koffe666 Postat 31 augusti 2005 Dela Postat 31 augusti 2005 hallo du behöver man lite hjälp igen! Jag lånade DFH av en kompis för att testa lite. Nu undar jag om DFH bara är massa samplingar eller om det finnas någon vst-mjukvara med på skivan också. jag kan iallafall inte hitta någon. tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dead_Silent Postat 31 augusti 2005 Dela Postat 31 augusti 2005 Det är endast samplingar. På uppföljaren, DFH Superior, ingår även mjukvara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
koffe666 Postat 31 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 31 augusti 2005 ok vad ska kan jag använda för vst-program för att få de att funka..är det någon som har sätt BFD (big fucking drum) de verkar hel schysst med ett sådant vst. typ där man ser trummorna i programmet och kan beställa avståndet på mickarna osv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 31 augusti 2005 Dela Postat 31 augusti 2005 Du kan styra DFHS med BFD eller Groove agent. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 31 augusti 2005 Dela Postat 31 augusti 2005 Du måste använda dig av en extern sampler som klarar av att läsa formatet som ljudfilerna har. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
koffe666 Postat 31 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 31 augusti 2005 Du måste använda dig av en extern sampler som klarar av att läsa formatet som ljudfilerna har. så du menar att jag inte kan använda med en vst input? men när man öpnnar skvian och läser lite föreslår dom att man kan använda bla battery hailon osv. jag har DFH Multiformat Delirium om de kan vara till något hjälp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 31 augusti 2005 Dela Postat 31 augusti 2005 Du måste använda dig av en extern sampler som klarar av att läsa formatet som ljudfilerna har. så du menar att jag inte kan använda med en vst input? men när man öpnnar skvian och läser lite föreslår dom att man kan använda bla battery hailon osv. jag har DFH Multiformat Delirium om de kan vara till något hjälp. Batery och Halion är två exempel på externa samplers som du kan använda ja. Jag vet inte hur utbudet av gratis samplers är, men det kan du säkert få något tips på här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 31 augusti 2005 Dela Postat 31 augusti 2005 (redigerat) jag har DFH Multiformat Delirium Då ska du nog lämmna tillbaka den till dom på Delirium och be att dom ersätter dig för kostnaden i och med att du inte fick tillräkligt med information vid " Inköps " tillfället. 😏 Om du skulle " Köpa " Skivan så medföljer även färdiga program för EXS , Kontakt , Battery m.m samt support i fall något blir fel. Redigerat 31 augusti 2005 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 september 2005 Dela Postat 1 september 2005 jag har DFH Multiformat Delirium Då ska du nog lämmna tillbaka den till dom på Delirium och be att dom ersätter dig för kostnaden i och med att du inte fick tillräkligt med information vid " Inköps " tillfället. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.