Jump to content
Annons

Olinda / Playboy Bunny


Mr Keys

Recommended Posts

...dom som VERKLIGEN har lyckats i musikbranschen förstår & respekterer ovanstånde "fenomen", inte bara respekterar utan även i många fall hyllar artisten/produkten i fråga

Are you serious?? ROFL!! 😎

Oj, är de finare än andra? Nej skulle inte tro det!

Folk som själva håller på (och har 'lyckats', som du kallar det) har inte ett dugg mera tolerans än andra.

Jag tänker direkt på den galla som otaliga svenska artister har spytt på Ace of Base. Välkänt i branschen.

Och jag som tyckte de gjorde ett antal utmärkta poplåtar innan kreativiten tog slut....

Min kommentar om min dotter handlar enbart om att ett tidigare inlägg antydde att 13-åringar skulle gå på det här bättre än andra. Min poäng var att de har ofta välutvecklad smak och bra koll och är inte mer 'lättlurade' än andra.

Det kommer förstås att finnas folk som gillar Olinda's låt. Och det är alldeles utmärkt.

Alla som dissar den här typen av 'musik' bör nog kolla en gång till på vad det är dom håller på med själva...är det här intressant för den stora massan?

Huh???!!?? 'Den stora massan'? Vad har de med mig/oss att göra? Varför ska jag skriva min musik för dem?

- Utom när en av mina kunder beställer en låt/låtar till någon presentation, och ber om en viss typ av musik för att passa budskapet, något som deras kunder in sin tur ska gilla. Men det är ju något helt annat.

har jag något att tillföra svensk kultur?

Återigen - are you serious?? 😄

:] Fish

Redigerat av FishNose
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 99
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Läste runt lite på vad folk har sagt. För min den så tycker jag inte att uttalen ska spela roll. Kan faktiskt vara häftigt att bryta lite 😄 men blir mer ihågkommen med sin säregna röst också.

Fast det här var ju verkligen inte bra. Varför varför varför gör människor såhär!? 😎

tacka vet jag autotuner iallafall. Skulle inte vilja höra låten utan den. Fast å andra sidan vill jag inte höra den igen för den delen heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Det finns ett oroväckande antal medlemmar på vårt forum som verkligen vill lyckas, men som aldrig har haft talang eller kontakter nog för att göra det. Alla som dissar den här typen av 'musik' bör nog kolla en gång till på vad det är dom håller på med själva...är det här intressant för den stora massan? har jag något att tillföra svensk kultur?

Ni andra - fortsätt hata spelet, spelet kommar att fortsätta hata er.

//Danny Cort. Välrennommerad DJ & guldbskivebelönad låtskrivare.

Talang är väl skitsamma. Det står ju ganska klart att Olinda saknar talang iaf musikaliskt. Hon är ju för tusan känd för att ha varit med i en dokusåpa.

Jag står fast vid att hon inte kan sjunga och jag är min fulla rätt att både ha och dela med mig av den åsikten. Detta trots att jag inte tillhör den gyllene popbranschen...

Sedan köper jag inte riktigt ditt resonemang att vi som gnäller bör kolla över vad vi själva gör. Jag kan uppriktigt säga att jag skiter blankt i om den stora massan uppskattar min musik eller inte. Det är inte för dem jag gör musik utan för mig själv. Mitt mål har aldrig varit att nå ut till trackslistorna eller att hävda min existens genom att göra musik. Inte heller att få skivkontrakt. Att skapa musik är ett kall och jag känner mig nöjd när jag gör den. Svårare än så är det inte.

Är Olinda svensk kultur är den inte ens värd att kallas kultur.

// equinoxe. Glad hemstudioägare och synthpillare

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... så hemskt var det väl inte? Åtminstone tycker jag det är mer gemytligt än både Silvstedt, Graaf, Robinson-Emma och Håkan Hellström. Visst, det är en enpoängare av fem möjliga, men klart i det övre skiktet, tycker jag. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Olinda svensk kultur är den inte ens värd att kallas kultur.

