Jump to content
Annons

venus & mars


funkar???  

7 röster

  1. 1. funkar???

    • 1.Nja
      2
    • 2.Jo
      4


Recommended Posts

LÅTNAMN:Venus & mars

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:symfonirock??( vet faktiskt inte)

LÅTLÄNGD:1.03

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: (ex. mp3

STORLEK: (ex. 1.44 megabyte)

STATUS: väldigt skissig

LÅTLÄNK:Venus & Mars

En låt som kom....lite way back feeling...men funkar eller inte,, vore nice med lite kommentarer

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja Karl!

Jag tycker att det är en bra idé men jag har lite svårt med trummorna får inte riktigt grepp på dem 😮 , men annars är det bra speciellt nån stans halvvägs där det kommer några sjysta slingor.

Symfonirock? Njae inte i klassisk bemärkelse. men det är klart som du hört tidigare är det svårt att undgå att associera till en viss Gabriel och om hans musik är symfonirock så är din det också och vice versa. Men jag skulle nog inte kalla det symfonirock utan bara bra musik!

Jobba vidare men gör nått åt trummorna.

(förövrigt har jag inte tid att fördjupa mig i denna låtidé eftersom jag har fullt upp med dina 29 andra låtar som jag nu hört igenom 3 ggr. Jag återkommer med rescension och synpunkter senare (med det finns mkt bra bland dessa 😮 ))

Keep on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst...Det kanske var fel benämning 😮 och det kanske inte för tankarna till gamla Genesis, men för mig har jag aldrig varit inärheten av det men kanske nå'n svensk symfonirock a'la 70-tal då jag mest höll på.... 😛

Trummorna ja???vilka trummor 😛 jag programerar men får inte till ett beat utan det är bara ett fragment av congas, baskagge hi-hat och inget speciellt att fästa sig vid...däremot om nå'n vill göra ett fungerande komp till mig så är bpm:en 80......

Kul att du håller på att lyssna på mastodantupplägget...ser fram emot dina åsikter 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt men som tidigare sagts så är trummorna inte lika bra. Känns som att du skulle kunna köra halva hastigheten på trummorna med ett bättre resultat. Nu blir det mest struttigt enl min mening. (Om du kör Cubase finns det ju en funktion för att sänka hastigheten på en sekvens som heter "half-tempo" under "advanced midi functions".)

Å andra sidan brukar folk klaga på mina trummor så du kanske inte ska lyssna på mig 😏 Jag ger mig mao inte in på att fixa ett bättre komp.

Annars är det samma karl-känsla som det brukar vara vilket är positivt. Pianot låter lite western vilket ju bryter av en del. Låter lite som "The player" (tror jag låten heter)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra! Tycker inte alls trummorna är fel, känns helt rätt i det här arrangemanget, återhållsamt rasslande. 0:24 kommer det in en melodi som i mina kassa laptop-speakers låter som fiolklonad säckpipa. Kanon om det vore en tok-suistainad sologitarr istället 🙂 .

Som vanligt bra när det kommer från Karl, men den här är nästan bland det mest intressanta hittills. Gör klar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut Matthew L... trummorna behövs grejas men det får jag ta itu med imorgon,

jag ska prova half tempo i cubase...visste inte att möjligheten fanns, jag är igentligen en sopa på tekniken och lägger energin på skapandeprocessen men det borde ju gå hand i hand 🙂

fortsätt lyssna

venus/mars

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra! Tycker inte alls trummorna är fel, känns helt rätt i det här arrangemanget, återhållsamt rasslande. 0:24 kommer det in en melodi som i mina kassa laptop-speakers låter som fiolklonad säckpipa. Kanon om det vore en tok-suistainad sologitarr istället  🙂 .

Som vanligt bra när det kommer från Karl, men den här är nästan bland det mest intressanta hittills. Gör klar!!!

Tack Hamma för lyssning...och kul att du som ändå är trummis tycker att trummorna kan funka 🙂 och om jag vore en hejare på gitarr skulle jag låta en sådan gura göra jobbet men...man har sina begränsningar 😄 men kul att du tycker det känns intressant 😄 , själv känns det som det sista man håller på med är det bästa man har åstakommit...och det är ju kul...en tid tills man får distans 🙂🙂 men jag ska fortsätta göra klart den..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en förmåga att skriva snygga sångmelodier till tematiskt och självständigt komp som tillsammans med en mycket bra sångröst når mycket långt. Detta känns som bara en liten snutt av en låt som kräver en lång fortsättning särskilt när den dyker rejält men övergående tonartsmässigt vid 00:32. Hade varit snyggt att reprisera frasen innan. Vinlkyliknadne skrap i början. Lovande och vill höra fortsättningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en förmåga att skriva snygga sångmelodier till tematiskt och självständigt komp som tillsammans med en mycket bra sångröst når mycket långt. Detta känns som bara en liten snutt av en låt som kräver en lång fortsättning särskilt när den dyker rejält men övergående tonartsmässigt vid 00:32. Hade varit snyggt att reprisera frasen innan. Vinlkyliknadne skrap i början. Lovande och vill höra fortsättningen!

Tack för lyssning (e)...Raspet är fel..antingen i MIDI:it eller audiospåret , jag har meckat lite med datorn och efter det så är raspet där 🙁 man är inget tekniksnille så vad tiden lider kanske jag får nå't tips om vad det kan vara???

Denna låt är den första på över en månad och den kändes roligt att skapa istället för att nöta låtar inför inspelningen som redan känns gamla och uttjatade och fick en tankeställare när jag satt och spela in...att för mig är nog själva skapandeprocessen viktigare än att spela in i studio, framför allt mycket roligare :rolleyes: , men det blir ändå inspelning snart och det ska nog bli bra eller så bra jag förmår......

fortsätt lyssna

Venus& Mars

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...