Jump to content
Annons

Texter/Lyrics


pwayne

Recommended Posts

Ett förslag till administrationen:

Kan det inte skapas en ny rubrik för texter/lyrics under Låtskriveri.

Visserligen kan det kanske uppfattas ligga utanför själva musikskapandet/ljudteknik/datorer etc men det är för många av oss en stor stötesten som sätter hinder ivägen. Ofta är den musikaliska kreativiteten stor och flödande men så skall då texten till sångmelodin till.... 🙂

Skulle vara spännande att ta del av varandras texter, kunna få synpunkter på innehåll, rytmik, grammatik, engelskan/svenskan, uppbyggnad etc. Få idéer när man kört fast osv. Få höra hur andra går tillväga och tänker när de skriver. 😉

Det är naturligtvis olika hur vi värderar texten men för en del av oss förstör en dålig text en fantastisk låt. 🙁

Tyvärr har väl IDG ingen tidning som heter "Skrivarlyan", "Poesi" el. dyl annars hade vi ju kunnat samköra..... 😉

Och kanske man skulle kunna skapa entusiasm för mer svenska texter i denna anglofierade värld?

Vad säger ni? Hör det hemma här?

Jag tycker det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter mycket bra. Jag skriver fruktansvärt mycket texter, lyrik som poesi och

allmänt dravel, hade varit skönt att kunna höra sig för om vissa oskrivna par-

raleller syns ändå.

Dvs, att texterna inte är för svåra för andras synnerver.

Jag hjälper mer än gärna till om någon fastnat.. eller jag har fastnat, fast då

blir det mer ni som fyller i. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen är det samma sak för mig, text är ett sätt att uttrycka sig och toner har samma betydelser eller slår an samma grejor hos mig. Med toner har jag inga problem att sovra vad som håller eller inte...med texter är det omvänt läge, inte för att jag är dum i huvudet men vanan att se vad som håller gör att jag blir osäker.Jag skulle uppskatta en plats här på forumet i riktningen låtskriveri/lyrik/texter olika tips hit & dit.... 😉

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Jag skulle uppskatta en plats här på forumet i riktningen låtskriveri/lyrik/texter olika tips hit & dit....

Mmm! Skulle också uppskatta en artikel med en duktig textförfattare i tidningen, som omväxling efter alla studiomusiker eller producenter :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att få hjälp med text har jag lyckats med i demoinspelningar men att låta det gå under egen rubrik låter alldeles utmärkt! Att lyssna på andras demos ger inspiration, att ta del av varandras texter och byta synpunkter måste vara lika givande.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...