Jump to content
Annons

Bandnamn


the_Voice

Recommended Posts

Annons
  • Svar 80
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

captain nemo (oregistrerad)

Heavy Metal Chainrape in Hell

Priest Fuckers Virgin Killers Heavy Crue

Mööödence Töldence

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är de två bästa redan upptagna.

Heman Hunters (Sunes sommar)

Killing Instinct (Norrlands-Guld reklam)

Men annars så kanske "Mental Divorce" eller "World Domination" skulle funka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du kallar dig "The Voice" (En av Ultravox's bästa låtar) så kanske du hittar bandnamn hos ngn annan av deras låtar (Som har en del märkliga nanmn; fdu kanske blir förvånad...?! 😏 )

http://www.ultravox.org.uk

Bra idé! "The Quiet Men" kan väl vara rätt smakfullt t ex. eller "The Frozen Ones" eller varför inte "The Lonely Hunters" - nu blev det ju tillochmed seriöst 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

🙂 Jag fattar inte varför ni vill byta. Elohim är väl ett lysande namn. Lätt att komma ihåg. Kort låter deathigt, ghotiskt på något vis och är lite coolt.

Svårt att inte tramsa till det annars. Man måste på något sätt ha en referensram till sitt bandnamn. Vad vill ni med er musik? Vad har ni för filosofi? Vad betyder death metal för er? O s v. Vill ni ha ett namn som säger något eller som folk minns?

Det är nog därför de flesta inte kan låta bli att skoja. Bandets namn är ju ändå det som gör att man får en identitet. Ni kanske tycker jag är fjantig, men jag tror det spelar stor roll för egenkänslan vad man egentligen heter. Det är lika personligt som ett egennamn. Suger det så suger bandet.

JAg har varit med i massor av band med dåliga namn och är namnet otrivsamt och dåligt så blir bandet därefter. Jag överdrev..... inte alltid, men folk kommer att fråga,. Varför heter ni det? och då måste ni förklara er. Det duger inte med att säga att killarna och tjejerna på Studioforum tycket vi skulle heta "bajset skriker" eller "Vattnet räcker i armhålan" eller något sådant.

Mitt tips är. Samla bandet drick tre flaskor akvavit ta fram penna och papper opch brainstorma tills det sitter.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...