Allt är kultur vare sig du vill det eller inte. Skräpmatskultur, spritkultur, dokusåpakultur. Detta kan man nog sammanfatta sverige i. Vi frossar i dokusåpor, inte alla, men tillräckligt många för att de ska prångla på oss en ny sort varje säsong. Detta samtidigt som de fortsätter sända säsong 2,3,4,5 av de andra. Alla tittar inte på dokusåpor, än mindre tittar inte alla på allt. Men att så många gör det, gör att det skapats en kultur. Olinda råkar ha varit en stor ikon i dokusåpabruset nyligen, och därmed kan hon väl också klassas som en del av kulturen. Vare sig man vill eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

...och den största publiken är väl unga ungdomar som inte har större vett och är lättlurade, som inte har nån koll. 😎

Lättpåverkade människor och arbetslösa som inte har vett att säga "NEJ TILL MEDIABRUSET. UT I SOLEN OCH JOBBA FÖR FAN"

Typ...!? 🙂

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

Jag tyckte det var mycket mycket bra! Videon överträffades enbart av musiken! Har ni lyssnat eller skriver ni bara att det är dåligt för att alla

andra gör det! Texten är genial - den sammanfattar allt som gör oss människor vackra, såsom Olinda är och... neeej - gick ni på den enkla 😎!

Ärligt förstår jag inte varför vi överhuvudtaget kommenterar detta? Menar, recenserar vi hur dålig konst en hundlort på trottoaren är?

(Mitt interna ljudkort fungerar inte men jag kan på videon se att låten är dålig utan att behöva genomlida den (och då är jag ändå en som gillade

Boys, boys, boys I'm looking for the good time! Boys, boys, boys I'm ready for your love! samt Full moon in the city and the night was young. I was hungry

for love and I was hungry for fun. (This is the night) Touch me, touch me I want to feel your body Your heart beat next to mine! - både text och musik och

både som barn och nu som "vuxen" 😄!)

PS Angående det oroväckande antalet medlemmar på vårt forum som verkligen vill lyckas, men som aldrig har haft talang och/eller kontakter nog för att

lyckas inom musikbranchen... så hade där ett och glömts bort och glöm aldrig bort det och:et! Ty talang i sig är inte nog! Medan enbart kontakter räcker

gott och väl! Det är inte som med författarskap där du kan skriva en klassiker du skickar in till förlaget - glöm det! Ingen har fått skivkontrakt på en Demo!

Ingen! Jag vet minst en Svensk artist som (ljuger och) säger att hon fick det men icke sa nicke 🙂! Talang kan göra så att kontakter skapas men enbart

talang/begåvning räcker inte på låånga vägar! Ex hade Kent kunnat vara ett för länge sedan bortglömt "hobbyband"! Var jävligt nära!

Okej det finns ett fåtal genier! (Inga i Sverige... än) Men för alla andra tusentals som blivit miljonärer på musik är det i huvudsak kontakter som gäller!

Det finns sådana som sålt miljoner album i dag men som under flera års tid gick på de rätta festerna och där blev kompis med de rätta personerna

som de sedan tjatade på tills de fick chansen! Det är enda sättet! Visst - klart han ovan var begåvad men hade han suttit här och skrivit hade han

ju aldrig sålt några miljoner album 🙂! Finns ingen (Förutom Stevie W, Prince & Co) som ens kan lyckas på något annat sätt!

Precis som ingen vunnit guldmedalj i OS enbart på sin begåvning - utan att träna! Att under flera års tid gå på de rätta festerna och där bli kompis

med de rätta personerna som man sedan tjatade på tills man får chansen (eller motsvarande) är vad att träna är för OS-guldmedaljören!

Nu kan man ju göra grejer på datorn som man förut var tvungen att göra i en studio men kontakterna kvarstår! Ingen lyssnar på din demo om du

inte har en kontakt som ger rätt person din cd - oavsett hur bra demon är (bortsett ifrån Stevie W / Prince-klass, möjligen!) Allt annat är lögn 🙂!

Missförstå mig nu rätt! Majoriteten av dom som jobbar (kreativt) inom musikbranchen är helt klart begåvade, många rejält så! Är bara det

att det också finns en massa lika (eller mer) begåvade i dess utkanter eller träskmarker som aldrig får chansen - b.l.a. för att dom som redan har jobb

premierar sina kompisar samt att måånga A&R har noll koll, medan det inom ex idrott ju inte direkt springer runt osignade Maradonas och Zlatan eller

100-meter på 8 sekunders-löpare, så är musik mera som att en expert är anställd för att titta på olika personer och känna hur fort dessa springer!

