Jump to content
Annons

pianoinspelning


Midori

Recommended Posts

Jag undrar ifall nån skulle vilja spela in bakgrundsmusiken till Marie Fredrikssons låt Tro? Ska sjunga på min farmors begravning, och då skule jag behöva ha en cd med bakgrundsmusiken på, och sjunga till skivan. Jag kan inte spela piano eller nått instrument själv i alla all ine efter noter, bara efter accord..men det känns så enformigt.., ni här på forumet är ju så kunniga och duktiga, så jag undrar ifall nån skulle vilja hjälpa mej med det? Här har ni i alla fall texten med accord ifall ni skulle kunna tänka er och titta på det i alla fall..

Försökte att lägga in accorden här, men blev icke så bra...

en länk här iaf...

http://www.guitaretab.com/f/fredriksson-marie/23155.html

Redigerat av Midori
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kunde jag spela piano bra skulle jag gjort det gratis.... Men tyvärr kan jag inte spela för fem öre.

fem öre är ju inte gratis... 😱😕

Tänk på de lagliga aspekterna också!

//peAk

Ja, där kom du på mig! Jag försökte med en fuling 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

np. kul att hjälpa, men jag har för lite tid att göra det bättre just nu tyvärr. kände inte till låten så bra heller så jag fick spela till inspelningen.

skulle behöva pilla en hel del på orakare kvantisering, velocityvärden etc. mitt klaviatur räcker inte till att spela bra utan att ratta i efterhand, än hur känslig i fingrarna den som spelar är. stråkarna drog jag bara rakt in så det är bara för att få lite variation under refrängen.

när jag blir stor ska jag ha tillgång till en studio och en bra flygel så att man kan få grejerna riktigt gjort.

btw. skippade solopartiet. du fixar nog ihopp något med det där. annars får jag se om jag kan fixa lite på söndag.

lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

np. kul att hjälpa, men jag har för lite tid att göra det bättre just nu tyvärr. kände inte till låten så bra heller så jag fick spela till inspelningen.

skulle behöva pilla en hel del på orakare kvantisering, velocityvärden etc. mitt klaviatur räcker inte till att spela bra utan att ratta i efterhand, än hur känslig i fingrarna den som spelar är. stråkarna drog jag bara rakt in så det är bara för att få lite variation under refrängen.

när jag blir stor ska jag ha tillgång till en studio och en bra flygel så att man kan få grejerna riktigt gjort.

btw. skippade solopartiet. du fixar nog ihopp något med det där. annars får jag se om jag kan fixa lite på söndag.

lycka till

Jag måste verkligen säga att detta var så jäkla bra gjort, och jag är verkligen imponerad, och jag är dej evigt tacksam ska du veta...

Jag har sjungt in låten och spelat in en version..Om nån vill höra hur resultatet blir?Sen ska jag sjunga den här låten i kyrkan med.Men det kanske är kul för nån att höra :rolleyes:

Men jag har inte mixat den, och sådant..den är bara som den är lixom.

Men problemet är att jag inte vet hur jag ska kunna länka den här? Så att vem som vill höra den kan höra?

Men tusen tack i alla fall..=)

Redigerat av Midori
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Schopin, var det där ett riktigt piano?

Om det inte var det skulle jag gärna vilja veta vad det var för programvara. Lät väldigt bra.

Riktigt snyggt!

Du kan inte tänka dig att dela med dig av midifilen?

Två vägar till framgång:

1.) Avslöja inte dina hemligheter

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Schopin, var det där ett riktigt piano?

Om det inte var det skulle jag gärna vilja veta vad det var för programvara. Lät väldigt bra.

Riktigt snyggt!

Du kan inte tänka dig att dela med dig av midifilen?

Två vägar till framgång:

1.) Avslöja inte dina hemligheter

😄

😉

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt gjort! Men stråkarna skulle behöva kortare attack, alternativt läggas in 1/16 tidigare i midiparten 😄

...och jag skulle behöva 16/1 mer tid för att kunna göra det bra. Jag spelade in det på en timme. Tid är dyrbart och som jag förstod det så ville hon ha det så fort som möjligt, under en tid då jag hade mycket för mig 😕

Jag tycker inte alls att det är bra, men det verkar duga av responsen att döma.

Jag är inte alls bitter, tack för kritiken vänner 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...