Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Som sagt, biran Àr laddad, snart drar det igÄn, nu Àr klockan 20:56 weehaaa!

EDIT: klockan slog om precis nÀr jag skrev klockslaget ;D

Redigerat av DjHex
Postat

Typiskt, störningar i sÀndningar pÄ svt2 har varit hela dagen... inget ljud suddig bild!!! :rolleyes:

Àr de bara i UmeÄ eller???

Postat

SjÀlvklart sÄ ska man se det! Det Àr ju inte för inte som man har tatuerat Iron Maiden loggan över armen. *garv*. 3 minuter kvar nu. :rolleyes:

Postat

Tittade lite medan jag stekte pannkakor. Ljudet var ju riktigt dÄligt. Hade de bara micat upp PA:t eller? :rolleyes:

NĂ„ja, kul att se att det Ă€r liv i de gamla gubbarna fortfarande iaf. 🙂

Postat

Lyssnade i och för sig i TV-högtalarna, men jag tycker att konserten var grym. Lite lÄgt sÄngljud ibland dock.

Postat
Valde dom inte lite kontiga lĂ„tar 🙂:rolleyes:

inte alls eftersom det endast spelades lÄtar frÄn de 4 första albumen, skönt att slippa Fear of the dark och mÄnga andra "mainstreamlÄtarna".

Hur tajta kan ett band bli egentligen? Sjukt hur dom kan ligga sÄ jÀvla tajt hela bandet och Bruce, vilket jÀvla lyft pÄ sÄngsidan. För ett par Är sen lÀt rösten sliten ... nu va det en njutning att lyssna pÄ.

Postat

Svinbra fan... nÀstan som -83 :rolleyes:

Synd en grej, att dom inte hade lÀppsynkat radiosÀndningen med TV. Hade hellre lyssnat i radiokvalitet Àn min gamla TV....

Postat

Intressant att SVT fick rÀttigheterna till att sÀnda evenemanget..

Dock sÄg jag det inte. Passade pÄ Ä störa folket pÄ Göteborgs gator med lite aggressivt hÄrdrocksinlineÄkande à la slutet pÄ 90-talet dÄ det fortfarande fanns folk som Äkte lite riktiga inlines, aggressiveinlines.. :rolleyes:

//smulan

Postat (redigerat)
Valde dom inte lite kontiga lĂ„tar 🙂  :rolleyes:

inte alls eftersom det endast spelades lÄtar frÄn de 4 första albumen, skönt att slippa Fear of the dark och mÄnga andra "mainstreamlÄtarna".

Hur tajta kan ett band bli egentligen? Sjukt hur dom kan ligga sÄ jÀvla tajt hela bandet och Bruce, vilket jÀvla lyft pÄ sÄngsidan. För ett par Är sen lÀt rösten sliten ... nu va det en njutning att lyssna pÄ.

ok, det förklarar vÀl saken.

Jag sÄg i och för sig inte hela koncerten och metal Àr vÀl inte riktigt min musikstil. Tycker Ànda att dom gjort en del lÄtar som jag saknade pÄ det jag tittade. T.ex. The Clarovaint och lÄtar frÄn Brave New World(Blood Brothers m.fl) plattan. Om det Àr mainstream vet jag inte. Men som sagt, om dom bara spelade lÄtar frÄn de 4 första sÄ...

EDIT: HĂ„ller med om att dom Ă€r ruggit grymma mysiker 🙁

Redigerat av The Edge
Postat
Valde dom inte lite kontiga lĂ„tar 😆😆

Absolut inte. Riktigt skönt att de bara körde lÄtar frÄn de 4 första plattorna, det Àr ju roligare att se dem lira lÄtar som de inte spelat pÄ 20 Är istÀllet för samma lÄtar som de alltid kör tycker jag.

Postat
Valde dom inte lite kontiga lĂ„tar 😆  😆

Tight?

Steve Harris timing vinner knappast nÄgra nobelpris... Men Nicko spelade kanonbra, och Adrian likasÄ.

