Jump to content
Annons

Pellesnusk - Home all alone


Recommended Posts

LÅTNAMN: Home all alone

ARTIST/GRUPP: Pellesnusk

GENRE: Discohouse

LÅTLÄNGD: 5:07

KOMPOSITÖR: Pellesnusk

PRODUCENT: Pellesnusk

EV. MEDVERKANDE: Diverse snubbar på två vinylplattor

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 6+ MB

STATUS: Skiss

Det var ett tag sedan jag postade något på Demosidorna här. Har varit upptagen med en massa skit och inte fått klart något. Har dock nu en lite låt som jag jobbat på i ett par dagar som jag gärna skulle höra era kommentarer på. Jag tycker att min idé är bra, men det känns som jag kanske inte gör det bästa av den till 100%, eller? Vad säger ni? Är själva idén bra? Är trummorna bra? Basen? Vokalsamplingen? Går den i takt med resten av låten? Är inte basen lite bumlig, eller skruvade jag ner den för långt? Etc?????

Sedan gillar jag som vanligt att leka "gissa min sampling". Det är två gamla goda vinylplattor som fått hjälpa till i denna låt. Först vokalsamplingen, som jag tror att en del av er här gissar riktigt snabbt vilken det är, en riktig klassiker! Sedan piano+trummor-bakgrund. Den kanske inte kändaste låten från en riktigt känd grupp....någon som hör vad det är???

Lyssna på och säg vad ni tycker!

Redigerat av Pellesnusk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

samplingarna sitter och låter bra.

basgången är för lam och för mesig, för att vara hård. du får ursäkta. men ärligt, detta ska ju vara house! tyngre bas, mer gung i basgången och tryck i lägre registret överlag.

kicken är också lite lam. skulle må bra av mer tryck och djup tror jag.

arret funkar fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

ah det svänger ju och så men jag tycker att det där lilla extra saknas. om du skall köra arret på det här sättet med upprepning av sången såpass länge som den är så är en upphöjning säg var 8:e takt välkommen. t ex nån matta eller liknande.

jävligt fett med house och det låter ju proffsigt ivf.

visst är det den yamaha-open-hh va? den som låter typ som 909.

Link to comment
Dela på andra sajter

visst är det den yamaha-open-hh va? den som låter typ som 909.

Ar utomlands och saknar svenska tecken....

Det ar faktiskt 909 open hh fran min Drumstation.

Tack for era kommentarer, uppskattas! Ingen mer som har nagot att saga om denna lat? Ingen som kanner igen samplingarna????

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...