Jump to content
Annons

Hardcore låt med melankolisk/progressiv touch


Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Sick-sick-sick

ARTIST/GRUPP: SKÖRDA

GENRE: Hardcore (hösthardcore)

LÅTLÄNGD: 5:08

KOMPOSITÖR: J. Schuster/M. Grahn

PRODUCENT: Johan Schuster

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 7.1 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.kratern.se/~ploghbill/skorda/lj...k-sick-sick.mp3

Tyck till om denna är ni snälla. Mycket cymbaler, mycket ilska.

Ni som inte gillar mangel kan ju spola lite till det melankoliska, halvlugna partiet 🙂

http://www.skorda.tk , där finnes livevideos, bilder och texter (fast ni hör väl vad jag sjunger)

PEACE OUT

/Johan Schuster

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillar rytmiken i introt - skarpt! Den här låten är inte lika bra som den förra du slängde upp här. Men den här är helt ok och jag vill höra mer! 😉

Keep up the good work!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar detta och håller fullständigt med om att det saknas HC människor här på forumet. Hur har ni spelat in sången? mitt band spelade in en småskrikig låt i våras och fick inte alls så bra ljud i skriket, har du tips om mickar och effekter och sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar rytmiken i introt - skarpt! Den här låten är inte lika bra som den förra du slängde upp här. Men den här är helt ok och jag vill höra mer! 🙂

Keep up the good work!

Denna musikstilen är antagligen mycket svårare att förstå om man inte lyssnar sådant här annars. Själv tycker jag denna musiken är den mest orginella jag skapat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar detta och håller fullständigt med om att det saknas HC människor här på forumet. Hur har ni spelat in sången? mitt band spelade in en småskrikig låt i våras och fick inte alls så bra ljud i skriket, har du tips om mickar och effekter och sånt?

Jag använder en billig kondensatormick bara. Ganska mycket kompressor på och liiiite reverb, knappt reverb alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...