puremusic (oregistrerad) Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 Hej! Har planerat att köpa Digi 002R nu i höst och har laddat ner M-powered demon för att kolla in mjukvaran lite. Använder fn SX 3. Jag testade att spela upp 25 monospår i Pro Tools och CPU;n låg på 40% vilket förvånade mig då jag inte hade några pluggar inkopplade. Så jag importerade samma antal spår i SX och cpu;n låg på 10%. Skall det verkligen vara så här stor skillnad eller är det något som handlar om inställningar? Någon som har koll på detta? P 4 2.0 ghz XP Pro 1024 ram Delta 1010LT
puremusic (oregistrerad) Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 (redigerat) Ursäkta, jag glömde visst presentera mig. MVH Peter Redigerat 2 september 2005 av puremusic
brojd Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Låter lite konstigt faktiskt... Vet nu inte hur M-Powered fungerar överhuvudtaget, men med min Digi002r så drar Pro Tools inte mer processorkraft än Cubase. Har du samma latency/bufferinställningar på båda programmen?
Janne Johansson Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Kan det vara så att du har Hyperthreading aktiverat? I dagsläget stödjer inte Pro Tools detta, och Digidesign rekommenderar att man stänger av det för bättre prestanda. Förhoppningsvis ändras detta i version 7.
puremusic (oregistrerad) Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Skönt att höra brojd. Funkar det bra hos dig så vet jag i alla fall att det skall kunna fungera likvärdigt. Har blivit lite småförtjust i Pro Tools och tänker handla en 002r vad det lider. Hyperthreading, det är för modernt 🙂 Tack för era svar! MVH Peter
aolsson Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Hyperthreading, det är för modernt 🙂 ang hyper threading och dual core, det skrevs lite kort om det i våras... Länk
brojd Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Skönt att höra brojd. Funkar det bra hos dig så vet jag i alla fall att det skallkunna fungera likvärdigt. Har blivit lite småförtjust i Pro Tools och tänker handla en 002r vad det lider. Hyperthreading, det är för modernt 😎 Tack för era svar! MVH Peter Det tycker jag du gör alldeles rätt i! Om du vill åt PTLE så är en 002, eller 002r den rätta vägen. Skall du använda dig av något annat program (cubase, logic, dp, mf.) så finns det dock bättre alternativ.
puremusic (oregistrerad) Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Ja, jag har ju SX3 och jag tror också att oo2:an har bättre ljud än det jag har nu, Delta 1010lt, plus att jag skall satsa på en bra mick. PTLE får jag ju så att säga på köpet. Jag gillar framför allt arbetssättet i PT, 2 fönster som du kan nå allting ifrån. SX 3 är lite plottrigt men är å andra sidan ett obegränsat program för mina behov. SX skall funka fint till 002 har jag hört så jag får bra grejor från två världar så att säga. Peter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.