Men att det skulle lĂ„ta bra om Steve och Janick vet jag inte riktigt om jag hĂ„ller med om. 😆

Postat
Valde dom inte lite kontiga lĂ„tar đŸ˜Č  😄

Tight?

Steve Harris timing vinner knappast nÄgra nobelpris... Men Nicko spelade kanonbra, och Adrian likasÄ.

Men att det skulle lĂ„ta bra om Steve och Janick vet jag inte riktigt om jag hĂ„ller med om. đŸ˜±

Inte Janick iaf. Vad fan har de honom till egentligen... Nog för att han har skrivit ett par bra lÄtar pÄ de senaste plattorna, men killen Àr ju rÀtt avgjort den sÀmsta gitarristen Maiden har, och i stort helt överflödig nu nÀr Adrian Àr tillbaks...

Men konserten (bĂ„de TV-varianten och den jag sĂ„g live i Oslo 😆 ) var grym. Bruce, som sagt, lĂ„ter bĂ€ttre Ă€n han har gjort pĂ„ ett bra tag (I Maiden alltsĂ„ 😉) och att höra lĂ„tar som Murders in the Rue Morgue, Another Life, Drifter, Die With Your Boots On, Remember Tomorrow osv smĂ€llde som sagt bra mycket högre Ă€n drygheter som Fear of the Dark eller Bring Your Daughter... för femtielfte gĂ„ngen... Vidare kunde de ju faktiskt ha skippat Run to the Hills, Number of the Beast, Running Free och en del av de andra mer uttjatade spĂ„ren till förmĂ„n för kanske Purgatory eller Charlotte the Harlot? SistnĂ€mnda spelade de i början av turnĂ©n, men hann tydligen plocka bort innan de kom till Norden 😏

Postat
Tittade lite medan jag stekte pannkakor. Ljudet var ju riktigt dĂ„ligt. Hade de bara micat upp PA:t eller? 🙂

det var nog din tv đŸ˜±

Postat
Tittade lite medan jag stekte pannkakor. Ljudet var ju riktigt dĂ„ligt. Hade de bara micat upp PA:t eller? 🙂

det var nog din tv đŸ˜±

Mmm, mĂ„ste varit mina kassa dynaudio-högtalare 🙂

Seriöst, sÄngen var grymt lÄg och diskantfattig, gitarrerna grötiga och drÀnkte ofta basen. Det var vÀl trummorna som lÀt ok, men inte mer.

Dreamland Project (oregistrerad)
Postat
Sjukt hur dom kan ligga sÄ jÀvla tajt hela bandet och Bruce, vilket jÀvla lyft pÄ sÄngsidan. För ett par Är sen lÀt rösten sliten ... nu va det en njutning att lyssna pÄ.

Jag hÄller med, jag tror inte jag hört Bruce klara av de höga tonerna i Run To The Hills live nÄgon gÄng, men det gjorde han igÄr kvÀll. Fantastiskt!

Synd bara att det var sÄ kasst ljud, sÄngen försvann ibland helt i den övriga ljudbilden. Undrar hur det lÀt i 5.1, sÀndningen var ju i surround. Kanske dÀrför det lÀt konstigt ibland?

Postat

det var nog din tv đŸ˜±

Mmm, mĂ„ste varit mina kassa dynaudio-högtalare 🙂

Seriöst, sÄngen var grymt lÄg och diskantfattig, gitarrerna grötiga och drÀnkte ofta basen. Det var vÀl trummorna som lÀt ok, men inte mer.

Det var ju en 5.1-mixning, sĂ„ den kanske skulle ha hörts i det formatet för maximal effekt. SjĂ€lv tyckte jag att mixen var acceptabel (lyssnade pĂ„ en mono-TV 🙂) men inte vĂ€rst mycket mer.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

KĂ€nde inte igen en enda lĂ„t, det lilla jag sĂ„g av det. DjĂ€kligt bra ljud i alla fall. Är inte hemma pĂ„ denna grupp alls, hart passerat obemĂ€rkt förbi.

:rolleyes:

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.