Dom som känns snabbast kontrakteras av Springbolaget och får sedan på olika Galor springa 100-meter (på ca 13 sekunder 🙂)

Skämt å sido, vad många inte verkar förstå är att om vi i denna stund "bytte ut" (i stort sett) alla grupper samt artister mot "helt okända personer som

aldrig fick chansen" så skulle skivbranchen dra in exakt lika mycket pengar och ingen (utom du?) skulle märka den minsta skillnad p.g.a. att "ersättarna"

skulle vara sjukt begåvade dem med! Inom en del andra brancher kan dom bästa inte bytas ut för antingen märks det (100 m på 13 sek) eller kanske

finns ingen att byta till (Einstein mot?) Inom musiken är det inte så! Har i grundskolan gått i samma klass som 2 st olika personer som bägge då spelade

lika bra (i ett fall antagligen mkt bättre) piano som Robert Wells gör idag som vuxen, gått sammanlagt i samma grundskoleklass som ca 90 st personer

och visst det var antagligen(?) en slump men om man tar 1000 st eller 10,000 st personer, hur många lika skickliga eller bättre tror ni det finns i Sverige?

Och hur många Robert Wells (som skulle vilja vara "Robert Wells") finns det i Sverige? Sammanfaller númren 🙂?

Om vi utgår ifrån att musikalisk begåvning är klasslös* kan man genom att kolla in hur många A&R, artister eller musikvideo-regissörer (ingen

nämnd, ingen glömd 🙂) som är komna ur bemedlade hem mkt enkelt se hur otroligt dåligt konkurrensutsatt (i.a.f. den Svenska) musikbranchen är!

Men precis som en "streber-risbonde" kämpar en hel livstid för att spara ihop 100,000 kr så föds en annan med 100,000,000 kr!

Vem har sagt att det ska vara rättvist? Och om så vore, vore det då rättvist att bara ett fåtal föds med den musikaliska begåvning

som då skulle krävas för att lyckas i musikbranchen? Livet är hårt men orättvist fast fantastskt fomidabelt för flertalet (mig inklusive!)

* All forskning inom ämnet (och liknande ämnen) pekar i samma riktning! Begåvning är (i det stora hela) förvånansvärt jämt fördelad över en populations

barn oavsett deras föräldras "ekonomiska status" och går heller inte alls i arv på det sätt man kanske kunde förmoda! Om vi exempelvis anser Mozart vara

musikaliskt geni kommer hans dotter/son med all största sannolikhet inte vara det. (Däremot skulle hon/han med all största sannolikhet få skivkontrakt 😱)

Redigerat av Elvlis
Link to comment
Dela på andra sajter

HON SUGER!!!

Tack gärna!!! 😱

😠:rolleyes:

>>>

Pinsamt att sånt här visas i media 😄 Det är så att man skäms, hon säljer ju enbart på att vara sexig framför kameran. Hennes musikalitét ligger ju ungefär på samma nivå som hos en mygga. Usch usch, jag tycker synd om henne att hon inte har bättre förstånd än vad hon har.

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

HON SUGER!!!

Tack gärna!!! 😱

😠:rolleyes:

>>>

Pinsamt att sånt här visas i media 😄 Det är så att man skäms, hon säljer ju enbart på att vara sexig framför kameran. Hennes musikalitét ligger ju ungefär på samma nivå som hos en mygga. Usch usch, jag tycker synd om henne att hon inte har bättre förstånd än vad hon har.

.Viktor

Jo det är ju så med dom större kvinnliga artisterna oxå egentligen (både fysiskt och melonerna...).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att vara sexig framför kameran.. Nu kanske jag inte är som alla andra män.. Men jag tyckte inte att hon var särskilt "sexig", jag upplevde inte hennes "dans" som särskilt snygg eller "proffsig" och det drar ju ner betyget något, kändes lite "misslyckat", tycker jag. Visst behöver det inte vara proffsigt, men i ett sånt sammanhang och där det ska vara "sexigt", då får det ske med stil, annars är risken att det blir lite töntigt, kanske t o m "patetiskt", anser jag..

