Jump to content
Annons

Andersson Särén - Dina Ögon


Eternal

Recommended Posts

LÅTNAMN: Dina Ögon

ARTIST/GRUPP: Andersson Särén

GENRE: Smörballad

LÅTLÄNGD: 03:56

KOMPOSITÖR: Musik: Mikael Andersson Text: Mikael Andersson, Daniel Särén

PRODUCENT: Mikael

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

'STORLEK: 5,4MB

STATUS: Smakprov i fullängd... Den skall sjungas om m.m.

LÅTLÄNK: "Dina Ögon" (högerklicka och välj "spara mål som" för att ladda hem.)

Kommentarer: Detta var AS (Andersson Särén) första låt. Sången är ingen idé att ens kommentera för vi är medvetna om att den inte är så bra :rolleyes:

Däremot skulle vi uppskatta ifall ni kommenterade låten som sådan. Melodi, rytm osv...

Jag har märkt att framförallt tjejer och pensionärer gillar denna låten. Den är lugn och fin men ändå med en ganska så slagkraftig refräng... tycker jag i alla fall....

Men vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte alls min stil detta, lite för smörig, och texten, nja, den funkar inte alls på mig. Men med det sagt så behöver det inte vara så för alla 😲

Bortsett från det jag skrev hörde jag inget speciellt fel med låten, lite mer finputsning och en nyinspelning av sången (vilket du sade ni skulle göra) DÅ kan det nog bli rätt bra 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe. Lyssnade precis innan på "Mastering Swedish", trevligt att det fortsätter i samma anda! =)

EDIT: lyssnade på eran hemsida, det finns några fraser i "du är mitt allt" som låter lite väl likt en låt med en känd svensk artist med rolig frisyr. Kanske skulle jobba om den litegrand.

Sången kanske ni både borde ta ned minst en kvint... för det låter rätt ansträngt. Jag tycker inte om musiken särskilt, men om ni diggar det ni gör... kör vidare och ni kommer säkerligen kunna giga mer än flertalet på detta forum.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Kommentarer: Detta var AS (Andersson Särén) första låt. Sången är ingen idé att ens kommentera för vi är medvetna om att den inte är så bra :rolleyes:

Jag har märkt att framförallt tjejer och pensionärer gillar denna låten. Den är lugn och fin men ändå med en ganska så slagkraftig refräng... tycker jag i alla fall....

Hade pensionärerna stängt av hörapparaterna innan eller :rolleyes: Nej, det var elakt för så dåligt är det inte. Speciellt inte för att vara eran första låt. Men lyssna på råden ni har fått och som ni själva var inne på; fixa till sången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Autotuner för guds skull. jobbig digital dist. Mixen är en katatstrof. Gm:ade ljud ett svuklstigt arrangemang som inte håller ihop ändå.

Jag brukar aldrig kommentera texter, men värre pastisch på schalger text har jag knappast hört. Sanden rimmar på handen, ärligt talat.

Är detta ett skämt? Är det inte det så råder jag er att återvända till skrivbordet. Riv skiten och bygg nytt, för detta går knappast att lyssna på. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Autotuner för guds skull. jobbig digital dist. Mixen är en katatstrof. Gm:ade ljud ett svuklstigt arrangemang som inte håller ihop ändå.

Jag brukar aldrig kommentera texter, men värre pastisch på schalger text har jag knappast hört. Sanden rimmar på handen, ärligt talat.

Är detta ett skämt? Är det inte det så råder jag er att återvända till skrivbordet. Riv skiten och bygg nytt, för detta går knappast att lyssna på. 🙂

instämmer 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Hmm, vet inte vart det här går hem. Inte hos mig iaf. Finns säkert dom som tycker om det här, men jag tycker inte om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Refrängen är OK för den här genren. Mitt tips är att skriva om versen för den håller inte samma standard. En ide skulle vara att ta ner den i tonläge och göra den typ gränsande till pratsjungande. Då skulle du få en mycket större dynamik i låten och den smärtfyllda refrängen skulle få mer effekt. Kan inte säga att jag gillar det här dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

funkar inte. förutom allt som redan sagts tycker jag ni ska chilla lite med reverbet. tycer att stranden handen partiet låter ganska stört, typ skumt uttalat eller nått, rösten blir iaf extra skum där. lite för mycket klyschor också "du och jag mot världen" osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker felet med den här låten är att texten och mycket av melodin är dansband medans sången och arrangemanget är stort och svullstigt på gränsen till hårdrock. Det blir varken hackat eller malet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter syntetiskt för det mesta. Alltså programmerat.

Ni behöver skaffa bättre ljud. Och jobba med mixningen också.

Det är en mycket, mycket tidig skiss och det är omöjligt att säga om det kan bli något för det kan bli precis vad som helst.

Återkom när du/ni jobbat mer på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Håkan Hellström skulle gjort dansbandsmusik så hade detta

varit motsvarigheten. Tycker inte du skall sjunga om!!!

Det gör ju hela låten intressant.. 😳

som sagt, lite mindre "syntetiskt" så... grattis!

Kan nog funka, det gjorde det ju för honom?

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Vilket dansbandssound kontrar 80-talsrock! Japp, du skall nog sjunga om, det är en och annan sur ton. Refen är rätt snygg förutom att det spricker.

Jobba på! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...