Jump to content
Annons

Ersätta kagge med redan inspelad kagge


zonix

Recommended Posts

Hej,

Jag sitter här hemma och mixar lite på ett demo och är väldigt missnöjd med

hur trummorna låter (och felet ligger redan i inspelningen) så jag tänkte

om det finns nått program eller om cubase klarar detta själv, som gör att man kan ersätta tex kaggen med en redan inspelad kagge, eller tom mer avancerat så att man kan ersätta med ett midi spår som känner av hur hårt kaggen spelades vid inspelning, alltså varje enskilt slag och anpassar den nya kaggen efter det, vore ju toppen 😮 ja, om ni förstår vad jag menar så är jag tacksam för svar!

mvh Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som VacUm skrev, gör en sökning så skall du finna.

Funktionen du letar efter finns i flera program som tex. soundreplacer (PT) eller Drumagog (multi).

Om du vill hitta någon gratisvariant så ta en titt på kvraudio.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste numret av Studio för böveln, läs Cubasetipset 😉

/Majken

hmm, å typiskt .. jag som slutade prenumerera för en månad sedan =/ hehe .. tufft

att bli student, då har man inte råd med saker man skulle villja =/ Tack för alla tippsen iaf! Detta forum äger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag sitter här hemma och mixar lite på ett demo och är väldigt missnöjd med

hur trummorna låter (och felet ligger redan i inspelningen) så jag tänkte

om det finns nått program eller om cubase klarar detta själv, som gör att man kan ersätta tex kaggen med en redan inspelad kagge, eller tom mer avancerat så att man kan ersätta med ett midi spår som känner av hur hårt kaggen spelades vid inspelning, alltså varje enskilt slag och anpassar den nya kaggen efter det, vore ju toppen 😉 ja, om ni förstår vad jag menar så är jag tacksam för svar!

mvh Martin

Drumagog kan göra det du är ute efter.

det är ett mycket enkelt och bra program, du kan ladda ner en fullt fungerande demoversion här

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Håller med.

AP är guld, speciellt på kaggen.

Sen kan den trigga på midi också vilket inte Drumagog kan.

Tyvärr funkar det inte på min AR av någon anledning men den SKA kunna trigga på midi.

Link to comment
Dela på andra sajter

AP är guld, speciellt på kaggen.

Sen kan den trigga på midi också vilket inte Drumagog kan.

Tyvärr funkar det inte på min AR av någon anledning men den SKA kunna trigga på midi.

Jag kör APtrigga i Cubase SX2 [PC] och där funkar triggning via midi. Har av ren lathet använt Aptrigga som en sample player för trumljud den senaste tiden. Funkar riktigt bra. Tyvärr finns ingen möjlighet att använda dynamisk multisampling och samtidigt variera slagen vid samma velocity. Det ena eller andra funkar, men inte båda två samtidigt.

Annars en mycket enkel, bra och billig lösning!

Apulsoft Aptrigga

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...