Och jag tror att låten hade spelats lika mycket på radion även om det inte fanns någon video eller om hon gått runt i en rysk minkpäls på Sydpolen utan någon som helst erotik inblandad. För det är inte sexigheten, utan kändisskapet som säljer, det är jag övertygad om. Eftersom jag inte är så insatt i Olinda så kan jag ju bara gissa här.. Men jag antar att hon gjort uppseendeväckande saker i tv å media.. Säkerligen sexuellt anspelbara saker, vilket kanske skapat en bild av henne som nån sexsymbol eller dylikt.. Så på så sätt kanske man kan säga att sexet säljer.. Men jag tror ändå att även Nakenjanne i den där såpan Farmen kunnat sälja en låt, även om han knappast uppfattades som sexig eller erotisk. Han var väl bara uppseendeväckande. Och i grund och botten är det väl det som säljer här. Maximal mediaexponering.

Mer av den här varan. Det ändrar inte något för mig. Det är kul att somliga människor får pröva på att slå igenom. Oavsett varför. Jag är inte avundsjuk, jag skulle bara vilja bli känd på andra sätt än dem som dokusåpakändisarna blir.. men det är ju min vilja och mitt tyckande. Och hittills är de många som lyckats bättre än mig. :rolleyes: Så grattis Olinda med flera. Kämpa på.

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

På ett sätt tycker jag att dokusåpa-kändiskapen är jättebra! Dom är precis som det gamla "kändisskapen" fast blottlagda för vad det är!

Å andra sidan är det tragiskt för om jag går ner till riksdagshuset och med en yxa hugger av mig högerhanden så kommer folk att titta

och är det omoraliskt av dem och titta? Är det omoraliskt när Expressen/Aftonbladet skriver YxMan hugger av hand utanför riksdagen -

Laila Freivalds i chocktillstånd Nej, inte enligt mig - dock tragiskt att folk gör vadsomhelst för att bli kända! (T-banan har redan slutat gå

och yxslipen är på service så ni behöver inte vara oroliga!)

Redigerat av Elvlis
Link to comment
Dela på andra sajter

Man hör ju knappt rösten för all autotuner...

Autotune tycker jag är rätt ok, förutom att det börjar bli uttjatat. Men att låten faktiskt är kass är värre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Allt är kultur vare sig du vill det eller inte. Skräpmatskultur, spritkultur, dokusåpakultur. Detta kan man nog sammanfatta sverige i. Vi frossar i dokusåpor, inte alla, men tillräckligt många för att de ska prångla på oss en ny sort varje säsong. Detta samtidigt som de fortsätter sända säsong 2,3,4,5 av de andra. Alla tittar inte på dokusåpor, än mindre tittar inte alla på allt. Men att så många gör det, gör att det skapats en kultur. Olinda råkar ha varit en stor ikon i dokusåpabruset nyligen, och därmed kan hon väl också klassas som en del av kulturen. Vare sig man vill eller inte.

Det ligger helt klart en poäng det du säger men begreppet "svensk kultur" för mig är inte något som skulle kunna appliceras på vilket land som helst med ett dokusåpa träsk i TV-utbudet. Vad jag menar är att problemet med "b-kändisar som inte kan sjunga" skulle kunna gälla såväl Tyskland som Italien eftersom de har förpestats av Big Brother b-kändisar där också.

Svensk kultur är väl något som är typiskt för just Sverige? Skräpkultur är väl ett internationellt fenomen som ingen kommer undan?

Jaja...jag förstod hur du menar iaf.

------

Jag tänkte lite på det som Smulan skrev om (citat:) Det är kul att somliga människor får pröva på att slå igenom. Oavsett varför..

