Jump to content
Annons

trummorna försvinner utan anledning...


Mr. Math

Recommended Posts

Ett för mig helt sjukt problem har uppstått. Jag tänkte spela in när jag automatiserar panning på en kanal i mixern, därför bockade jag för read all och write all....när jag sedan spelar låten från början så är ljudet från trummorna (battery 2) borta, och jag får fan inte fram ljudet igen, även om man bockar av read och write funktionen....hur fan kan d bli så???? 😄 Har laddat in projektet som d var precis innan trummorna försvann och det räcker att man bockar för read funktionen nu har jag märkt....hjälp!! 😎

*Använder Cubase SX 3

**UPDATE: SE INLÄGG LÄNGRE NER

Redigerat av Mr. Math
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du bockar av Read och Writefunktionen när automationen är "noll" måste du återställa reglarna manuellt.

Har du kollat så du inte skrivit automation i Battery samtidigt?

Det låter som om du råkat skriva automation på flera ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Återupptar den här tråden då detta fenomen har dykt upp igen...den här gången räckte det att jag muta trummorna... jag råkade sedan spara projektet innan jag unmutade trummorna.....ljudet=borta! Vad fan kan ha hänt? Jag måste verkligen ha hjälp med detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid ta upp automationerna och editera bort dem, ifall de knasat till sej.

(Show all automations, eller vad det nu hette?)

Jag har inte Battery, men min Hypersonic2 var tyst när jag öppnade upp ett projekt där jag använt den. Visade sej vara ett urlöjligt 'fel'. Jag hade skruvat upp

volymen i Hypersonics GUI på kanalen när jag använde den i projektet, men i inspektorn stod volumen på noll. 😎

Så när projektet öppnade så överred inspektorn värdet som regeln haft i GUI't. 😎

Redigerat av Bob Yordan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattade inte riktigt ditt inlägg, men problemet var liknande det du beskrev...kollade all automation, å d visa sig att main volymen eller nåt liknande för vst instrumentet var satt till 0.....helskumt

Tack för hjälpen iaf!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...