Jump to content
Annons

Rythm Royale


?  

14 röster

  1. 1. ?

    • 5. Riktigt shysst!
      4
    • 4. Bra
      5
    • 3. Ok
      3
    • 2. Nja
      0
    • 1. Inte bra alls
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Sinatra In Da House

ARTIST/GRUPP: Rythm Royale

GENRE: Jazzig House

LÅTLÄNGD: 3.38

KOMPOSITÖR: Joel Nyberg

PRODUCENT: Joel Nyberg

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.0 mb

STATUS: Färdig Demo (Inte direkt seriös)

Tja studiovänner! Efter en lång paus pga bl.a. Thailandsresa så gör jag comeback här på forumet! 😉

Håller på med massa bra efter samlad inspiration från öst.

Denna låt är mest en kul grej jag gjorde åt min farbror som diggar Frank Sinatra. Det är alltså en dansvänlig, funkig, filterhouse-remix av Sinatras "Could have danced all night".

Lyssna och bedöm, tycker själv den blev kul, och har märkt att den påminner 50-60-åringar att de egentligen gillar house. Ni förstår vad jag menar, ni housefrälsta 😮

Snart kommer nytt material.

Mvh / Joel

Rythm_Royale___Sinatra_In_Da_House.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha, och Reason är alltid lika snabb att svara! Lägg en röst om den är värd det 🙂

Det blev fel i början så låten bara blev knappr 2mb. Ladda ner den nu så ska du få ner hela, alltså 5 mb.

Tack för den positiva kommentaren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, och Reason är alltid lika snabb att svara! Lägg en röst om den är värd det 🙂

Ja svarar snabbt på sånt jag gillar vetu 🙂

Ingen idé att skriva och tycka om nåt man inte gillar lr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vet inte om jag förstod sista förmuleringen. Ser ut som att du säger emot dig själv, först att du gillar den och sedan tvärtom, eller är det jag, norrlänning som jag är, som inte förstår din skrivdialekt? :-)

Jaja, vad tycker resten här på forumet? Rösta gärna. God natt så länge!

Edit: Alltså Reasons sista formulering, sorry, glömde citera

Redigerat av Jojje84
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är att jag gillar låten..jag är bara inte så insatt i allt det tekniska, dvs hur man får till alla ljud osv...men jag tycker att låten är bra och ville liksom tala om det när jag hade lyssnat på den...lyssnade faktiskt flera ggr dels som oinloggad och sen som inloggad!

Ledsen för att det uppstod ett missförstånd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar nästan bara på house från det här forumet så är inte så insatt men tycker också att det här är trevligt. Precis som Reason-Dennis prylar. Och DD's. Och alla andras... :rolleyes:

Edit: Och @Valdez, det var Reasons inlägg han syftade på. 😉

Och @Jojje84, jag tror Reason menade att det är onödigt att skriva och tycka saker om låtar man inte gillar. 😉

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar nästan bara på house från det här forumet så är inte så insatt men tycker också att det här är trevligt. Precis som Reason-Dennis prylar. Och DD's. Och alla andras... :rolleyes:

Edit: Och @Valdez, det var Reasons inlägg han syftade på. 😉

Och @Jojje84, jag tror Reason menade att det är onödigt att skriva och tycka saker om låtar man inte gillar. 😉

😉 jag såg det sen...öhhhhh.

Tack för hjälpen och för att du uppmärksammade..

Jag är ganska ny här och hade lite bråttom att svara där när jag läste det som skrivits...missade dock att läsa Edit ordentligt...tack än en gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svängigt värre vill jag lova. Hur skön som helst!

Enda jag finner lite irriterande efter en 3 lyssningar

är att 'Klappen' låter som en spräckt Bas.

Eller om det nu är skedar, eller 'nåt'.

🙂

Vad svårt det skulle vara att förklara det då.

🙂

Men du.. Me lööv It!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, asbra! Helt sjukt och helt rätt 😄

Bra bassline du introducerar, men jag vill höra den mer 😆

Beatet är klockrent.

En enda sak jag störde mig på var det breda ljudet, det finns ingen riktig center i låten.

Skönt stuk detta 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

det ända som som jag tycker fattas är lite mer basline-onani och en kraftigare markering av refrängen (något mer ljud som gör att man längtar tillbaka till refrängen)

jag har lyssnat fyra ggr nu. svinbra

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir klart glad av denna! Lite Kid Creole & the Coconuts 🙂 - mmm inte illa. Men kanske en liten enformighetsrisk, peta in något mer någonstans? då får den 5 - nu 4,5/5. Ändå Kanon 😄 och SKA dansas till 🙂

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev positivt överaskad att ni gillar den så pass!

Jag DJ:ade på en 50-årsfest ikväll och låten funkade bra, men märkte att det fattas en kraftigare basgång och lite "flygande ljud" plus ev. något som kompletterar refrängen. Ska se om jag orkar fila till det eller om jag istället fortsätter på de andra ca 15 låtarna man håller på med samtidigt.

Ps. Fasen vad även annan house gick hem hos "de äldre". 😳 De gillade även min remix av "Summertime"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ps. Fasen vad även annan house gick hem hos "de äldre". 😳 De gillade även min remix av "Summertime"

Jag är inte säker på att det är ett bra tecken, om du fattar....?

Om detta tycker jag...

Fint mixat, fin stereobredd.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jodå, det här var väl coolt! En kul grej... hm.. Skulle dock inte vilja påstå att det blir house bara för att du lägger på ett rakt beat i house-tempo. Men det är väl lite kul det också kan jag tänka mig. Sen saknas lite bas tycker jag.

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med genrer är ju det knepigaste som finns. I detta fall var det den mest lämpliga benämningen på stilen, bara så att folk skall få en uppfattning.

Håller som sagt med om att bas fattas.

Tack för bra svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

det ända som som jag tycker fattas är lite mer basline-onani och en kraftigare markering av refrängen (något mer ljud som gör att man längtar tillbaka till refrängen)

jag har lyssnat fyra ggr nu. svinbra

Håller med om allt förutom delen om "svinbra". Det är helt ok. 😛

Jobba på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...