Jump to content
Annons

Smått problem med "midi synth"


Dividend

Recommended Posts

Hej.

Använder cubase 2 och ett SB Live för att köra softsynthar med. När jag skall välja instrument då så finns det ett par andra alternativ som inte är VST, utan väl är hårdvarubaserat och följde med ljudkortet. (T ex SB Live MIDI synth!, nåt från microsoft också som väl är mjukvaru: Microsoft MIDI mapper)

Mitt problem är att jag när jag exporterar till wav inte får med ljudet från dessa. Cubase hoppar över det av nån anledning.

Nån som vet varför, och vad man kan göra?

(Kan tillägga att dessa väl inte låter katastrofalt bra och jag borde köpa in lite finare mjukvara, men trist ändå om det inte funkar.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag känner igen problemet, anledningen som jag tror att den hoppar över "SB Live MIDI synth" är för att det är inbyggd på ljudkortet och att den inte är "integrerad" i programmet. Samma sak gäller FM-synten på gamla SB-kort (som ett exempel) och externa midienheter (exempelvis om du använder ljuden från en synt eller hårdvarumodul).

SB-Live kan iofs spela in "What-U-Hear" och enda lösningen som jag kommer på nu är att helt enkelt dra up inspelningsregeln "What-U-Hear" och spela in hela låten i realtid (i ett valfritt ljudredigeringsprogram), samtidigt som man lyssnar på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...