metz Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Hej, jag funderar på att inhandla BBE Maximizer. Har använt det förut i Studio och känner att jag saknar det på min egen dator. Min fråga är, finns det något bättre alternativ till BBE Maximizer som fungerar på liknande sätt och som inte kostar skjortan? Stort tack på förhand! /Metz Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Edge Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Jag har en fråga och ett altenativ. Frågan är vad gör Maximizern exakt? Har haft någon BBE effekt som jag vet att jag var nöjd med. Tror det var någon typ av Exiter faktiskt... Alternativet, om maximizern gör det jag tror den gör, d.v.s. får upp volymen och ger mixen en sista putsning, kan väl vara Izotype Ozone. Har det själv och börjar få mer och mer ordning på mina mixar tack vare det och folket här! Link to comment Share on other sites More sharing options...
metz Posted August 23, 2005 Author Share Posted August 23, 2005 Aha... Jag hade fått för mig att Ozone bara var en kompressor. Tack för tipset. Håller på att tanka hem demon. Kanske kan vara något. Jag vet inte vad BBE Maximiser gör i praktiken men så här står det i Et-Ceteras beskrivning: --------------- The BBE system changes all that. Without getting too technical, BBE technology compensates for the phase shifting between your high, low, and mid frequencies, while also augmenting your sound to compensate for the tendency to lose the extreme high and low frequency range during recording and playback. The result for you is the restored brilliance of your original live sound. --------------- Jag har alltid upplevt en väldigt direkt ljudskillnad, speciellt på liveinspelat material. Känner att jag inte vill vara utan den men jag får kolla in Ozone först. Stort tack igen för tipset. Mvh /Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
c2k6 Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 BBE är en slags exciter men låter inte alls som Ozone och liknande. Dessa jobbar genom att lägga till övertoner medans BBE alltså gör något magiskt med fasförhållandena. BBE är nog min favoritexciter men det är lätt att överdosera. Jag använder ofta BBE på enskilda spår som behöver glänsas upp lite. Har funkat bra på livematerial. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Edge Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Hehe, jag hittade min gamla Maximizer igår..måste testa den. 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Elvlis Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Min fråga är, finns det något bättre alternativ till BBE Maximizer som fungerar på liknande sätt och som inte kostar skjortan? Måhända denna? Kostar $89! Link to comment Share on other sites More sharing options...
puffra Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 Min fråga är, finns det något bättre alternativ till BBE Maximizer som fungerar på liknande sätt och som inte kostar skjortan? Måhända denna? Kostar $89! vad är det för plugg?...en kopia på BBE sonic maximizer eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hangaren Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 Focusrite hade en sättamixenpåplats burk, i deras billigaste serie. har för mig att den inte var så dyr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piccazzo Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 Sak hämta min BBE Hårdvara från Posten ( Eller ICA ) idag. Tycker den är svinbra på Gitarr och Bas spår samt lite granna på Sista mixen. Får se om hårdvaran överträffar mjukvaran ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts