Jump to content
Annons

Störningar


Hellpig

Recommended Posts

Jag köpte en ny burk för någon månad sedan (en HP pavillion) och sedan dess får jag hiskeliga störningar när jag spelar. Jag kör på följande vis:

Gitarr -> PodXT -> Dator (via USB 2) -> Cubase

Samma uppsättning körde jag med den gamla burken, som för övrigt var mycket sämre/billigare än HP-burken.

Störningarna kommer helt slumpartat och låter som... tja, en elektrisk störning (BZZZZ!!). Väldigt högt rätt in i örat från hörluren. Störningarna spelas inte in utan ligger utanför på något sätt, om ni förstår hur jag menar. Jag har provat att flytta Pod'en så långt bort från datorn som möjligt, att stå bortvänd från skärm o dator men inget verkar hjälpa.

Så, jag undrar om någon annan har detta problemet eller känner till vad det beror på? Jag kan ju bara förmoda att problemet ligger i den nya burken eftersom jag aldrig fick detta problem med den gamla...

(Vet förresten inte om detta är rätt forum att ställa frågan på men jag chansar...)

EDIT:

Möjligt problem

Jag tror tyvärr att det är ovanstående som jag har drabbats av så då verkar det inte finnas någon lösning. 😏

mvh

Magnus

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vanliga störningsmoment är ju monitorn, om du har en crt-skärm.

Men jag rekommenderar dig att felsöka, kolla gitarren och sladdarna , kolla poden, dimmrar i rummet, stäng av så mycket elektrisk apparatur som möjligt.

Du skriver iofs. att det inte spelas in så det verkar ju som om det kan vara fel på hörlurarna eller enheten du kopplar lurarna till. Prova annan lyssning än de lurar du har nu. (koppla lurarna direkt till poden om du inte har det så redan och kolla.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skärmen är TFT. Att det skulle kunna vara sladden till hörlurarna var ett gott förslag om det inte vore för att:

a) De är nästan splitter nya (ca 2 månader)

B ) När jag lyssnar på musik via datorn i dem eller spelar spel med hörlurarna på, så finns det inte anstymmelsen till störningar.

Personligen tror jag att störningen ligger i POD:en på något och det har förmodligen något med den nya datorn att göra - iom att det här problemet uppstod när jag skaffade min nya dator... 😉

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...