Jump to content
Annons

Behöver Hjälp!

Recommended Posts

Jackson (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej det är säkert redan nån som har frågat men jag har verkligen försökt få igång min lilla hemma studio men jag får det inte att funka...

Jag har en "EMI Julia ljudkort" och en "BEHRINGER EURORACK PRO UB802"

Jag behöver bara få igång miken så jag kan börja spela in.

Jag har min ADK mic inkopplad i kanal ett men hur ska kablarn gå till ljudkortet och från ljudkortet..

Har läst och hört att man ska koppla in tape out till ljudkortet men på mixern är det en left och en right utgång på tape out och på ljudkortets splif in så är det bara en kanal?

Skulle va snällt om nån kunde försöka förklara allt MVH

Redigerat av Jackson
Annons
Postat

Spdif ska du inte använda, det är för att köra digitalt. Mixerbordet är analogt.

Koppla tape out, alternativ main out till ljudkortets ingångar, antingen RCA (vanlig stereokontakt) eller via tele.

Ljudkortets utgångar hade jag kopplat direkt till högtalare / förstärkare eller vad du nu använder för att lyssna.

Jackson (oregistrerad)
Postat

Okey tack.. men det är alltså bara tape out eller main out som behöves kopplas till ljudkortet för att kunna spela in sång genom miken?

Ska hem och prova så får jag se om det fixar sig :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.