Jump to content
Annons

Säger hej till publiken;)


DanceMannen

Recommended Posts

Har varit med drygt en vecka i forumet, och tyckte att det var dags att presentera sig lite närmare. Är en kille på 34 år, som normalt bor i Göteborg, men befinner mig på Nya Zeeland och pluggar. Saknar definintivt en snabb laptop för musikproduction här. Min gamla bärbara klarar knappt att spela Age of Empire II på...😲

Är egentligen nybörjare när det gäller att göra musik på datorn, även om jag har testat lite till och från. Köpte mig en Roland JX305 för några år sedan, men det rann ut i sanden och jag sålde den efter ett tag. Har tyvärr aldrig haft tid eller råd att satsa så mycket som behövs för att bli bra. Men tänkte ändra på detta när jag kommer hem från Nya Zeeland. Ska köpa mig en bra dator, gå med i några goa forum, lära mig mer om Reason, Virtuella syntar i Cubase, lära mig om Acid mm.

Ja ni fattar väl att det är electronisk musik som gäller. Gillar i o f s allt som svänger, från house, trance osv till R&B, Hip Hop, mm. Fast det finns ju en himla massa bra rock oxå, gillar Audioslave och Red, Hot Chilli Peppers bland annat.

Vill passa på att tacka de som hjälpt mig med frågor om laptops för musikproduktion.

vi syns

DanceLikeNobodyIsWatching

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har varit med drygt en vecka i forumet, och tyckte att det var dags att presentera sig lite närmare. Är en kille på 34 år, som normalt bor i Göteborg, men befinner mig på Nya Zeeland och pluggar. Saknar definintivt en snabb laptop för musikproduction här. Min gamla bärbara klarar knappt att spela Age of Empire II på...🙂

Är egentligen nybörjare när det gäller att göra musik på datorn, även om jag har testat lite till och från. Köpte mig en Roland JX305 för några år sedan, men det rann ut i sanden och jag sålde den efter ett tag. Har tyvärr aldrig haft tid eller råd att satsa så mycket som behövs för att bli bra. Men tänkte ändra på detta när jag kommer hem från Nya Zeeland. Ska köpa mig en bra dator, gå med i några goa forum, lära mig mer om Reason, Virtuella syntar i Cubase, lära mig om Acid mm.

Ja ni fattar väl att det är electronisk musik som gäller. Gillar i o f s allt som svänger, från house, trance osv till R&B, Hip Hop, mm. Fast det finns ju en himla massa bra rock oxå, gillar Audioslave och Red, Hot Chilli Peppers bland annat.

Vill passa på att tacka de som hjälpt mig med frågor om laptops för musikproduktion.

vi syns

DanceLikeNobodyIsWatching

😲 Tjena!

Hoppas du trivs här på forumet, och har kul!

Om du får gjort lite musik sen när du kommer hem från Nya sen så hoppas jag att du laddar upp dom här så jag(Edit: vi) får lyssna!

Hare gott! 🙂 \Daniel

Edit: Du har ett coolt alias! 😉 (Byt inte det)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Dance like nobody is watching är nånting min sambo brukar slänga ut sig titt som tätt 🙂

ganska coolt!

BERÄTTA VA NI GJORT!!!!!!!!!!!!

haha 🙂

Välkommen!

Håller också på med elektronisk musik 😆

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...