Jump to content
Annons

Chase


Recommended Posts

LÅTNAMN: Chase

GENRE: Dans/film

LÅTLÄNGD: 4:25

KOMPOSITÖR/PRODUCENT: Per I

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,2 MB

STATUS: Skiss

Hej, ny på forumet. Har mest gjort gitarrbaserad musik tidigare, men har börjat leka med idéer åt danshållet. Det här är en ganska driven sak med lite filmkänsla. Saknar kanske en tydligare hook, eller en vokalinsats. Tacksam för kommentarer.

EDIT: Borttagen fil

Redigerat av BobGeorge
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detta är inte min genre och jag pallar vanligtvis inte med att lyssna för länge på sådan härt stuk....men för tusan det funkar för mina öron...Grunden låter väldigt mycket 80-tal i mina öron, men välproddat och schyssta harmonier....vad jobbar du med (stylus 😆😮 ),reason??? 😮 Det är riktigt kompakt sound...låter bra, skulle kanske vara sång på men då skulle det å' andra sidan bli lite slätstruket kanske för sångmelodin skulle nog uppehålla sig i mitten av allt....

Edit:Bara min högst personliga uppfattning

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, kul med kommentar. Jo, åttiotalet lyser igenom, man har ju sina rötter där... Låten är gjord i Cubase, de flesta synthljuden är Absynth, med en Nordlead som komplement.

Du har rätt i att den är kompakt, svårt det där mixningsmässigt... Hitta tryck, samtidigt som man behåller luftigheten... Bra tips någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...