Det fick mig att minnas att man gjort en undersökning på ungdomar i högstadieåldern och kommit fram till att "bli känd" var en väldigt viktig merit i livet och något som de flesta skulle vilja bli. Problemet var att de flesta inte visste vad de skulle bli kända för. Det får iaf mig att fundera på varför man vill bli känd om man inte har något att vara känd för? Kolla t.ex. Linda Rosing som överlever på kvällstidningarna! Vad är poängen egentligen? Talang och kreativitet är nog ord som kommer att få mindre och mindre betydelse i framtiden. 😉

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag också hört låten. Vad är det för en robot som sjunger den? Jag är trött på robotröster, till och med Amy Diamond har alldeles för mycket robotröst. I Amys fall kan jag tänka att producenten helt enkelt rätar ut tonerna som man gjorde med Ninas röst på Long Gone Before Daylight för att ge tonerna större genomslagskraft eller så, men det här med Olindas röst är löjligt. Jag skulle hellre köpt Vocaloid Miriam Stockley än gjort en Olindaröst. Jag minns inte melodin. Konstigt, jag tyckte att den var rätt catchy när jag hörde den men den fastnade inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt att ni är taskiga. Hon kan visst sjunga o i synnerhet dansa. OM hon inte hade haft talang så hade hon aldrig fått göra en musikvideo!

Usch, nu kräks jag på mig själv. Hon är en ful överklassunge som blivit utrustad med ett enormt ego och tror hojn e smart. Anledningen till att många av oss snoppar tyclker att hon är snygg det är för att vi på nåt jäkla v'änster förknippar allt som har blont hår med skönhet utan någon som helst självkritik. Det här är äckligt!! Hon får det att krypa i kroppen på mig av obehagskänslor.

Hade jag varit gud hade jag deletat henne illa kvickt innan hon hinner göra mer skada på jorden.

Varför blir inte artister som hon skjutna? Varför är det alltid (nästan) duktiga genuina artister som drar till sig galningar och blir skjutna alternativt skjuter sig själva. Livet är orättvist!

PS: Olinda är en transa! Olinda=Ickelinda=David:DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag hörde demon på den här låten för nåt halvår sen & den 'färdiga produktionen' låter exakt likadant.

Olindas svensk-norska skivbolag (Stardust/Tonic) är helt nystartat & behövde en kick för att komma igång så dom släppte Olinda-singeln innan den var klar, för att dom hoppades på en sommarhit & på att få ut grejen innan Olinda försvinner från mediasvängen.

Det gick åt helvete efter som den typen av spekulativ musik inte fungerar längre.

Stardust/Tonic söker nu med ljus & lykta efter någonting 'seriöst' för att tvätta bort dokustjärnastämpeln. Eftersom Stardust/Tonic är ett seriöst satsande skivbolag/management med producenter som Gary Corolla knutna till sig, så är det läge att skicka demos.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer förstås att finnas folk som gillar Olinda's låt.

Det är en ren intelligensfråga! 😉

Sen ett ord till alla er som tror att kritiken mot könsorganet Olinda handlar om avundsjuka. Möjligtvis hos vissa, jag kan inte tala för alla. Det är det sista det handlar om!! Snarare är det en projicerad kritik mot den konstbevattnade artificiella delen av musikbranchen och all lågbudgetskit den prånglar ut. Desto mer artificiella artister dom prånglar ut desto mindre plats för andra genuint kvalitativa artister. Olinda med många andra hade inte haft en chans utan en fet kassa i ryggen. Olinda med mååånga andra plastartister hade inte sett dagens ljus om det inte varit för musikindustrins manipulation, reklamradio som spelar dessa låtar in absurdum tills folk tror att dom gillar skiten.

När jag slår på radion vill jag höra the "real thing" inte nåt freak som tvångsmatats, stylats och paketerats. Sen spelar det ingen roll vad det är för genger. Olinda o c:o är precis samma skit som alla lågbugetvaror som kommer i mängder från Asien. Billigt skit som bara tär på jordens resurser. För varje serieproducerad Olinda som tar en plats på musikscenen blir det en plats mindre för någon annan som verkligen har nåt att komma med. Må det vara pop, rock, metal, hiphop, dansband, country, techno, folkmusik osv. Spelar ingen roll, men det känns i själen när det är äkta vara!

Gud håller med mig!

Redigerat av FuJiSuN
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Olinda med många andra ahde inte haft en chans utan en massa pengar i ryggen.

Ledsen att göra dig besviken, men det är inte nån som lyckas 'utan en massa penagr i ryggen'.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...