Jump to content
Annons

Hur få samplingar GM-kompatibla (HALion)?


vortex

Recommended Posts

Annons

Oj, detta blir jobbigt...

Men nu inser jag plötsligt en sak:

Borde det inte finnas samplingar (för i det här fallet HALion) där de ingående ljuden och mappningarna är GM-kompatibla redan från start, d.v.s. något slags "GM-sampling" där det bara är att ladda "banken" och vips blir min HALion en GM-samplare med mycket högre ljudkvalitet än SoundCanvas-burkar och allt vad det är?

Jag letade på nätet. Hittade inget (bara stand-alone-pluggar, men det är ju samplingar till HALion jag vill ha).

Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, detta blir jobbigt...

Men nu inser jag plötsligt en sak:

Borde det inte finnas samplingar (för i det här fallet HALion) där de ingående ljuden och mappningarna är GM-kompatibla redan från start, d.v.s. något slags "GM-sampling" där det bara är att ladda "banken" och vips blir min HALion en GM-samplare med mycket högre ljudkvalitet än SoundCanvas-burkar och allt vad det är?

Jag letade på nätet. Hittade inget (bara stand-alone-pluggar, men det är ju samplingar till HALion jag vill ha).

Någon som vet?

Varför GM i Halion ? En komplett GM samplad historia skulle bli alldeles för

stor att hantera (om ljuden är ok), Halion skulle gå i taket för att ladda upp

alla 127 ljuden. Man skulle hinna laga mat, äta middag, titta på en långfilm

på tv innan den är klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, i och för sig.

Men det jag fikar efter är att använda Band-In-A-Box som skissblock och "kompband" när jag övar på saxofonerna. Det tar mig max 5 min att svänga ihop en kompbakgrund i BIAB jämfört med minst en timma i Cubase.

Och problemet är att BIAB bara samarbetar med GM-kompatibla burkar respektive DXi-pluggar. Alltså vore det kanon att bara dra igån HALion i "GM mode" och köra.

Men, vem har sagt att livet skulle vara lätt... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...