 127 i velocity i något program?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har CME UF7 och den fungera perfect i SX3 fick 125 i velocity, det måste vara någon inställning i SX3 men vet inte vad det kan vara, hur har ni kopplat den med USB eller Midikabeln, min är kopplat med midikabel om det kan vara till någon hjälp. 😎

Borde vara samma med UF8:an....Finns det någon som har UF8:an och lyckats få 127 i velocity i något program?

Jo det borde vara samma,tveka inte köp den CME är grymt bra 🙂 ,be om att få prova den innan du köper den om du är i tvivel. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta nu...det här är intressant information. Har inte CME-klaviaturerna någon form av inställning för känslighet på tangenterna? ( Jag ska ju för bövelen köpa en UF8 imorgon!!  😛 )

Precis! d borde d ju ha, me tanke på alla funktioner å knappar å skit som finns. D här måste kollas upp omgående, så ja inte lämnar tillbaka, vad jag tror är, skiten för att den inte fungerar "korrekt"

Men i övrigt då? Är du nöjd med klaviaturen?

Jag var inne på musikbörsen för att kolla efter ett pianoliknande knaviatur....."prova den här" sa försäljaren och visade mig en uppriggad UF8.....jag blev helt såld....d e en jävla känsla å spela på d kan ja säga....sen e d ju robust å snygg design.

Har förrresten oxå kopplat min via midi. Får inte ens usbn å funka i cubase...kommer inget ljud....?? även om midit registreras

Redigerat av Mr. Math
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå....jag har också provat och varit nöjd...Men man vill ju inte stöta på oförutsedda otrevligheter som denna.

Hela Musikindustrin är oförutsedda otrevligheter 😎😛 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, precis, det finns ju en fin liten knapp som heter "Velocity curve" eller nåt åt det hållet...

Jag har också en UF8, men har aldrig kollat vad velocityvärdena blir, men jag har märkt att de olika kurvorna skiljer sig ganska så mycket åt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att DX7:ans implementation av MIDI har ett intervall på 0-100, även om protokollet stödde (åtminstone) 0-127 redan från början... Bara en sån sak 😎

Åhfan! ... Där ser man! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att DX7:ans implementation av MIDI har ett intervall på 0-100, även om protokollet stödde (åtminstone) 0-127 redan från början... Bara en sån sak  😆

Låter som en trovärdig förklaring. Kanske läge att byta upp sig till en modern DX7 II då? 😎

😮 ... humor! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

[😎 ... humor! 😄

Humor....Ja det är jag vad vill du. Mohahahaha 😄😎.

jag ska visa denna tråd för farsan så att han köper ett sådant klavittur till racksynten senså länge det är bra spelkänsla i klaviaturet 😄

Kan jag med gott samvete rekomendera UF8:an?

Link to comment
Dela på andra sajter

[😳 ... humor! 😄

Kan jag med gott samvete rekomendera UF8:an?

Att döma av tråden: Ja!

Jag skulle säga det, men jag har å andra sidan läst att "riktiga pianister" klagar på att tangenterna är lite för tröga... Så det beror på vad fingrarna är vana skulle jag tro.

Jag är iallafall toknöjd! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...