Jump to content
Annons

Demolåtar från Studios server


equality

Recommended Posts

Intressant läsning som jag dock inte begriper så mycket av.

Linus:

Så, nu när inställningarna är återställda till ursprungsläget kan man installera WMP10 igen. Man måste dock vara väldigt uppmärksam under installationen så att man inte råkar klicka Nästa->Nästa->Nästa->Slutför och hoppas att allt blir frid och fröjd.

Har du möjlighet att gå in mer i detalj?

hegobald:

Man kan skapa undantagsfilter i Nortons brandvägg för detta om man vill.

Samma sak där... Tycker jag har gjort så många undantag jag kan för Studio.

Kan man reservera och öppna någon port för mp3-nedladdningar från studio.se?

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Usch.. Blev mycke teknogurgel här.. Men jag funderar över ursprungsproblemet samtidigt som jag skriver.. Sorry    😛

Hehe, du är helt klart yrkesskadad. Jag känner igen det där från den gamla goda tiden när man grävde i teknik. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nehe, förlåt då! Men då borde du vara med på att högerklicka/spara som inte kommer fungera eftersom den pekar till en php-fil.

Visst går det att peka på en php-fil och ändå köra högerklick/spara som. Testa på Demomusic t.ex.

Om du kör musen över en låt(Ladda ner-länken) där så ser du att den pekar mot en fil som heter download.php med ett id i querysträngen.

Vänsterklickar du får du välja att spara eller spela upp, högerklick/spara som ger endast valet var på hårddisken du vill spara låten.

Det funkar även för mig, trots alla mina felaktiga inställningar!?

Hur den koden nu är skriven, det vet inte jag, men det måste finnas hur mycket färdiga php-skript som helst som skulle funka på liknande sätt...

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det gäller problemet med nerladdning av demolåtar så består säkerligen problemet i en sk. "hand over" via forumets databas som styr över filnerladdningen till en FTP-server eller liknande (hanteras internt av databsen som skapare en dynamisk URI )... Nortons brandvägg upplever detta som att den blir spoofad. (lurad att gå till annan URI än den du klickade på). Man kan skapa undantagsfilter i Nortons brandvägg för detta om man vill.  Enda sättet att lösa det från serversidan annars är via dirktlänkar via HTTP eller eventuellt FTP (anonymous). Eller kanske eventuelt ta bort taggen "target blank" innan nerladning av fil.. Kan kanske funka också.. 😉

Usch.. Blev mycke teknogurgel här.. Men jag funderar över ursprungsproblemet samtidigt som jag skriver.. Sorry    😄

Ja, mycket teknogurgel blev det, men just därför är kanske du rätt man att kontakta Olsberg och erbjuda dig att kika på det här? 😄

Jo förresten, även om jag slår av brandväggen funkar det inte...

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo förresten, även om jag slår av brandväggen funkar det inte...

Hoppsan.. Ja du då går jag bet.. 😱 Om inte förståss.. Kan det vara som så att du har en router inkopplad mellan din bredbandsanslutning och datorn? I såfall är det brandväggsfunktionen i den som spökar? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

IE 6

I övrigt har jag:

XP Pro

Norton Brandvägg & Antivirus

MediaPlayer 9 & Winamp

Har inte testat med någon annan browser, kan testa det imorrn, bara för att se om det blir nån skillnad.

EDIT: Jaha, testade lite snabbt så här på nattkröken. Körde Firefox. Det hjälpte inte...

Hegobald:

Nä, jag har inga problem att ladda hem låtar...ja, förutom här då. Även härifrån kan jag ladda låtar om folk lagt upp låten någon annanstans och bara lägger upp länken (Ja, det var kanske självklart?)

Gonatt!

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en till.... Min nya dator har samma problem, går jag ner till den gamla fungerar det klockrent..... Har dock inte kollat om det är nyare mediaspelare i den nya men så kan det vara. Däremot är det SP2 i den nya men det har jag inte laddat in i den gamla. Windows pappersvägg är inaktiverad och även om jag inaktiverar Norton funkar det inte.

Har inte installerat Winamp än (måste kopiera en gammal version från den gamla datorn, då jag inte hittat någon ripp-extension - heter det så? - till femman. Man vill ju kunna fortsätta spela in radioprogram.) Vi får väl se om det fungerar med winamp.

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...