Jump to content
Annons

Smulan - Tillbaks Till Stenåldern


Sväng eller ej?  

5 röster

  1. 1. Sväng eller ej?

    • 5
      1
    • 4
      0
    • 3
      2
    • 2
      1
    • 1
      0


Recommended Posts

Annons

Ojoj! Kan för lite om den här genren för att kommentera, tyvärr... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... tja... vad ska jag säga? Jag skulle nog dansa till det efter några kalla! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Fint. Detta är rätt bra. Får lite Ken Ishii vibbar. Den är dock lite långsam tycker jag. Är heller inte riktigt överens med offbeat hatten men äsch.

Och nej, jag ska inte dra upp vad som är house och inte igen.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Fint. Detta är rätt bra. Får lite Ken Ishii vibbar. Den är dock lite långsam tycker jag. Är heller inte riktigt överens med offbeat hatten men äsch.

Och nej, jag ska inte dra upp vad som är house och inte igen.

Bra att den uppskattas. 🙂

Offbeat hatten? Hmm.. Vilken är det månne? Jag vet att den är långsam.. Men jag tycker det bidrar lite till känslan, lite långsamt driv helt enkelt, ett sätt att få den lite längre än den är dessutom.. 😳 För jag tycker den är lite kort om jag ska vara ärlig, men jag kom inte på så många andra sätt att få till det. Så istället för å såsa till det så blev det kort och koncist.. 🙂

Ha! Den obligatoriska parallellen.. Soft. Synd bara att jag aldrig vet vilken musiken bakom de där namnen är.. 😮

Haha.. Det kanske är lika bra att du lär mig Marcus.. För jag kan egentligen inte nått om genrer. 🙂 Kanske lika bra det, då blir man väl inte lika målmedveten och då är det kanske lättare att skapa nått "eget".. men jag har för mig att den här typen av låtar har ekat mellan väggarna hemma både en och två gånger.. minst.. 🙂

//smulan

Det där kommer så småningom. Jag genre-definierade också lite konstigt förut. Men inte längre. Sen kan man ju alltid läsa lite historia. Last Night A DJ Saved My Life tex, den kan vara en bra grund.Skriven av Bill Brewster och Frank Broughton. Utgiven på Grove Press, NYC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm.. Jorå det svänger.. Men lite väl mycket lo-fi för min smak.. Skulle vara kul och du breakade av med nåt snyggt "hi-fi" padparti, kanske ett etnisk percussin-parti eller nåt också.. Fast låtnamnet var passande.. Stenåldersound 😲

Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

kul att höra att du orkar pilla och leka loss.

jag hade lagt lite längre reverb på dom mörka cordsen så att det låter lite mer "alexander kowalski".

schnyggt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel ställe å fråga på kanske, men hur gick det med remixen dedacia?

jodå.. den vilar lite för tillfället... jag kom inte vidare med den...

jag ska bara slutföra ett pågående projekt så ska jag göra ett nytt försök 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Får lust att in och peta i den här låten. Grunden är lagd! Lite sång, en rad här och där, tempostopp mm. Kul låt och början är magnifik 😲

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Men är det inte house då? När jag skriver house så menar jag övergripande.. Sen om det är dödshouse, doomhouse, pudelhouse, m m det orkar jag inte ens tänka på.. 😉

Så småningom.. Jag är inte nån nybörjare, har bara inte varit så intresserad av vad saker och ting kallas.. 🙂 Dessutom har jag väl inte intresserat mig alltför mkt för de genrer jag verkar inom egentligen, konstigt nog. 🙂

Kanske skulle kika på den där boken trots allt. Var den inte med bland boktipsen i studio? Helt ointressant är inte, det får jag nog erkänna.. 😉

Man hör att du inte är nybörjare, rent produktionsmässigt 😉

Har inte checkat dom tipsen.

Sen om du vill gå lite mer på djupet kan du kolla Love Saves the Day av Tim Lawrence.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är house!! För mig oldschool house. Vilket enligt mig är det bästa som finns inom denna gengern!

Mycket bra gjort Smulan! jag älskar detta. har inte hört nån så här bra house sedan jag stod o kickade på 90- talet. Påminner mig om Minimalisterna och Eric Ericsson (tror jag han hette).

/Adel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...