Jump to content
Annons

Tjoho!


Bunga

Recommended Posts

Goddagens!

Jag är en glad smålänning som hyfsat nyligen upptäckt det här med ljudteknik och inspelning, även om jag hållt på med musik större delen av mina 20 år och då i form av diverse slagverk. Toppen av min musikerkarriär var nog förra året då jag gjorde lumpen som musiksoldat och red längst fram på stockholms beridna högvaktsparader och bankade på mina pukor.

Just nu försöker jag lära mig mer om komposition och inspelning, har redan fått en del hjälp av det här forumet och mer lär det bli. Det jag försöker skriva kan väl i det närmaste klassas som instrumental symfonimetall, även om det ofta blir något helt annat. Jag börjar få rätt bra ordning på orketserpluggar och sånt, däremot har jag problemet att jag varken kan eller har grejorna till att spela gitarr, så om det finns några hårdrockargitarrister här med en stund över för samarbete (..?) så kan det mycket väl bli aktuellt framöver.

Är som sagt ny på det här med inspelning så jag har inget att dela med mig av än så länge, men jag jobbar på det.

Hejhej! /Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Hjärtligt välkommen!

Du är en sådan som jag skulle vilja vara, smålänning 😎 (För dialekten)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejhej!

Smålänning, förresten? Finns en hel bunt såna här på forumet: Ett litet gäng i Kalmar (inkl undertecknad), ett större gäng i Växjö, och även några uppåt Hultsfred om jag inte minns fel... Vart bor du då? 😎

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!

MarcusRombo: Hehe, jodå, lite dialekt har man väl allt.. trodde inte den var så grov men det var tillräckligt för att få skit för den i lumpen 😲

android: Jag bor i Mönsterås, det känner du nog till om du bor i Kalmar, det är ju bara en bit norr om. Har en bror som pluggar i Växjö så det händer att jag är där och hälsar på ibland också. Till hösten tänkte jag dock sälla mig till gänget i Hultsfred och läsa Music Engineering på Rockcity.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
MarcusRombo: Hehe, jodå, lite dialekt har man väl allt.. trodde inte den var så grov men det var tillräckligt för att få skit för den i lumpen  😄

Hehe, stackare. 😲 Men här på forumet är alla snälla. Det finns dock undantag!

EDIT: Konstigt formulerat.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo: Hehe, jodå, lite dialekt har man väl allt.. trodde inte den var så grov men det var tillräckligt för att få skit för den i lumpen  😄

Hehe, stackare. 😲 Men här på forumet är alla snälla. Det finns dock undantag!

Okej, ja jag har fått uppfattningen att det är ett ganska trivsamt forum till skillnad från en del andra man hängt på, mycket kunskap också som nämnt tidigare i tråden. Sånt gillar vi.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
MarcusRombo: Hehe, jodå, lite dialekt har man väl allt.. trodde inte den var så grov men det var tillräckligt för att få skit för den i lumpen  😄

Hehe, stackare. 😲 Men här på forumet är alla snälla. Det finns dock undantag!

Okej, ja jag har fått uppfattningen att det är ett ganska trivsamt forum till skillnad från en del andra man hängt på, mycket kunskap också som nämnt tidigare i tråden. Sånt gillar vi.

Jo, det stämmer. Har inte hittat något annat forum med samma känsla som här, dessutom är antalet medlem väldigt stort också, det gillar vi med. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen Homestar! ;D Kul att se att fler uppskattar den sidan, och smålänning dessutom!

Jug jigga jug jigga jug jigga jug jigga JAH JAAAHH!!!!

Återigen hej och tack allihop!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Godkväll och välkommen!

Är du uppvuxen i Mönsterås dessutom? Vi har nog gemensamma bekanta, kantro.

ME, så trevligt då! Då kanske du kan skräddarsy någon plugin åt mig och mitt flygvärdinneleende kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Godkväll och välkommen!

Är du uppvuxen i Mönsterås dessutom? Vi har nog gemensamma bekanta, kantro.

ME, så trevligt då! Då kanske du kan skräddarsy någon plugin åt mig och mitt flygvärdinneleende kanske?

Jodå, är född och uppvuxen här, gjorde ju dock lumpen i stockholm större delen av förra året och när man "flyttade" hem igen kändes det som om de flesta man kände innan var iväg nånstans och pluggade/jobbade, så min bekantskapskrets är väl inte direkt vad den varit, men man känner säkert nån som känner nån 🙁

Hehe, ja vem vet, i framtiden kanske, just nu är jag i stort sett lika nollad på programmering som jag är på ljudteknik, men det är väl det man har utbildningar till..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...