Jump to content
Annons

Vilka mikrofon-förstärkare är grymma!


Elvlis (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Till just TLM-103'an kan jag varmt rekomendera Vintage Design CA73......fast den ligger ett snäpp upp i pris....men är enligt mitt tycke värd det.....då får du också en bra mono-EQ....

Titta även på Mindprint's grejor.....har jobbat lite med nån Mindprint preamp och gillade den.....fast det var nog en rör-preamp.......vet inte heller prisklassen, men jag tror den låg på under 10.000:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det gäller ofärgad och svinbra preamp, så rekommenderas Line Audios DMP eller OMP före alla andra, om du frågar mig. Båda klassar ut betydligt dyrare alternativ. 😄

Behöver man en preamp med A/D-omvandlare, så är Apogee MiniMe ett mycket bra val - och om man behöver 8 kanaler preamp+A/D, så är RME OctamicD en höjdare.

Vill man ha rörfärgning i sin preamp, så rekommenderar jag tveklöst Summit 2BA-221, som låter mycket trevligt, har helt avstängningsbar rörinblandning och dessutom variabel inimpedans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Är det så? Vad bra! En sån blir det nog snart 😮!

"en sådan"...? 😳

Vilken då...? Svaret blev lite otydligt när det var flera modeller som nämndes... 😱

Misstänker att du menar OMP, men man vet ju aldrig... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

DMP, såklart! "Känns" bra plus att jag gillar att köpa svenskt, när det går (sällan m.a.o :rolleyes:!)!

Men alltså, den står sig mot Toft Audio Design EC-1 och Earthworks LAB101?

(Bortsett ifrån EC-1´s kompressor & Co!)

Om jag inte hade en Behringer (som jag misstänker är ett (positivt) olycksfall i arbetet) så skulle nog VTB-1 också varit intressant!

Redigerat av Elvlis
Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

"Är det en kombination av micförstärkare och A/D omvandlare du är ute efter?"

- Nej inte specifikt!

(Men om man s.a.s. får A/D´n på köpet och den är väldigt bra så skadar det ju inte!)

Jo, det lutar åt OMP´n, helt klart!

Förresten, nu är ju inte det aktuellt än på ett tag men mikstärkare +10k kr som ex Focusrite´s serie ISA

som "slutar" i Focusrite LiquidChannel, hur är dom? Känns inte helt fel inte - på pappret, i.a.f :rolleyes:

Redigerat av Elvlis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...